• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Zwarte doos nitraat (illegaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben

VWC lid
Artikelnaam: Zwarte doos nitraat (groene crepe)
Artikelnummer: Onbekend
Importeur: Onbekend
Aantal per verpakking: 20 stuks
Kartoninhoud 50/20
Effectomschrijving: Knal met voorgaand een vlam
Aantal grammen: 2 gram PTS

Artikelnaam: Zwarte doos nitraat (roze crepe)
Artikelnummer: Onbekend
Importeur: Onbekend
Aantal per verpakking: 20 stuks
Kartoninhoud 50/20
Effectomschrijving: Knal met voorgaand een vlam
Aantal grammen: 1,7 gram PTS

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
Wij danken Tunit voor deze informatie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn die illegaal, vorig jaar werden ze gewoon verkocht (niet onder de toonbank)
Dit zijn de beste nitraaten die ik heb gehad. Eerst die groene vlam en dan een zeer harde doffe knal.

Ik had ze vorig jaar ook wat een heerlijke nitrate. Om los af te steken of om door te lonten ideale dingen.

rwmcnd.jpg

bf1jjt.jpg

Had deze vorig jaar ook (groene crepe). Ik weet niet zeker (alweer een jaar geleden) maar deze gingen net ietsje harder dan de Thumping Thunder die ik nu heb. Van dezelfde verkoper gekocht, en die meent dat de Thumping Thunders die ik nu heb veel beter zouden zijn dan die 'troep' (groene crepe nitraat) van vorig jaar..

ik heb die met roze crepe, precies zoals op de foto, maar bij mij geven ze geen vlam :shocked: wel een erg harde knal, ga er denk ik wat meer van halen als et kan :)

Ik had vorige jaar een paar pakken roze crepe en ik vond ze goed knallen met een mooie vlam. Ze gingen zeker niet zachter dan een chooet banger. De lont was lang genoeg en het zijn nitraten van een redelijk goede kwaliteit.

Laatst bewerkt door een moderator:
hebben de meeste mensen (die niet zeker wisten of ze deze knaller hadden) het niet over de thundercracker?
lijkt er een beetje op maar dan zonder vlam (en zachtere knal)

Ik had ze vorig jaar ook de roze crepe papier ze gingen hard
maar de gene met groen crepe papier NOG Harder

Ik heb dit jaar wel zwarte doos nitraat, alleen ik heb er net even een getest... Maar vond ze maar wat lafjes? Ik gooide hem wel in de sneeuw misschien dat het daar wat mee te maken heeft, maar ik vind ze helemaal niet hard knallen...

Zijn er soms namaak zwarte doos nitraat in omloop ofzo?

Ik heb dit jaar wel zwarte doos nitraat, alleen ik heb er net even een getest... Maar vond ze maar wat lafjes? Ik gooide hem wel in de sneeuw misschien dat het daar wat mee te maken heeft, maar ik vind ze helemaal niet hard knallen...

Zijn er soms namaak zwarte doos nitraat in omloop ofzo?

ja komt door de sneeuw, zo zag ik laatst iemand een knalpatroon afsteken (jaja ze zijn verboden) maar die knalde net zohard als een rotje, hij zat dan ook wel behoorlijk diep in de sneeuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan