Zwaargewonde door vuurwerk in Groningen

ylke

VWC lid
groningen -
Een man in Groningen is woensdagmiddag zwaargewond geraakt door vuurwerk. De explosie veroorzaakte letsel aan zijn gezicht en één van zijn handen. De politie onderzoekt wat er precies is gebeurd.

De explosie vond plaats op de hoek van de Radesingel en de Verlengde Oosterstraat. Mogelijk is het vuurwerk gegooid door een ander. Er is nog niemand aangehouden. De politie zette enige tijd het kruispunt bij het hoofdbureau af voor technisch onderzoek. De man is naar het ziekenhuis vervoerd. Mogelijk verliest hij vingers als gevolg van de explosie

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article6654351.ece/Zwaargewonde-door-vuurwerk-in-Groningen

Erg hoor als het mogelijk gegooid is door een ander. Zijn leven getekend door een ander zijn ongein. Gewoon zijn hele leven laten betalen aan het slachtoffer.

Damn, dat is toch wel heftig om te horen zo na oudejaarsdag. Maar ook vreselijk dat het stuk vuurwerk door een ander misschien is gegooid, inderdaad, getekend voor zijn leven.

Het slachtoffer raakte ernstig gewond aan zijn handen en gezicht en is naar het ziekenhuis vervoerd. De Technische Recherche onderzoekt welk type vuurwerk is ontploft.

Dat moet een heftig stukje vuurwerk zijn geweest. ALS iemand anders dit heeft gegooid kan dit gezien worden als poging tot doodslag, vind ik. Aan de andere kant moet ik bij dergelijke berichten altijd direct denken aan de woorden van een medewerker bij de SEH die ooit vertelde dat slachtoffers vrijwel altijd verklaren dat het vuurwerk door "iemand anders" is afgestoken. Schaamte of mogelijke verzekerings/politieproblematiek vormt de basis daarvoor.

Hoe dan ook; deze man is voor het leven getekend. Ik hoop dat het de politie lukt een compleet beeld te krijgen van wat er gebeurd is.

Cameo

Back
Bovenaan