Stelling: Ik zou 5 euro betalen voor een demo

Koala

VWC lid
Ik merk dat steeds meer demo's inkorten of een kleinere finale hebben. Kort samengevat; demo's worden minder. Dit kan een financiële oorzaak hebben.

Daarom mijn stelling: Ik zou 5 euro betalen voor een demo. Met veel producten, met een goede finale, met een gezellige sfeer. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Ik ben eerder benieuwd wie niet... die vraag is op dit forum vrij overbodig....

Nee, ik niet. Dat betekent dat wij de freaks straks gaan betalen en dat alle anderen die bij een demo staan te kijken, de gewone consument/liefhebber er van mee gaan profiteren. Want leer mij mensen kennen, maar deze groep gaat er niet voor betalen.

Ik denk dat je beter lootjes kan verkopen en een levensmiddelen tas kan laten winnen of een mooi vuurwerk pakket.

Importeurs en winkelier organiseren demonstratieshows natuurlijk ook niet enkel en alleen om ons klanten een plezier te doen. Een demonstratieshow is voor importeurs en winkeliers een belangrijke vorm van reclame. Indien goed opgezet genereren zij hierdoor meer omzet. De kosten kunnen zij prima wegschrijven op het reclamebudget.

Net zoals ik voor andere vormen van reclame niet betaal, ga ik dat dus ook voor een demonstratieshow niet doen. Mijn interesse in de producten en daaropvolgende eventuele aankoop bij betreffende importeur en/of winkelier zou voldoende moeten zijn.

Betalen voor een promotie/ reclame demo van een winkel, welke als doel heeft om hierdoor meer te gaan verkopen/ verdienen met hun vuurwerk verkoop? Nou nee!

Ik zóu idd wel meedoen met lootjes kopen oid of wat te eten en drinken kopen.

Het ging met name om (het ontbreken van) een finale... kijk naar tosch pyro. Zo wordt een demo een fantastische avond uit, welke ruim 2 uut duurt met een grandiose proffinale. Mogelijk gemaakt door de schamele 5 euro entree p.p. en kijk hoeveel mensen er op af komen! Muziek, bier en worst en vuurwerk... Veel beter wordt een zaterdagavond niet hoor ;)

Ik zou het zelf geen probleem vinden, mits de schietlijst interessant is.
Maar de gewone consument, die op 31 december een pakketje koopt, gaat er echt geen 5 euro voor betalen, dus ik denk dat dat een slechte ontwikkeling zou zijn.

Het ging met name om (het ontbreken van) een finale... kijk naar tosch pyro. Zo wordt een demo een fantastische avond uit, welke ruim 2 uut duurt met een grandiose proffinale. Mogelijk gemaakt door de schamele 5 euro entree p.p. en kijk hoeveel mensen er op af komen! Muziek, bier en worst en vuurwerk... Veel beter wordt een zaterdagavond niet hoor ;)

muziek, grote menigte, prof vuurwerk...... Overlast, handhaving, vergunningen, afstanden, we zijn in Nee-derland hè :wink:

Duitsers hebben een hele andere kijk op vuurwerk. Als je in duitsland een slechte show schiet heb je kans op uitgejouwd te worden.

muziek, grote menigte, prof vuurwerk...... Overlast, handhaving, vergunningen, afstanden, we zijn in Nee-derland hè :wink:

Tosch (nu overgenomen) is ook een hele andere zaak, dan de meeste in NL.
Hij gunt zijn klanten en zichzelf ook, dat extraatje.
Voor NL winkels (outlets) die een kleinere marge ertussen uitpakken, kan een demo financieel technisch simpelweg niet uit. Dat “demo met finale-geld”, in reclame en marketing stoppen in de hele maand december, brengt veel meer in het laatje dan een demo van een half/uurtje.

Laatst bewerkt:
Ik zou ook in Nederland voor een grote demo zeker wel een kaartje kopen. Al helemaal als je die bij de verkoopdagen weer in kan leveren zodat je als het ware je geld terug krijgt. Bij Tosch is dat ook zo, op vertoon van je kaartje krijg je bij aankoop van 50 euro in de winkel 5 euro korting.

Ik zou het niet bij iedere demo doen. Maar bijvoorbeeld ANO ga je eigenlijk kijken voor de finale. Omdat die vorig jaar al matig was ben ik dit jaar thuis gebleven. En het is niet zo dat het nu verschrikkelijk was. Maar het word voor mij de tijd en moeite niet meer waard.
Ik zou het helemaal niet erg vinden als er wat meer vuurwerkshows komen met een demonstratietje er voor.

Maar die 5 euro moet dan wel betekenen dat een finale van 6 minuten een echte show word van minimaal 12 minuten en het liefste 20 minuten duurt.

Nee.
Een winkelier nodigt jou als (eventuele) klant uit om naar zijn/haar vuurwerk assortiment te kijken.
En daar moet je volgens mij geen geld voor vragen.

Ik vergelijk het maar hier mee eens.
Je gaat toch ook geen 1 euro betalen om op bol. com te kijken?

Duitsers hebben een hele andere kijk op vuurwerk. Als je in duitsland een slechte show schiet heb je kans op uitgejouwd te worden.

Haha ja, maar het nederlandse publiek weet inmiddels niet meer hoe een echte vuurwerkshow eruit ziet.

Wat betreft het betalen voor een demo, nee dat niet.
Maar als er inderdaad wat meer word uitgepakt en er een “avondje” uit van maken en dikke finale dan zeker wel!

Back
Bovenaan