Zeewolde Liberaal wil carbidschieten verbieden.

densta

VWC lid
Zeewolde Liberaal wil weten of burgemeester en wethouders bereid zijn het carbidschieten op Oudejaarsdag te verbieden. De partij is bang dat alle overlast zich naar de avond verplaatst nu het kabinet heeft besloten dat vuurwerk alleen nog maar vanaf 18.00 uur is toegestaan.

AxGxSy.jpg

Als het college carbidschieten niet wil verbieden, vindt Zeewolde Liberaal dat er een andere locatie voor moet worden gevonden.

De huidige carbidschietplek aan het Wolderwijd werkt volgens de partij verstorend voor vogels en omwonenden.

Bron:http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/115987/zeewolde-zeewolde-liberaal-wil-carbidschieten-verbieden

hadden ze het vuurwerk maar met rust moeten laten ipv het afsteken intekorten. en carbidschieten staat nu op de cultureel erfgoedlijst als nederlandse traditie dus moet het tog in ere gehouden worden zou je zeggen. wordt tijd dat vuurwerk afsteken voor de burger daar ook bij op komt.

Verbieden gast mij te ver Maar verplaatsen naar buiten het dorp/centrum kan ik zeker wel inkomen. Daar waar ik altijd woonde deden ze het 15 km verderop met 50 bussen en dat hoorde je zelfs bij ons de hele dag.

Dus verplaatsen naar buiten het dorp ivm geluidsoverlast kan ik zeker inkomen. Overigens niet vanwege de volgels die zullen er weinig van merken of het nou binnen of buiten het dorp wordt gedaan.

Is carbidschieten nu ook overdag verboden?
Ik was namelijk van plan om dit maar als alternatief voor overdag.

Verbieden gast mij te ver Maar verplaatsen naar buiten het dorp/centrum kan ik zeker wel inkomen. Daar waar ik altijd woonde deden ze het 15 km verderop met 50 bussen en dat hoorde je zelfs bij ons de hele dag.

Dus verplaatsen naar buiten het dorp ivm geluidsoverlast kan ik zeker inkomen. Overigens niet vanwege de volgels die zullen er weinig van merken of het nou binnen of buiten het dorp wordt gedaan.

Dat is verder ook geen probleem inderdaad,alleen jammer dat de nadruk op verbieden ligt in dit bericht.

tja de meeste vogels zijn allang naar het zuiden en de omwonende mensen weten heus wel wat voor dag het is .
kom op nou !! :bonk:

Back
Bovenaan