Winter in de Stad” start met vuurwerk

ylke

VWC lid
Winter in de Stad” start met vuurwerk

Zaterdag 3 december start de eindejaarsanimatie“Winter in de Stad” met vuurwerk. Dit jaar zal het extra-aantrekkelijk zijn. Het vuurwerk aan het einde van de zomerkermis sneuvelde door de weersomstandigheden. Hierdoor trok de stad het budget voor het wintervuurwerk op. In het verleden sloot de winterkermis af met vuurwerk. “Door de schaatspiste is er te weinig ruimte”, zegt schepen Gaspard Van Peteghem. “Daarom hebben we het vuurwerk vooruitgeschoven en dat meteen aan de afsluiting van de sinterklaasperiode gekoppeld. Dit jaar zal het ook een uitzonderlijk vuurwerk zijn. We hebben het vuurwerk bij het einde van de zomerkermis moeten schrappen door de slechte weersomstandigheden. De vuurwerkmaker heeft geen schadevergoeding gevraagd. Zo kwam er een budget vrij dat we voor een deel hebben toegevoegd aan het budget voor het wintervuurwerk.” Speciaal voor de gelegenheid wordt het vuurwerk afgeschoten op de tonen van sinterklaasliedjes: Sinterklaas deelt dan uiteraard nog wat lekkers uit, twee dagen voor zijn vertrek uit zijn residentiestad. Het vuurwerk is kindvriendelijk, met aanvang 19 uur. Dat geeft ouders en hun kroost zelfs de gelegenheid voor- of achteraf nog even de horecawarmte op te zoeken.

Bron

Wanneer ik de bron open komt er heel groot te staan, Nieuws uit Sint-Niklaas.

Dus ik denk dat het in Sint-Niklaas is. Pyrotechnicus zou ik uiteraard niet weten.

Edwin

Back
Bovenaan