Wie kent deze klappertjes?

Zo daar ben ik weer :)

Wie kent deze klappertjes of heeft ze ooit gehad (al betwijfel ik het)? Of weet misschien weet iemand wel gelijk waaruit deze foto is? (voor de oude garde)vervolg heb ik voor de liefhebber! Al ben ik van mening dat je klappertjes meteen moet afsteken natuurlijk! :P

Gaaf_klappertjes.jpg

ben benieuwd...

wat wil je er over weten ?

BombFirecrackers_168-5.gif

photostream

ik denk dat dat ook door de pan komt mischien eens proberen:wink:

maar wat hij is de pan aansteekt lijk mij groter dan dat pakje of licht dat aan mij ?

Salon Roger HAD ze ... geen idee of ze er nog liggen. Het zijn klassiekers. En als je daadwerkelijk de oude versie weet te vinden, zal deze inderdaad erg goed knallen (mits altijd goed/droog bewaard). Kruitcompositie van deze "piraatjes" bevatte in de jaren 80 flash.

Hi Cameo! lang geleden :)
Bizar dat iemand ze dan nog heeft! Zijn deze nog steeds te koop? Dus deze zijn ook in Nederland verkocht destijds (vroeger)? Jij hebt ze niet in het Museum?

Wel Horsebrand!!! Altijd goed!

Lang geleden inderdaad (eindelijk wat tijd nu ik vakantie heb). :)

Deze pakjes trof je in de jaren 70 gewoon in de Nederlandse schappen aan. Halverwege de jaren 80 had je soms mazzel als je "de goeie" vond, want de meeste hadden inmiddels pure BP en knalden minder. Eind jaren 80 kreeg ik ze twee jaargangen in handen via "illegale meterpakketjes" die een vriend voor me regelde. Zaten sowieso een boel leuke artikelen in, zoals mousestrings en romeinse kaarsen met knal.

ik denk dat dat ook door de pan komt mischien eens proberen:wink:

maar wat hij is de pan aansteekt lijk mij groter dan dat pakje of licht dat aan mij ?

Met een pan weet ik niet of het werkt,maar wij deden vroeger een wasteil (z'n groten)op twee stenen zetten en dan je rotjes er onder gooien, dat ging best hard.
Totdat er bex nitraten onder gegooid werden toen waren we zo van onze teil af.

Back
Bovenaan