Na deze avond is je hond of kat nooit meer bang voor vuurwerk.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Geniet je ook zo van het prachtige vuurwerk op oudejaarsavond? De geweldige kleuren en oorverdovende knallen? Helaas zijn de meeste trouwe viervoeters hier niet zo blij mee, maar daar kan nu verandering in komen.

Dierenkliniek Avonturia en hondenschool Geordi verzorgen donderdag 22 november de thema-avond Honden en vuurwerk bij de Vogelkelder.

Vuurwerk, honden en katten
Tijdens de avond staat vuurwerkangst van honden centraal, maar er worden ook tips gegeven voor katten. Kattengedragsdeskundige Jannet Nobel is namelijk aanwezig om vragen te beantwoorden.

De samenkomst begint om 19.30 uur in Brasserie de Oehoe!! in de Vogelkelder. Let op: het gaat om een theorieavond, dus ZONDER hond. Meedoen kost €4,50 euro en aanmelden kan via de website de-vogelkelder.nl.

https://indebuurt.nl/denhaag/dieren...d-of-kat-nooit-meer-bang-voor-vuurwerk~74048/

Zal een leuk anti vuurwerk gezelschap worden daar...

Ondanks dat, wel top dat ze zoiets organiseren, zou best wel eens de diepere achterliggende gedachte willen weten. En dus welke tips zij concreet geven.

Onze honden raken compleet opgefokt van vuurwerk en springen bijna door de ramen heen. Voorheen hebben we wel eens een hond gehad die wat angstig was. Die zetten we in de keuken met de muziek aan, alle deuren dicht en dan had hij nergens meer last van.

Ik heb die van mij van klein af aan laten wennen aan steeds hardere knallen .
Kijkend naar de knal over zijn bol aaien en laten merken dat er niets aan de hand is .
Hij is nooit bang geweest en ook nu blijft hij gewoon lekker liggen wanneer er iets afgaat.

Ik heb die van mij van klein af aan laten wennen aan steeds hardere knallen .
Kijkend naar de knal over zijn bol aaien en laten merken dat er niets aan de hand is .
Hij is nooit bang geweest en ook nu blijft hij gewoon lekker liggen wanneer er iets afgaat.

Herkenbaar.
Maar wel respecteren dat ze wat bangig mogen zijn.

Iets met “Monkey see, monkey do”.

Die van mij is doodsbang ondanks alle YT-filmpjes die ik op TV heb afgespeeld, diverse medicijnen, drankjes, scheutje advocaat, etc, etc.
We hebben alles al geprobeerd. Op de 31e uitlaten is een drama. Ze kruipt helemaal in elkaar zodra ze ook maar een kanl hoort en wil z.s.m. naar huis zonder dat ze verder iets doet met als gevolg dat ze het binnen doet.. Om over het 0.00 uur moment maar te zwijgen dan laat ze echt alles lopen.

Onze hond gaat dit jaar dan ook naar het kennel, de 30e al. Die kennel ligt achteraf in een doodlopende straat en ze hebben daar totaal geen last van vuurwerk volgens de eigenaar (ja om 0.00 uur wat lichtflitsen maar je hoort er nauwelijks vuurwerk).
Hoop dat dit helpt.

Back
Bovenaan