FireDragon
VWC lid
Eigenlijk hoort dit topic nu meer bij Nederlandse provincies thuis, maar het blijft voor velen toch altijd wel aanvoelen als "het buitenland" denk ik dus vandaar hier geplaatst.
Tevens lees ik daar:
Ik begon het mij af te vragen naar aanleiding eigenlijk van dit leuke filmpje dat gevonden werd op internet door lid thunder95
http://www.youtube.com/watch?v=ix-z9EGZjf0
Zullen de regels betreffende vuurwerk dan ook gelijk aan hier gaan worden? Iemand die hier meer over kan vertellen?
Lees meer op wikipedia in o.a. deze linkCaribisch Nederland is de benaming van de Nederlandse eilanden Bonaire, Sint Eustatius en Saba in de Caraïbische Zee.
Deze eilanden staan ook bekend als BES-eilanden. De afkorting BES verwijst naar de eerste letters van de namen van de eilanden. Sinds 10 oktober 2010 zijn deze eilanden bestuurlijk gezien openbare lichamen die als bijzondere gemeenten functioneren binnen het land Nederland. Tot die datum waren de eilanden eilandgebieden van de Nederlandse Antillen, een voormalig land binnen het Koninkrijk der Nederlanden.
Tevens lees ik daar:
De eerste vijf jaar zal in Caribisch Nederland vooral Antilliaanse wetgeving van kracht blijven. In de Invoeringswet openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba (IBES) is een lijst opgenomen met Antilliaanse verordeningen die tot Nederlandse wet zijn verklaard. Zo is de bestaande Antilliaanse 'Landsverordening Elektriciteitsconcessies' omgezet in de Nederlandse 'Wet elektriciteitsconcessies BES' die alleen in Caribisch Nederland geldt. In het Europese deel van Nederland blijft de Elektriciteitswet 1998 van kracht. Sommige landsverordeningen zijn niet overgenomen, maar vervangen door nieuwe, door Nederland ontworpen, BES-wetgeving. Een voorbeeld is de Belastingwet BES. Met behulp van meerdere Aanpassingswetten zijn de van de Nederlandse Antillen overgenomen wetgeving aangepast. Het gaat dan vaak vooral om technische wijzigingen (bijvoorbeeld waar 'Nederlandse Antillen' stond, staat nu 'Openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba').
Ik begon het mij af te vragen naar aanleiding eigenlijk van dit leuke filmpje dat gevonden werd op internet door lid thunder95
http://www.youtube.com/watch?v=ix-z9EGZjf0
Zullen de regels betreffende vuurwerk dan ook gelijk aan hier gaan worden? Iemand die hier meer over kan vertellen?