Werkstraf voor zwaar vuurwerk op zomerfeest

Torrr

VWC lid
APELDOORN/ZUTPHEN - De rechtbank in Zutphen heeft de 43-jarige A.T. veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur en een halfjaar cel voorwaardelijk.

De Apeldoorner gooide anderhalf jaar geleden tijdens het zomerfeest in Ugchelen zwaar vuurwerk van zich af en daardoor liepen meerdere slachtoffers blijvende gehoorschade op. "Het leek wel een bomaanslag. Mensen rolden over de grond'', verklaarden slachtoffers destijds. T. kwam op 20 augustus 2011 snackbar het Bikkertje uitgelopen en stak het vuurwerk af. Naar eigen zeggen ging dit per ongeluk, maar de officier van justitie geloofde dat niet. Het vonnis van de rechtbank was conform de eis van de officier van justitie.

bron

Bomaanslag, Tja lekker makkelijk als je jaren lang, elke dag het "westerse" nieuws kijkt om die vergelijking te maken. Weer een voorbeeld: Wat over de jaren leeft in de media, daar wordt de vergelijking mee gemaakt. Wat zouden ze nou hebben gezegd als dat terroristen gezeik niet bestond dat vraag ik me echt af. Zoiets als "wat een stel idioten met dat vuurwerk! potverdorie!" ik denk het.. Wanneer word de wereld eens gezuiverd van idioterie? Misschien bestaan landen als Noord-korea daarom wel.. :)

Ach hij zal vast niet bij Robert M. in de buurt komen dus dan is dit heel netjes. Om even te illustreren in wat voor wereld we leven.. :)

Als jij je gehoor kwijt ben door zo'n kwiebus piept je gehoor wel anders,ik vind de vergelijking met robert m nergens op slaan en totaal niet opgaan in vergelijk met dit geval.degene die zijn gehoor kwijt is heeft daar de rest van zijn leven last van en die eppo komt er vanaf met een taakstraf nee hoor te licht

Mensen rolden over de grond. Bomaanslag.

Laat me raden. De locals waren zwaar bezopen, hadden moeite om recht te lopen en vielen op de grond en door het effect van de alcohol leek de klap zwaarder dan het daadwerkelijk was.

Mooie manier om ordinaire zuippartijen goed te praten.

Als jij je gehoor kwijt ben door zo'n kwiebus piept je gehoor wel anders,ik vind de vergelijking met robert m nergens op slaan en totaal niet opgaan in vergelijk met dit geval.degene die zijn gehoor kwijt is heeft daar de rest van zijn leven last van en die eppo komt er vanaf met een taakstraf nee hoor te licht

Ik snap de vergelijking met Robert M wel.
Hij kreeg ook een uitzonderlijk lage straf voor wat hij had gedaan.
Dan klaag jij over gehoorschade wat erg is...
Maar wat te denken van die 63 kinderen,? Die zijn verdomme voor het leven getekend.
Ja 63... en ut zijn er waarschijnlijk nog meer ook:bonk:
In verhouding staat de straf die deze jongen heeft gekregen redelijk gelijk als je kijkt na b.v Robert m zijn zaak.
Ik snap de vergelijking van Genius dus wel.

Echter is deze gast ook geen haar beter.
En dat perongelijk gebeuren vind ik een lachertje.
Ja er lopen zat gekke rond in onze maatschappij.

Straffen die opgelegd worden voor daden die blijvend letsel achterlaten kunnen nooit hoog genoeg zijn in mijn ogen.

Frapant dat er niemand reageert op het stukje text van per ongeluk afsteken :bonk:
Heb jij dat nooit dan? Dat je per ongeluk iets afsteekt?
Nee, zonder gekheid, dat is gewoon een l*lsmoesje op hoop van strafvermindering.

