Zaltbommel klaagt over vuurwerkshow

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
image-1603829.jpg

ZALTBOMMEL - Een vuurwerkshow in Zaltbommel is maandag niet in goede aarde gevallen bij een aantal bewoners. De politie kreeg meerdere klachten binnen dat er nu al vuurwerk werd afgestoken. Eenmaal ter plaatse kwamen agenten erachter dat het om een demonstratie ging voor vuurwerkverkopers.
Dit soort shows worden gegeven zodat winkeliers kunnen zien wat ze in- en daarna verkopen.

Voor de show was een vergunning verleend door de Omgevingsdienst Regio Arnhem.

Bron

Gister avond bij de demo aanwezig geweest. Politie kwam idd al snel kijken wat er gaande was. Er was een vergunning aangevraagd dus uiteraard niks aan de hand. Beetje vreemd dat er bij het artikel zelf een plaatje van illegaal vuurwerk (nitraten) getoond wordt, terwijl dit hier niks mee te maken heeft. De reactie dat het wel oorlog leek is al helemaal tenenkrommend..

man man man wat wonen we ook in een KUT land , sorry voor mijn taalgebruik maar een ander word heb ik er even niet voor . Dat eeuwige geklaag op alles en iedereen :frusty:

Onlangs heeft u uw huisdier hier uitgelaten en zijn uitwerpselen op de stoep laten liggen. Onbegrijpelijk dat ze voor diegene een vergunning afgegeven hebben om hun huisdier uit te laten. Laat staan de last die ik ervan ondervind omdat ik met mijn splinternieuwe Nike Air © Jeruzalem midden in die plakkaat stront ben gaan staan. JULLIE HEBBEN ZELF GEEN DURE SCHOENEN ZEKER?

We leven in een land vol intolerante klootzakjes die elke maar dan ook elke mogelijkheid om azijn te pissen aanpakken. Wat zullen die mensen een moeilijk leven hebben zeg. Probeer je eens in een ander in te leven, dan is het leven zoveel makkelijker.

psst Knalpot niet zulke Rare praat doen. Straks nemen ze je nog op in een instelling voor mensen met rare idieén. Want nee wat jij zegt kan echt niet hoor. :p

Er zat mooi spul tussen, ik hoop dat de de show met wat er geschoten is nog online komt.
Mijn kids wilden er al naar toe en er werd regelmatig door hun gezegd , die moet je straks gaan kopen.

van welke Importeur was het. ? als ik dit had geweten was ik van geldermalsen naar bommel gereden. Heb daar toch maten en familie. Altijd leuk om even te kijken in de stadje waar ik van me 7de tot 18de op school heb gezeten.

Ben ik blij dat ik in het tolerante Delft woon. Heb hier nog nooit geklaag over vuurwerk gehoord en dat terwijl hier al 2 weken geknald wordt.

Lol het is echt ongeloofelijk hoe zuur sommige mensen kunnen zijn daar krijg je haast medelijden mee.:bonk:

van welke Importeur was het. ? als ik dit had geweten was ik van geldermalsen naar bommel gereden. Heb daar toch maten en familie. Altijd leuk om even te kijken in de stadje waar ik van me 7de tot 18de op school heb gezeten.

importeur geen idee, maar ik dacht de frigg van zena ook voorbij zien te komen.

Idd, ik had deze demo ook graag willen zien.

Gister avond bij de demo aanwezig geweest. Politie kwam idd al snel kijken wat er gaande was. Er was een vergunning aangevraagd dus uiteraard niks aan de hand. Beetje vreemd dat er bij het artikel zelf een plaatje van illegaal vuurwerk (nitraten) getoond wordt, terwijl dit hier niks mee te maken heeft. De reactie dat het wel oorlog leek is al helemaal tenenkrommend..

Zo is het net of ze illigaal verkopen en spelen ze arno bonte in de kaart.
1 pot nat

Tsja hopelijk hebben er ook nog mensen genoten van het vuurwerk. Maar was er buiten de winkeliers om dan niemand op de hoogte dat dit er aan zat te komen?

Melding over vuurwerkshow heeft burgemeester Zaltbommel nooit bereikt

Melding over vuurwerkshow heeft burgemeester Zaltbommel nooit bereikt

ZALTBOMMEL - Over de vuurwerkshow bij The American Roadhouse die maandagavond menigeen in Zaltbommel verraste, is wel melding gedaan bij de gemeente. Alleen is dit afschrift niet op de juiste plek terechtgekomen, zo laat de gemeente Zaltbommel weten. Waar het is misgegaan, wordt nog onderzocht.
Bekijk ook...
Zaltbommel klaagt over vuurwerkshow
Het vuurwerk dat rond negen uur maandagavond losbarstte, viel niet in goede aarde. Verschillende bewoners deden hun beklag bij de politie. Die constateerde ter plekke dat het ging om een demonstratie voor vuurwerkverkopers, met medeweten van de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA).

Niet op juiste plek
Het is de provincie Gelderland die gaat over de toestemming voor het afsteken van vuurwerk. De beoordeling ligt bij de ODRA. Afhankelijk van de hoeveelheid vuurwerk is een vergunning nodig of volstaat een melding. Dat laatste was het geval maandagavond in Zaltbommel. De burgemeester ontvangt een afschrift van deze melding. Die is in dit geval ook verstuurd, maar niet op de juiste plek aangekomen.

Aan de melder worden geen eisen voor communicatie gesteld en de omgevingsdienst zelf publiceert alleen als er sprake is van grotere hoeveelheden vuurwerk waarvoor een vergunning wordt afgegeven. ,,Wij vinden het vervelend dat omwonenden maandagavond verrast werden'', laat de gemeente Zaltbommel weten. ,,En wij gaan met de ODRA in gesprek om te bekijken hoe wij in het geval van een melding hier anders mee om kunnen gaan.''

Bron

Het was een besloten winkeliers demo van lesli vuurwerk. Filmpjes volgen.

Laatst bewerkt:
god dammid nog een straat of 2a3 van familie en lui waar ik altijd kom. Zowat tegen me oude school aan. Maar lekkere communicatie in die gemeentes haha. Kenmerkt de regio Wel lijkt het. :P

Back
Bovenaan