'Zero tolerance-beleid voor relschoppers oud en nieuw'

Torrr

VWC lid
maandag 27 december 2010 08:21

De Tweede Kamer eist een keiharde aanpak van relschoppers tijdens nieuwjaarsnacht. Ook willen politici maatregelen zoals gebiedsverboden.

'Iedereen staat op scherp, juist omdat je weet dat oud en nieuw vaak wordt misbruikt door relschoppers,' zegt VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert in De Telegraaf.

'We hebben harde taal uitgesproken en maatregelen voorgesteld de afgelopen maanden, dat moet nu ten volle worden benut.'

Kop en kont
Ze krijgt bijval van het CDA: 'We hebben de afgelopen maanden de burgemeesters heel veel bevoegdheden gegeven,' aldus CDA-Kamerlid Coşkun Çörüz.

'We gaan er vanuit dat ze daadwerkelijk alles op alles zetten om die lieden die altijd de zaak verzieken met kop en kont in de kraag te grijpen. Oud en nieuw wordt een testcase hoe het werkt in de praktijk.'

Brinkman
De PVV staat ook een harde aanpak voor, maar is sceptisch over de rol van veel burgemeesters. Die zouden nog veel te terughoudend zijn met preventief fouilleren en gebiedsverboden.

Onacceptabel, vindt PVV-Kamerlid Hero Brinkman. 'Zero tolerance, niets accepteren en waar het kan nieuwe maatregelen gebruiken.'

Staatssecretaris Fred Teeven (VVD, Veiligheid en Justitie) gaat zelf met de politie de straat op om te zien hoe de orde wordt gehandhaafd. De afgelopen jaarwisseling werden er zo'n 2.500 incidenten geteld.

Bron : http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/N...ancebeleid-voor-relschoppers-oud-en-nieuw.htm

PVV-er Brinkman kan zich beter bezig houden met zijn alcoholprobleem. Drinken op straat is ook verboden, dus wellicht kunnen ze hem ook even fouilleren en oppakken want openbare dronkenschap is verboden!

Brinkman in de cel olé olé!

Eigenlijk dieptriest dat deze politici tijdens het kerstreces toch even snel willen scoren.

Maar goed, hopelijk verloopt de nacht voorspoedig voor iedereen.

Even los van het "snel willen scoren", want dat ben ik helemaal met je eens Jupilerfreak, vind ik wel dat ze gelijk hebben!! Opzouten met die paar gasten die het voor de rest van ons elk jaar maar weer opnieuw moeten verzieken! Gaat anders straks net als in het voetbal waar bij bepaalde wedstrijden uit-supporters niet meer welkom zijn omdat er een paar het hebben vergald voor de rest. Nog even en ze leggen totaalverboden op tegen feesten, vuurwerk, vreugdevuren, etc.

Aan de éne kant denk je terecht dat zer dat doen, geweld hoort niet. Maar aan de andere kant zal het vast ook zo zijn dat als je een mini-pirat afsteekt dat je gelijk mag gaan zitten met de straf van een pedofiel of auto dief. Dus ze mogen van mij even duidelijk zijn wat te straffen zijn, en even zelf nadenken of 15 jaar voor een nitraat niet iets te veel is aangezien auto-dieven maar 5 jaar krijgen........

Ik vind het goed, je krijgt echt niet 15 jaar celstraf voor het afsteken van een nitraat. Maar een flinke straf als je een nitraat achter een verkeersbord afsteekt vind ik wel goed. Gewoon lekker 3 dagen zitten of 40 uur taakstraf als je iets vernielt en onkosten vergoeden ofzo, dat leert ze wel denk ik.

Weet je wat pas een goede straf is voor de vandalen?

volgend oud en nieuw 09:59 melden bij bureau en 01:59 vrijlaten

Dat vind ik goed nieuws, die mensen die dit soort dingen doen moeten gewoon hard aangepakt worden, hiermee zal dat wel werken.

Back
Bovenaan