Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroegâh... Toen ik elke dag in december bij de fietsenboer langs ging om te vragen of de folder er al lag.

Vroegâh... Toen de folder er was, ik er elke dag naar keek.

Vroegâh... Toen ik met mijn vrienden vanaf 10.00 uur vuurwerk af stak.

Vroegâh... Toen ik met met hen na 0200 rondjes door het dorp ging lopen, iedereen een goed nieuwjaar wensen.

Vroegâh... Toen ik het hele jaar 10 tallen folders onder mijn bed bewaarde en er geregeld in keek.

Vroegâh... Toen ik 12 jaar geleden lid werd van Vuurwerkcrew.

Vroegâh... Toen 31 december niet snel genoeg kon komen.

Vroegâh... Toen iedereen nog kon genieten van oud en nieuw.

Vroegâh... Toen Vroegâh nu was.

Vroegâh... toen je pas vanaf 22:00 uur mocht afsteken.
Vroegâh... toen de parachute potjes uit het meter pakket toch stiekem werden afgestoken en je achter de parachute aanrende, om hem vervolgens weer op te vangen.
Vroegâh... toen je voor 25 gulden op school een doos strijkers kocht.
Vroegâh... toen je plaatjes van pakjes rotjes verzamelde.
Vroegâh... toen je op nieuwjaarsdag rotjes ging zoeken.
Vroegah... toen je met de jaarwisseling bijna bevroor bij -20 en een week daarna de elfstedentocht was.
Vroegâh... toen je naar de speelboom (speelgoedwinkel) in Baarle ging.
Vroegâh... toen ik met mijn vader voor het eerst naar de vuurwerk winkel ging.
Vroegah... toen de gevonden rotjes op nieuwjaarsdag zonder lontje in het vuur van de kerstboomverbranding belandde.
Vroegâh... toen je geen internet had en de vuurwekfolders een jaar bewaarde op je kamer.
Vroegah... toen ik ratelmatjes uit elkaar haalde.
Vroegâh... toen het stukje vuurwerk met een klimmende pandabeer in juni nog op mijn bureau stond.
Vroegâh... toen ik als 15 jarige met kerst en oud- en nieuw mijn eerste biertje mocht drinken.
Vroegâh... toen de media je als vuurwerk liefhebber niet zwart maakte, dat deed je zelf wel met je vingers...

Vroegâh... wat mis ik je... en ik besef dat ik een ouwe lul begin te worden. Maar op mijn 40ste nog steeds gek van vuurwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan