Werkstraf voor vuurwerk in nek

moontan

VWC lid
Werkstraf voor vuurwerk in nek

HARDERWIJK/ZUTPHEN - De rechtbank in Zutphen heeft vrijdag de 19-jarige I.S. uit Harderwijk veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur en vijf maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. S. drukte tijdens de jaarwisseling een stuk vuurwerk in de nek van een jongen.

Die had het op een voetbalgoaltje gezet en aangestoken. Het vuurwerk ging af in de nek van het slachtoffer; hij kwam in brand te staan en raakte zwaargewond. De jongen was een paar weken doof en liep flinke brandwonden op. De rechtbank vindt dat er sprake was van zware mishandeling en kent het slachtoffer een voorschot aan smartengeld van 1.500 euro toe.

De rechtbank heeft in de straftoekenning overwogen dat S. nog erg jong is en lijdt aan persoonlijkheidsproblematiek.

http://www.destentor.nl/regio/veluwewest/6858401/Werkstraf-voor-vuurwerk-in-nek.ece

De rechtbank heeft in de straftoekenning overwogen dat S. nog erg jong is en lijdt aan persoonlijkheidsproblematiek.

Ja, probeer er maar onderuit te komen! :mad: :angry: Zo kennen wij het ook!
Als ik iemand vermoord bijvoorbeeld en ik zeg dat mijn moeder me vroeger heel de dag sloeg (wat niet waar is :p)en daardoor ben beinvloed, ben ik dan ook na een maandje weer uit de cel?! Scheef land dit...

1500 euro maar voor zulke mishandeling , ten eerste is dit wéér een aanval op de kans van beter vuurwerk maar ook geeft dit vuurwerk een slechte naam.
dit land is zowiezo scheef als het gaat op straffen opleggen meestal een simpel taakstrafje waar ze echt niet bang van worden en 3 maandjes voorwaardelijk nou nou
(ik doe het zelf liever niet maar je snapt het punt hopelijk) asl ik kon beslissen over zijn straf zou dat zijn geweest: 4500 smarten geld 6,5 maand gevangenis + een taakstraf tijdens nieuw jaar van maarliefst 440 uur

Back
Bovenaan