Al ruim 13.000 meldingen op meldpunt voor behoud vuurwerktraditie

Fegefeuer

VWC lid
Ruim een week na de opening van het meldpunt ikervaargeenoverlast.nl zijn er al meer dan 13.000 meldingen binnen van mensen die vinden dat het zelf afsteken van legaal consumentenvuurwerk in eigen straat op oudjaarsdag mogelijk moet blijven, en dat de huidige afsteektijden moeten blijven zoals ze zijn.

Het meldpunt is opgezet door de Vuurwerk Federatie, een samenwerkingsverband tussen de grote vuurwerkfora en Facebookpagina’s in Nederland. Doel is het laten horen van een tegengeluid namens de vele miljoenen vuurwerkliefhebbers in ons land. Het meldpunt is geopend sinds vrijdagavond 23 november.

Als bekend is de meerderheid van Nederland tegen een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren. In de gemeente Ede bijvoorbeeld gaat het om liefst 60 procent, zo bleek onlangs uit een enquête die door het AD werd gehouden. Een onderzoek door de Telegraaf wees vorige week uit dat het merendeel van de Nederlanders het afsteken van vuurwerk op straat een echte Hollandse traditie vindt.

Overigens is de Vuurwerk Federatie niet blind voor misstanden en randverschijnselen die te maken hebben met vuurwerk. Mensen die buiten de wettelijke afsteektijden categorie 2 (of hoger) vuurwerk afsteken moeten daarop aangesproken worden. Vandalisme dient hard te worden aangepakt. Wie iets vernielt, moet de schade zelf betalen. Het gebruik van illegaal vuurwerk is ongewenst.

www.vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/

Bron: https://edestad.nl/deel-je-nieuws-a...-meldpunt-voor-behoud-vuurwerktraditie-520722

@Grizmo en Sirens: misschien een eigen Federatie oprichten en proberen de pers te halen? Succes al vast.

Hetzelfde bericht heeft ook edesepost.nl gehaald. Maar hier is de kop gewijzigd, er is 11.000 meldingen van gemaakt. Dat betekent dat de dienstdoende journalist een kijkje heeft genomen op ikervaargeenoverlast.nl

Benieuwd of ook dit bericht de papieren krant haalt, net als het eerste bericht over het meldpunt. In dat geval krijgen tienduizenden mensen dit bericht onder ogen ... (oplage plus 30k)

11.000 meldingen voor behoud vuurwerktraditie
ma 3 dec 2018, 11:23

Ruim een week na de opening van het meldpunt ikervaargeenoverlast.nl zijn er al meer dan 13.000 meldingen binnen van mensen die vinden dat het zelf afsteken van legaal consumentenvuurwerk in eigen straat op oudjaarsdag mogelijk moet blijven, en dat de huidige afsteektijden moeten blijven zoals ze zijn.

Ede - Het meldpunt is opgezet door de Vuurwerk Federatie, een samenwerkingsverband tussen de grote vuurwerkfora en Facebookpagina’s in Nederland. Doel is het laten horen van een tegengeluid namens de vele miljoenen vuurwerkliefhebbers in ons land. Het meldpunt is geopend sinds vrijdagavond 23 november.

Als bekend is de meerderheid van Nederland tegen een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren. In de gemeente Ede bijvoorbeeld gaat het om liefst 60 procent, zo bleek onlangs uit een enquête die door het AD werd gehouden.

Een onderzoek door de Telegraaf wees vorige week uit dat het merendeel van de Nederlanders het afsteken van vuurwerk op straat een echte Hollandse traditie vindt.
Overigens is de Vuurwerk Federatie niet blind voor misstanden en randverschijnselen die te maken hebben met vuurwerk.

www.vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/

https://www.edesepost.nl/nieuws/algemeen/582992/11-000-meldingen-voor-behoud-vuurwerktraditie-

Sorry, zou wel aan mij liggen dat ik je reactie niet echt begrijp. Zou je mij dit kunnen uitleggen a.u.b.?

Ik denk, omdat Fegefeuer zich zo inzet, hij het jammer vindt als die inzet 'betwist' wordt... Vooral niet persoonlijk opvatten, jij bedoeld het ook niet zo, want ik snap jou punt zeker! Ik ben ook voor verruiming... Alleen kunnen sommige dingen als kritiek worden opgevat en ik ga er vanuit dat dat niet het geval is.

Sorry, zou wel aan mij liggen dat ik je reactie niet echt begrijp. Zou je mij dit kunnen uitleggen a.u.b.?

Je maakt een super mooie vuurwerkshow voor de buurt waar je trots op bent... en na de show zeggen de buren alleen maar dat het jammer was dat er ergens halverwege een pauze in zat.

@Grizmo en Sirens: misschien een eigen Federatie oprichten en proberen de pers te halen? Succes al vast.

