World Pyro award {nieuw festival}

Feuerwerk

VWC lid
wpa.jpg

Copyrights liggen bij Markus van feuerwerk.net

Dit word een festival met veel alure en dat zal plaatsvinden in vele steden rond de wereld om zo het ultieme bedrijf te vinden. Er zijn tot op de dag van vandaag vier steden bekend.

27 April 2007 (bij slecht weer op 28 of 29 April)

Plaats :
Sölden, Oostenrijk

Deelnemers: Bugano (zwitserland), Rohr (Duitsland), Peterhof (Rusland)

Het bijzondere hier aan is het feit dat men op een hoogte van 2800 meter schiet. :)

2 & 9 Juni 2007

Plaats:
Leipzig, Duitsland

Deelnemers: Nog niet bekend maar in elke plaats gaan andere bedrijven schieten

Augustus 2007 (datum word nog bekend gemaakt)

Plaats:
Toronto, Canada

Deelnemers: Nog niet bekend maar in elke plaats gaan andere bedrijven schieten

3 & 4 November 2007

Plaats: Sint-Petersburg

Deelnemers:
De twee finalisten met een gigantisch budget!

Mallorca is nog een plaats waar het festival ook mogelijk gaat huishouden maar dat word in de komende dagen bekend gegeven.

Via Feuerwerk.net word vanwege hun 10-jarig bestaan een jury plaats voor Leipzig verloot.

Meer info onder: www.world-pyro-award.de

wow, dit ziet er wel erg spannend uit als ik zo eens kijk! Benieuwd wat men in Leipzich voor firmas gaat uitkiezen

Klinkt geweldig!!
Vind duitsland vooral erg lekker klinken :D
En mijn interesse wordt ook wel gewekt door de zin: met een gigantisch budget :D
Ben benieuwd naar verdere info!
:bye:

Ik houd jullie op de hoogte....St.petersburg heeft bij mij de aandacht getrokken altijd al een keer heen willen gaan dus als er wat meer bekend is word dat wel geboekt denk ik zo !

Ik houd jullie op de hoogte....St.petersburg heeft bij mij de aandacht getrokken altijd al een keer heen willen gaan dus als er wat meer bekend is word dat wel geboekt denk ik zo !

Reserveer voormij ook maar een ticket dan! Nastrovjev! proost ofzo betekend dat in het russich meen ik hahahaha

Geweldig.!!!! Je bent een grote liefhebber.
Laat ons alles weten als je gaat.
:cool: :cool:

En er is weer informatie bekend gegeven over dit opmerkelijk wereldwijd (gewaagd) festival.

Sölden (oostenrijk) zal definitief op 27 April 2007 plaatsvinden (met slecht weer kan uitgeweken worden naar 28 of 29 april).

De entree zal 25 euro per persoon bedragen maar hiervoor krijg je wel drie fantastische shows te zien die op een hoogte van 2800 meter ontstoken worden. Voor dit geld krijg je ook een pas om met de gondel omhoog/laag te gaan.

In leipzig zullen op 9 en 16 Juni 2007 shows gaan plaatsvinden met een maximaal kaliber van 150mm. Zeker zal Macedo uit Portugal hierbij aanwezig zijn en verdere bedrijven worden spoedig bekend gemaakt. De entree per avond zal 12,00 euro bedragen.

Dan in St.petersburg zullen op 3 en 4 november 2007 vier vuurwerkshows plaatsvinden met hele grote budgetten. Er worden een a twee miljoen bezoekers verwacht hier en het evenement is hier gratis te bekijken.

Met toronto worden op dit moment nog gesprekken doorgevoerd.

2007 zal voor de World Pyro Awards nog een "moeilijk" jaar zijn maar naarmate de shows geschoten worden zullen hoogstwaarschijnlijk meer steden het initiatief steunen om dit event tot een wereldwijd pyrotechnisch evenement te laten veranderen....

Met dank aan Markus van feuerwerk.net

Klinkt echt geweldig hoor!!!
Hele mooie info en ben er heel benieuwd naar hoe het gaat verlopen allemaal!!
Bedankt!

Bedankt voor de info Feuerwerk.
Het belooft zeer zeker een megaspektakel te worden.
Hoe komt de organisatie eigenlijk tot de keuze van de deelnemers?
Heeft men gekozen voor het beste van het beste?
Of zijn er andere criteria?
Tof man dat je naar Rusland gaat. :bye:

Deelnemers worden benaderd en meestal zie je bij festivals terugkerende namen. Een bedrijf moet een aanzienlijke hoeveelheid materiaal hebben (mortieren, elektrische schietkisten e.d.) om mee te kunnen doen aan een evenment als dit, dus daar vallen er al heel wat af (helaas)....

een heel erg mooi initiatief, zeker omdat ze meerdere steden aan doen ( zodat je misschien zelf ook kunt gaan kijken, zonder 1000Kms te hoeven af te leggen) Ik denk echter wel dat zo een evenement nooit in Nederland zal kunnen plaats vinden.

De gemeente Soelden (oostenrijk) heeft nog een artikel geplaatst op haar site in verband met de show op 27 april evenals wat meer informatie over de shows in Leipzig, St.Petersburg en Toronto..

http://www.soelden.com/main/DE/WI/newsevents/TopEvent/worldpyroaward/index,method=main.html

Leuke info weer Feuerwerk. wat een grote verschillen in toeschouwersaantallen zeg. Oostenrijk 5.000,maar in Toronto 100.000. Een compleet avondprogramma met DJ erbij. etc.etc. Alles voor die Welmeisterschaft.
In het artikel wordt nogmaals gesproken over een eenmalig gebeuren.
Wat op zich wel jammer is natuurlijk.

Dit gaat zeker niet een eenmalig gebeuren zijn, wel zouden het elk jaar andere landen/plaatsen zijn die bezocht worden door de Pyro world awards. Dit jaar is een "opstart" jaar om zo ook andere steden "lekker te maken" om dit evenement in hun stad plaats te laten vinden

En ja hoor Markus heeft me weer informatie gegeven over dit geweldig festival en wel over het exacte programma voor Sölden (Oostenrijk) op 27 April a.s.

20:45 Uhr
Opening door de Firma Pyrovision om de mensen en bergen te begroeten.

21:00 Uhr
Team Duitsland (Uwe Rohr, Dream of Fire) (duur 25 minuten)

21:45 Uhr
Team Zwitserland (Toni Bussmann, Bugano AG) (duur 25 minuten)

22:30 Uhr
Team Rusland (Pyrotechnic Yards of Peterhof) (duur 25 minuten)

23:10 Uhr
Bonte ceremonie op de Gletsjer

Dank je, Feuerwerk.
Zie er goed uit allemaal.
Een bijzondere aangelegenheid wordt het daar op 3000 meter hoogte.
Ben verdraaid benieuwd naar de verslagen-films en foto,s straks.
Weet jij of die ook gaan komen?

Back
Bovenaan