Ik snap de vergelijking met Robert M wel.
Hij kreeg ook een uitzonderlijk lage straf voor wat hij had gedaan.
Dan klaag jij over gehoorschade wat erg is...
Maar wat te denken van die 63 kinderen,? Die zijn verdomme voor het leven getekend.
Ja 63... en ut zijn er waarschijnlijk nog meer ook:bonk:
In verhouding staat de straf die deze jongen heeft gekregen redelijk gelijk als je kijkt na b.v Robert m zijn zaak.
Ik snap de vergelijking van Genius dus wel.

Echter is deze gast ook geen haar beter.
En dat perongelijk gebeuren vind ik een lachertje.
Ja er lopen zat gekke rond in onze maatschappij.
Ja en een oorlog maakt ook miljoenen mensen blijvend invalide.

Nee sorry, maar die vergelijking met R M is wel een beetje scheef. Sowieso omdat RM als doel minderjarigen had en deze persoon niet en R M verwondde die personen per definitie (was net niet zijn "doel" zeg maar) en ook dat is hier niet het geval lijkt me.

Ik maak die vergelijking om aan te geven dat we een heel krom rechtssysteem hebben. Ik had misschien beter een ander voorbeeld kunnen geven. Zoals een vuurwerkhandelaar die 2 jaar de bak in draait voor wat mooie potjes waar geen belasting over betaald is. Wat ik probeer te zeggen is, dat M. gewoon publiekelijk met zijn ledematen aan 4 paarden gebonden moet worden die elk een andere kant op lopen voor wat hij heeft gedaan.
Als er mensen echt blijvende schade oplopen doordat iemand een stuk vuurwerk gooit waarvan hij de kracht onderschat had hij beter moeten nadenken. De straf die hij krijgt vind ik dus ook te laag. Maar goed, gevangenissen zijn in dit land toch zo belangrijk dat ze de helft sluiten, dan komt zo een werkstrafje wel goed uit.

Dit vind ik een betere uitleg maar straks is er inderdaad een dramatisch cellen tekort,vraag me af of de politiek mans genoeg is om toe te geven dat als het goed fout gaat ze een foute beslissing hadden genomen?.maar ikvind om maar terug te komen op eppo dat een werkstraf van5000 uur beter in de richting komt voor wat hij gedaan heeft

Ik maak die vergelijking om aan te geven dat we een heel krom rechtssysteem hebben. Ik had misschien beter een ander voorbeeld kunnen geven. Zoals een vuurwerkhandelaar die 2 jaar de bak in draait voor wat mooie potjes waar geen belasting over betaald is. Wat ik probeer te zeggen is, dat M. gewoon publiekelijk met zijn ledematen aan 4 paarden gebonden moet worden die elk een andere kant op lopen voor wat hij heeft gedaan.
Als er mensen echt blijvende schade oplopen doordat iemand een stuk vuurwerk gooit waarvan hij de kracht onderschat had hij beter moeten nadenken. De straf die hij krijgt vind ik dus ook te laag. Maar goed, gevangenissen zijn in dit land toch zo belangrijk dat ze de helft sluiten, dan komt zo een werkstrafje wel goed uit.

Het voorbeeld was verkeerd inderdaad, maar deze uitleg heldert een hoop op.
Persoonlijk zou ik Nederland trouwens met alle plezier een celstraf uit willen zitten; onderdak, eten, verzorging en met de helft van de opgelegde straf meestal weer vrij. Zwak systeem, maarja..

Een flinke werkstraf hakt er wat dat betreft meer in denk ik. Hard werken, lange dagen, kost veel vrije tijd. EN je doet "wat terug" voor de rest van het land.

Mensen rolden over de grond. Bomaanslag.

Laat me raden. De locals waren zwaar bezopen, hadden moeite om recht te lopen en vielen op de grond en door het effect van de alcohol leek de klap zwaarder dan het daadwerkelijk was.

Mooie manier om ordinaire zuippartijen goed te praten.

idd zwaar overdreven van die bomaanslag en rollen over de grond,
maar als je stevig hebt gezopen reageer je JUIST minder op een harde knal en vind je het allemaal wel best:)

Back
Bovenaan