Ja, want versplintering werkt.

Het doet mijn wenkbrauwen fronsen dat je mijn bericht ziet als aanval op de federatie en er zelfs nog een pm achter aan komt. Jazeker, in mijn achterhoofd heb ik ook wel het idéé dat de federatie nog niet erg op gang komt.

Ik heb mijn inzet al aangeboden maar ik begrijp dat jullie alles zelf willen doen en op die manier 'zelfstandig' en 'onafhankelijk' willen blijven. Mijn reactie was een soort van tegen reactie aan grizmo. We kunnen zo veel willen maar je mag god op je blote knieën bedanken voor ieder lontje dat je de rest van je leven nog aan mag steken.

Ik hoop dat de federatie op stoom komt en onze uitstervende hobby van de ondergang red.

Wel ben ik zo eerlijk om te zeggen dat ik het gezien de huidige gang van zaken somber in zie.

Ja, want versplintering werkt.

Het doet mijn wenkbrauwen fronsen dat je mijn bericht ziet als aanval op de federatie en er zelfs nog een pm achter aan komt. Jazeker, in mijn achterhoofd heb ik ook wel het idéé dat de federatie nog niet erg op gang komt.

Ik heb mijn inzet al aangeboden maar ik begrijp dat jullie alles zelf willen doen en op die manier 'zelfstandig' en 'onafhankelijk' willen blijven. Mijn reactie was een soort van tegen reactie aan grizmo. We kunnen zo veel willen maar je mag god op je blote knieën bedanken voor ieder lontje dat je de rest van je leven nog aan mag steken.

Ik hoop dat de federatie op stoom komt en onze uitstervende hobby van de ondergang red.

Wel ben ik zo eerlijk om te zeggen dat ik het gezien de huidige gang van zaken somber in zie.

Pessimist :wink:

Snap je kritiek niet zo goed, het meldpunt bestaat net 3 weken en jij hebt het over niet op gang komen? Men heeft de media meermaals gehaald, waaronder het AD. Men heeft een meldpunt opgericht en men heeft een panel opgericht waar voorstanders lid van kunnen worden. Daarbij zal er op de achtergrond meer besproken worden waar jij geen weet van hebt. Dus hoezo komt het niet op gang?

En ik zie graag zones waar je de gehele verkoopperiode legaal kan knallen.

En als je dan met iets komt, kom dan met iets dat reëel is. Dit gaat toch nooit gebeuren en dat weet jij zelf ook wel.

Dat hoop ik ook, want degenen die al jaren geleden adequater hadden moeten reageren, zeggen naar mijn idee alleen maar ja en amen en leggen alleen maar water bij de wijn. Zo ver hadden ze het nooit moeten laten komen en dat is volgens mij een van de voornaamste reden dat we nu op de blaren moeten zitten.

En ik zie graag zones waar je de gehele verkoopperiode legaal kan knallen.

En als je dan met iets komt, kom dan met iets dat reëel is. Dit gaat toch nooit gebeuren en dat weet jij zelf ook wel.
Niet zo'n gek idee van Sirens, er moet toch ergens wel een militair oefenterreintje beschikbaar zijn?
En al zou dit onhaalbaar zijn, meer eisen dan dat je wil bereiken in onderhandelingen is sowieso slim om te doen. Dan kan je nog iets inschikken. Dus in dit geval vragen we om een vrije vuurwerkzone gedurende de donkere wintermaanden :)

Jongens toch, dat idee is verre van serieus.

Lezen aub.

Wel ben ik het met je eens dat iets tactischer onderhandelen in het verleden ons nu een beter uitgangspunt had gegeven.

Niet zo'n gek idee van Sirens, er moet toch ergens wel een militair oefenterreintje beschikbaar zijn?
En al zou dit onhaalbaar zijn, meer eisen dan dat je wil bereiken in onderhandelingen is sowieso slim om te doen. Dan kan je nog iets inschikken. Dus in dit geval vragen we om een vrije vuurwerkzone gedurende de donkere wintermaanden :)

Dan heb ik liever de afsteektijden weer vanaf 10:00 i.p.v. 18:00 :wink:

Dit topic gaat over een voor vuurwerk positief bericht dat door de inzet van vuurwerkliefhebbers op een goed bezochte site is geplaatst. Jammer dat het daar al niet meer over gaat. Jammer ook dat er gereageerd wordt door VWC-ers die volgens mij geen enkele poging hebben ondernomen om ook berichten geplaatst te krijgen.

Net ff lekker op twitter de link ff flink gespammed. :D Als iedereen even een half uurtje op twitter het volgende doet: Zoek op vuurwerk, meest recente berichten allemaal doorlopen , dan de link plakken als antwoord. Dat creeer je reikwijdte. Hoe het getal van de meldingen, hoe groter de aandacht gaat worden.

Back
Bovenaan