Aquarium topic

FrankvdB

VWC lid
Ook nog een grote hobby van mij, aquarium! Erg benieuwd naar mede freaks die zich hier ook mee bezig houden, voor mij toch een heerlojk stukje winter/woonkamer genot

Leuk ben ook al iets van 19 jaar met deze hobby bezig.Heb bakken van 60 tot 350 liter gehad.
Op het moment een 70 liter aquarium thuis staan en ik verzorg het aquarium van iemand anders.Dat is
een malawi bak van 300 liter.

Zowel zoet- als zoutwater aquaria gehad. Op de laatste was ik best wel trots, maar was toch wel erg duur en bleef klooien met de waterwaardes. Uiteindelijk om de koralen en vissen te redden heeft een andere liefhebber de inhoud overgenomen.
Misschien in de toekomst nog eens een Fish only tank.
IMAG0117.jpg

Deze bak heb ik toen weg moeten doen i.v.m een verhuizing.Heb nog meer foto`s van de andere bakken,maar die moet ik nog even opzoeken.

1 (1).jpg
2 (2).jpg

Was erg jammer dat die bak weg moest.Gelukkig zijn de vissen goed terecht gekomen. :)

Aquarium is ook 1 van mij hobby's:) heb een juwel 180 al zo'n 10 jaar nu en al verschillende setups gehad van tanganyika en maiawi, maar nu wat rustiger gaan doen en nu heb ik er chinese sluierstaarten + 2 algen eters en een paar zwaard drager in zitten ( iets meer onderhoudsvrij ):p
Zal vanavond ff een foto maken en posten.

Leuk! Op de verschillende aquariafora heb ik nog nooit een vuurwerktopic gezien.
Mooie bak, Frank!
Mijn voorkeur ligt bij Midden-Amerika en Zuid-Amerika.
Momenteel ruim 1200 liter wat een stukje Orinoco-Rivier in Venezuela moet voorstellen, inclusief verzopen bomen en de cichliden die daar rondzwemmen.
De oplettende vuurwerkliefhebber ziet ook wat er in de kast eronder staat :)

IMG_3399.jpg

zelf veel verschillende aquaria gehad.
garnalenbakjes, gezeldschapsaquaria, biotoop, zout noem maar op. van 28liter tot 1000liter
zelfs nog een zeeaquarium gedoneerd aan het ziekenhuis en een jaar onderhouden.
deze stond op de afdeling langdurig opgenomen kinderen.
in overleg met cliniclowns mochten we het project "project cliniclownsfish" noemen.
dit is heel bijzonder aangezien het een wereldwijd beschermde naam is en daar zijn ze heel streng mee.

Supervet chris.. in mn nieuwe huis helaas niet meer plaats. Wilde ook zuid amerika maar krijg het er niet door nog groter te gaan. Heb in het verleden een giga roggenbak en diverse bizarre za vissen gehad. Heb nu ook stiekem een mooie verzameling lnummers erin zitten waaronder "bruce" een l200 van 22 cm

Erg interesante hobby... zelf vind ik een aquarium Veelste veel werk en mijn ouders houden niet van vissen, en vissen zijn wel echt de hoofd decoratie. Ik heb aquariums wel heel mooi gevonden dus miss als ik op me zelf woon dat ik dan ook een aquarium neem.
:droolthum:handsup::droolthum:thumbsup::applause:

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk! Op de verschillende aquariafora heb ik nog nooit een vuurwerktopic gezien.
Mooie bak, Frank!
Mijn voorkeur ligt bij Midden-Amerika en Zuid-Amerika.
Momenteel ruim 1200 liter wat een stukje Orinoco-Rivier in Venezuela moet voorstellen, inclusief verzopen bomen en de cichliden die daar rondzwemmen.
De oplettende vuurwerkliefhebber ziet ook wat er in de kast eronder staat :)

Bekijk bijlage 40256

Sooow dit is wel heel erg gaaf zeg! :droolthum nooit in verdiept maar dat ga ik toch maar eens doen! Bedankt voor het delen.

Hier ook een aquariaan. Of nouja, eigenlijk vrouwlief, maar ik zeg altijd graag dat het ook een beetje mijn hobby is.

Momenteel een veel te kleine Sera LED 130 liter aquarium. In de schuur staat een 250 liter bak te wachten, maar voordat die zijn plekje krijgt moet er eerst nog wat in huis gebeuren. IMG_20180826_131412.jpg

Back
Bovenaan