Zwaar vuurwerk gaat af voor woning in Arnhem: ‘Het klonk als een handgranaat’

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Zwaar vuurwerk gaat af voor woning in Arnhem: ‘Het klonk als een handgranaat’

Een zwaar stuk vuurwerk is maandagochtend afgegaan voor een voordeur van een bovenwoning in de Arnhemse wijk De Laar. Daardoor is er de nodige schade ontstaan aan en bij het huis aan de Serooskerkewal.

Omwonenden zagen dat het explosief afging en alarmeerden de hulpdiensten. Onder andere de brandweer en een traumaheli rukten uit naar de woning. Er is niemand gewond geraakt. Ook is er geen brand ontstaan.

De politie ter plaatste stelt dat het zwaar vuurwerk betreft. Volgens een buurman klonk de klap niet als vuurwerk. ,,Het was zó’n enorme explosie, het leek wel of er een handgranaat afging.”

Bewoner niet thuis
Vlak na de klap, die zich rond tien voor acht ‘s morgens zou hebben voorgedaan, rende de man naar buiten om poolshoogte te nemen. ,,Wat denk je? Ik wilde kijken of er gevaar was. Mijn vriendin was net de kleine de fles aan het geven.”

Er is de schade aan de voordeur, het dak en enkele ramen van de woning. Ook een schuur is door de knal ontzet. Daarnaast is er schade aan de voordeur van de buren en raakte een brievenbus beschadigd.

De politie laat weten dat de bewoner op het moment van de explosie niet thuis was.

https://www.gelderlander.nl/arnhem/...rnhem-het-klonk-als-een-handgranaat~afc483f6/

Tja de term handgranaat begint wel een favoriete term te worden ofzo. Eentje die van alles kan betekenen, van flitsknal tot fragmentatie en alles er tussen en die dan ook nog zo losjes gebruikt word :rolleyes:

Ik begrijp het alleen niet helemaal, er is geen brand maar de brandweer rukt uit, er zijn geen gewonden, sterker nog er is niet eens iemand aanwezig in de woning, maar er rukt wel een traumahelikopter uit. Is dat niet een beetje overdreven dan? :p En ze zeggen "onder andere" dus wat? de politie is er ook geweest met 4 wagens, een arrestatieteam en de EOD ofzo? Volgende keer ook meteen circus renz maar oproepen? :p

Laat wel weer zien dat getuigen vaak een verkeerde inschatting maken van situaties. Waarschijnlijk kregen ze in de meldkamer te horen dat er een terreuraanslag was geweest met handgranaten ofzo.

Heb zelf aanvalsgranaten meegemaakt en ik moet zeggen dat een cobra daar niet eens bij in de buurt kwam. Misschien dan eerder een 100mm salute ofzo.

Back
Bovenaan