Werkstraf voor vernieling station Heeze met vuurwerkbom

ylke

VWC lid
HEEZE - Een 15-jarige jongen uit Heeze is door de kinderrechter in Den Bosch veroordeeld tot honderd uur werkstraf.

Hij was op Nieuwjaarsdag een van de drie jongeren die met vuurwerk het station in Heeze vernielde. Van de taakstraf zijn 70 uur voorwaardelijk, met een proeftijd van twee jaar. De jonge Heezenaar staat bovendien in het eerste jaar onder controle van de jeugdreclassering.

Met een krachtige vuurwerkbom werden maandag 1 januari rond 16.30 uur twintig ruiten uit hun sponningen geblazen, waardoor een schade van 15.000 euro ontstond.

Behalve de 15-jarige werden ook nog een 16-jarige jongen uit Heeze en een even oude Eindhovenaar aangehouden. Eén van hen werd vrijgesproken. De strafzaak tegen de andere verdachte is aangehouden, omdat de onderzoeksrapportage nog niet is afgerond.

image-3586631.jpg
Bron

Hier wordt ik nou boos om!
Een liefhebber op dit forum krijgt 240uur werkstraf vanwegen het bezit en het in de woonwijk opslaan van 25kg verboden vuurwerk.

Deze eikel heeft daat werkelijk wat stuk gemaakt met verboden vuurwerk.
De vernielingen hebben overdag plaats gevonden op een openbaar station.
Ik neem aan dat hij daar pas echt mensen mee in gevaar heeft gebracht/kunnen brengen.
Maar hoe krom is NL...
Juist deze lapzwans komt met 100 uur werkstraf weg.
En dan niet allemaal roepen van.. hij was minder jarig.
Nee op een leeftijd van 15/16 jaar heb je echt wel het verstand om te weten dat je dit niet had mogen doen.
En op die lerftijd mag je best wel de verandwoording nemen voor je daden.
Een dikke geld boete voor de schaden had er van mij gerust bij gemogen.

Raar rechtssysteem hier in Nederland!
Bahbah.. gaat echt nergens meer over.

15000 euro aan schade en deze jongen komt met een kleine taakstraf weg terwijl er ook een bericht staat van iemand die door knutselen zijn hand ik kwijt geraakt maar er verder geen materiële schade is en deze persoon krijgt in verhouding een veel zwaardere straf, ik ben van mening dat ze in NL maar eerst eens rond de tafel moeten gaan zitten en de straffen meer naar verhouding moeten zetten.

15000 euro aan schade en deze jongen komt met een kleine taakstraf weg terwijl er ook een bericht staat van iemand die door knutselen zijn hand ik kwijt geraakt maar er verder geen materiële schade is en deze persoon krijgt in verhouding een veel zwaardere straf, ik ben van mening dat ze in NL maar eerst eens rond de tafel moeten gaan zitten en de straffen meer naar verhouding moeten zetten.
Mee eens maar ik geloof niet dat het gaat gebeuren

Back
Bovenaan