Nee-derland, Je bent mijn moeder niet!

Broekie

VWC lid
Omdat wij bij Broekhoff / Vuurwerkexpert dit jaar extra gas willen geven tegen een eventuele inperking van onze hobby, juichen wij het volgende initiatief alleen maar toe:

https://nee-derland.nl/

Zelf zullen wij ons dit jaar extra inzetten om duidelijk te maken aan de 'haters' dat het genoeg is geweest met alle inperkingen. Dit doen wij online, via onze winkeliers en in samenwerking met de overkoepelende organisaties (denk aan BPN, vuurwerkcheck, etc.).

Goed bezig Broekhoff, hopelijk kunnen jullie heel wat betekenen voor ons allemaal. Succes.

Hmm die laatste vraag. Of je hebt overal schijt aan of je zet al die suffe veiligheidsmaatregelen voor gek. Deze site richt zich meer op de "outlaws" naar mijn mening.

Wat een grap dit. Betutteling mag zeker wel minder, maar regels die ervoor zorgen dat de meeste mensen normaal en zonder gedurende het jaar schade op lopen in de openbare ruimte zijn mijn inziens nodig.

Ik snap dan ook totaal niet dat het terug dringen van roken tot in je eigen huis als betutteling wordt gezien.

Het is een kwalijke zaak dat er een steeds groter wordende groep is die het vertrouwen in de politiek verliest. De politiek zou zich eens achter de oren moeten krabben en weer doen waar ze voor zijn: belangen van het volk vertegenwoordigen.

Wat een grap dit. Betutteling mag zeker wel minder, maar regels die ervoor zorgen dat de meeste mensen normaal en zonder gedurende het jaar schade op lopen in de openbare ruimte zijn mijn inziens nodig.

Ik snap dan ook totaal niet dat het terug dringen van roken tot in je eigen huis als betutteling wordt gezien.

Het is een kwalijke zaak dat er een steeds groter wordende groep is die het vertrouwen in de politiek verliest. De politiek zou zich eens achter de oren moeten krabben en weer doen waar ze voor zijn: belangen van het volk vertegenwoordigen.

Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar ben het er niet helemaal mee eens. Natuurlijk moeten er regels zijn, anders krijgt je anarchie. Maar er bestaat ook nog zoiets als keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid.

Deze website is misschien doordrongen van ironie, en is natuurlijk wat over de top. Maar de boodschap die blijft hangen is wel loud & clear; laat het volk een keer z'n gang gaan. En die boodschap hebben wij als vuurwerkliefhebbers meer en meer nodig. De argumenten van de tegenstanders (of het nou gaat om vet eten, roken, vuurwerk, zwarte piet, whatever) zijn ook vaak overdreven. En toch lukt het ze om een beweging in gang te zetten. Daar mag wel een keer wat tegenover staan!!

Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar ben het er niet helemaal mee eens. Natuurlijk moeten er regels zijn, anders krijgt je anarchie. Maar er bestaat ook nog zoiets als keuzevrijheid en eigen verantwoordelijkheid.

Deze website is misschien doordrongen van ironie, en is natuurlijk wat over de top. Maar de boodschap die blijft hangen is wel loud & clear; laat het volk een keer z'n gang gaan. En die boodschap hebben wij als vuurwerkliefhebbers meer en meer nodig. De argumenten van de tegenstanders (of het nou gaat om vet eten, roken, vuurwerk, zwarte piet, whatever) zijn ook vaak overdreven. En toch lukt het ze om een beweging in gang te zetten. Daar mag wel een keer wat tegenover staan!!

Ik ben ook zeker blij met een tegengeluid, ik vind ook dat er teveel betutteld wordt. Echter vraag ik mij af of dit een beweging is waar ik achter kan staan.

Het voelt op en top PowNews/Populistisch en dan gaat het toch zijn doel voorbij. Het zou een beweging moeten zijn waar alle nederlanders achter moeten kunnen staan, dat wil zeggen minder betutteling in het algemeen, niet alleen met vuurwerk en roken. Een beweging die alleen bestaat omdat die gefinancierd wordt door de tabaksindustrie, ik denk niet dat de meerderheid van de Nederlanders zich daar in kan vinden.

Omdat wij bij Broekhoff / Vuurwerkexpert dit jaar extra gas willen geven tegen een eventuele inperking van onze hobby, juichen wij het volgende initiatief alleen maar toe:

https://nee-derland.nl/

Zelf zullen wij ons dit jaar extra inzetten om duidelijk te maken aan de 'haters' dat het genoeg is geweest met alle inperkingen. Dit doen wij online, via onze winkeliers en in samenwerking met de overkoepelende organisaties (denk aan BPN, vuurwerkcheck, etc.).

Stap 1 is om leo een spreekverbod te geven.

Stap 1 is om leo een spreekverbod te geven.

Dat is een stevige uitspraak, maar ik heb inderdaad meer sympathieën voor dit soort initiatieven dan voor allerlei oeverloos onderhandelen en middenwegen zoeken met tegenstanders en zeikers. Soms moet je stevig duidelijk dat iets afgelopen moet zijn en ''met de vuist op tafel slaan''.

Het loopt de spuigaten uit met het naar de afgrond helpen van onze hobby en dat mag en moet gewoon gezegd worden.

Ik heb wel een beetje het gevoel bij Jan Roos dat het ook een averechts effect kan hebben. Mensen die een verbod eerder koud lieten kunnen zo maar ineens voor zijn na het zien van die man....

Maar ik vind het wel leuk om een tegen geluid te horen. Ik ben benieuwd hoe ver dit zal dragen.

Ja ja, zo ken ik er ook nog wel. Zo ook met Wilders en Baudet. Zijn wel mensen die proberen voor je op te komen. Ik hoor heel veel mensen zeggen dat je Jan Roos links moet laten liggen. Hmmm.. zijn dat dan hier de mensen die wel voor hun vuurwerktraditie willen opkomen maar het voor de rest allemaal geen hol uitmaakt of zelfs voor de rest toch wel ook een beetje links en betuttelend zijn?

Ja ja, zo ken ik er ook nog wel. Zo ook met Wilders en Baudet. Zijn wel mensen die proberen voor je op te komen. Ik hoor heel veel mensen zeggen dat je Jan Roos links moet laten liggen. Hmmm.. zijn dat dan hier de mensen die wel voor hun vuurwerktraditie willen opkomen maar het voor de rest allemaal geen hol uitmaakt of zelfs voor de rest toch wel ook een beetje links en betuttelend zijn?

Hoe lang is er al een rechts kabinet? En door wie komt de betutteling dan? Liberaal zijn ze rechts allang niet meer. Links van alles de schuld geven gaat je niets brengen, misschien is het beter om met een goed voorstel te komen het probleem op te lossen in plaats van met vingers te wijzen.

En sinds wanneer is het kiezen tussen wit of zwart? Als ik mijn hobby wil verdedigen moet ik ineens ook voor roken zijn? Ik vind een traditie heel wat anders dan een jaar lang verspreiden van ******verwekkend materiaal door de lucht.

Ik ben benieuwd hoe je hier over denkt.

Laatst bewerkt:
Roken prima, besteel jezelf lekker van een groot aantal levensjaren. Als ik maar niet in die stinkende dampen zit. Vuurwerk staat daar los van, dat is eenmalig.

Back
Bovenaan