Zwaar vuurwerk door de brievenbus: kwajongensstreek of aanslag?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Was het een kwajongensstreek of een aanslag? Willy Meijers uit Malden heeft geen idee waarom bij hem vuurwerk met de kracht van een granaat in de brievenbus werd gegooid. ,,Maar ik heb geen vijanden en sinds de lagere school geen ruzie meer gehad.”

Het is de nacht van vrijdag op zaterdag. ,,Ik zat achter in de tuin, op de veranda. Opeens hoor ik een ontiegelijke knal. Ik schrok me rot”, zegt Willy Meijers uit de Dahliastraat in Malden. ,,Ik ben gaan kijken of ik vlammen zag, of rook. Het was zo’n grote explosie.”

Niets te zien.

,,Ik wilde voor mijn huis gaan kijken. Misschien was er een auto ontploft. Ik trok de deur van de huiskamer open en zag alleen maar rook. Het brandalarm bleef maar afgaan. Mijn vrouw was al naar bed gegaan en stond boven aan de trap: ‘er is iets opgeblazen’. Ze had gelijk. De deur van de portiek was eruit geblazen. Er lag overal glas. Op de trap, in de kattenbak. Een stuk kozijn is eruit geslagen, er zit een gat in de muur. De buurman kwam op blote voeten kijken wat er aan de hand was.”

Onderzoek brengt aan het licht dat het om zwaar vuurwerk gaat. ,,Volgens de politie was het een cobra. Agenten zagen dat aan een blauw dopje en het papier van het vuurwerk, dat de slagkracht heeft van een granaat.”

‘Granaatgooier dacht niet na’
Meijers zit met die ene vraag. ,,Waarom? Ik heb geen vijanden. De laatste keer dat ik ruzie had, zat ik op de basisschool. Was het een vergissing, moesten ze iemand anders hebben? Of was het gewoon een kwajongensstreek?”

Als het dat laatste is, dan heeft de ‘granaatgooier’ niet echt nagedacht. ,,Ik had kort ervoor de kat binnengelaten. Als op dat moment de cobra naar binnen was gegooid, was ik mijn ledematen kwijt geweest. Stel dat die recht in mijn gezicht was geklapt.”

Zijn vakantie is net begonnen. ,,Die is in ieder geval met een knal ingeluid.” Een knal met naweeën. Over de materiële schade maakt hij zich geen zorgen. ,,Daar heb je een verzekering voor. Maar mentaal: die vragen die blijven rondspoken. Waarom dus. En wie?”

https://www.gelderlander.nl/heumen/...evenbus-kwajongensstreek-of-aanslag~a071a598/

Ten eerste degene die dit soort dingen doet hoeft van mij voorlopig geen vrijheid te krijgen.
Maar hier gaan ze weer, de leugenaars, de kracht van een handgranaat? Doe even normaal ze.

Dit is gewoon poging tot doodslag, klaar.
Hopelijk hangt er een prive camera in de buurt/straat waarmee ze de dader(s) kunnen achterhalen zodat een flinke straf kan volgen. En geen taakstrafje he.

Back
Bovenaan