Zonwering Nijverdal schakelt over op vuurwerk

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Mensen die regelmatig over de Rijssensestraat/Smidsweg rijden hebben het vast gezien: Zonwering Nijverdal heeft op de hoek een mooie showroom gerealiseerd. In april begon Frank Slooijer op industrieterrein Groot Lochter met de verkoop van zonweringen en dat liep zo goed, dat hij in september de huidige showroom in gebruik nam.

Door Annemieke van Ipenburg

Nijverdal - “Mensen willen graag zien wat er mogelijk is,” verklaart hij deze stap. Het afgelopen jaar is vreemd verlopen voor deze ondernemer. “In oktober vorig jaar nam ik een cateringbedrijf over, maar door corona werden ineens 125 buffetten afgezegd waardoor ik weer met lege handen stond. Via via kwamen de zonweringen op mijn pad en is de zon voor mij weer echt gaan schijnen. We hebben een razende start gemaakt en toen dit pand in september beschikbaar kwam, greep ik mijn kans hier een mooie showroom te realiseren.”

Binnen en buiten

Frank verzorgt alle soorten zonweringen, voor buiten én binnen. In de showroom heeft hij diverse voorbeelden van rolluiken, knikschermen met doek, lamellen, (rol)gordijnen en zelfs horren. “We hebben hier een impressie van wat er allemaal mogelijk is, maar we adviseren echt op maat. Welke zonwering is het best geschikt voor jouw specifieke situatie? Wat is er allemaal mogelijk? Afgelopen half jaar was het echt een gekkenhuis, de aanvragen bleven maar binnen komen. Dat is nu minder, maar de komende maanden zijn we nog wel druk met leveren en monteren.” Die gedeeltelijke rust vullen ze op met het overbrengen van materialen naar hun voorraadhal op het industrieterrein en het voorbereiden op volgend jaar.

Vuurwerk

“En we gaan vuurwerk verkopen,” zegt Richard Bosch, goede vriend en partner in zaken, met een grote lach. “Ik ben een enorme fan van vuurwerk en als het maar even kan, hoort dit bij oud en nieuw. Er is nog steeds vuurwerk dat dit jaar wel verkocht en afgestoken mag worden en dat verkopen wij nu.”

Zomer en winter

Op 29, 30 en 31 december maken de heren het extra gezellig: de Gulle Goedzak bakt dan oliebollen bij de winkel en er loopt een sneeuwpop rond. Dit om toch vooral kinderen het gevoel te geven dat het echt oud en nieuw is, maar vooral ook omdat vuurwerkverkoop altijd zo gezellig is.

https://www.twentsvolksblad.nl/nieuws/algemeen/1030122/zonwering-nijverdal-schakelt-over-op-vuurwerk

Back
Bovenaan