Werkstraf voor illegaal vuurwerk

moontan

VWC lid
Werkstraf voor illegaal vuurwerk

De rechtbank in Den Haag heeft een 20-jarige Alphenaar veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur en twee maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. De jongeman bezat ruim 260 kilo illegaal vuurwerk.

De rechtbank liet in de strafmaat zwaar meewegen dat de jongen met het vuurwerk de veiligheid van de kinderen en de buurt in gevaar had gebracht.

Een gevangenisstraf zou dat rechtvaardigen, maar doordat de jongen zeer schuldbewust was, kreeg hij een werkstraf.

http://www.alphenstadfm.nl/index.php?id=5941

ja hoor... even lief kijken en zeggen dat je schuldig bent hopsa straf vermindering :s

Wat vinden jullie hier nu van? Ik vindt zelf dat deze wel een celstraf had mogen krijgen. 260 kilo is niet niks...

Jan-Willem, toen ik het bericht las had ik precies dezelfde gedachte.
Als je een beetje goed kan toneelspelen, kan dat dus in je voordeel werken wat bij zo,n vergrijp als dit niet mogelijk mag zijn.
Gelijke monnikken, gelijke kappen

Precies... Slappe hap weer. zo kan ik ook wel voor rechtertje spelen :p

aah wat kijk jij lief... 50 uur werkstraf voor poging tot doodslag :p

Jan-Willem, toen ik het bericht las had ik precies dezelfde gedachte.
Als je een beetje goed kan toneelspelen, kan dat dus in je voordeel werken wat bij zo,n vergrijp als dit niet mogelijk mag zijn.
Gelijke monnikken, gelijke kappen

celstraf? je weet niet eens in welke gevarenklasse het vuurwerk viel...?! of hoe het opgeslagen lag?

't is maar goed dat je niet zomaar rechter wordt in dit land..

sommige mensen gaan namelijk wel heel kort door de bocht

Laatst bewerkt:
Vind het jammer dat vele hier zo schijnheilig doen.Niet alleen in dit topic, ook in andere topics... maar zelf net zo veel of meer bezitten tijdens de jaarwisseling. Net of jullie het allemaal legaal houden? Laat me niet lachen...

heb er idd wat makkelijk over gepraat XD maar zeg toch zelf... als je buurman 260 kilo aan welke klasse vuurwerk dan ook opslaat :s slaap je niet lekker. Athans ik niet:p

Ik vind zonder dat je weet hoe de woonomgeving is wat voor vuurwerk het is enzovoort je niet zomaar kunt oordelen. Als het knalvuurwerk is in vorm van zware knallers is het te laag in mijn ogen. Als het blokken zijn dan zit je zo aan die kilo's en is de straf goed.
Nog even kleine edit:
Ik word gek van de mensen en ook hier op dit forum die toch beter zouden moeten weten zich aanstellen in het opzicht van ramp van enschede. En nee ik denk hier niet te licht over me tante was haar huis er door kwijt, maar wat lag daar 1.1 en 1.2 vuurwerk. Ik weet niet niet wat daar lag maar als het 1.4 of 1.3 dan is dit niet een heel verschrikkelijk groot risico. Als je boller ontploft heb je grotere schade komt ook nog eens bij dat 1.4 brandbaar is en 1.3 zeer brandbaar (verbeter me mocht ik het verkeerd zeggen). Vind dus dat sommige mensen te snel naar enschede kijken, want wat daar lag was en 1.1 en 1.2 vuurwerk en 3x zoveel als een vergunning voor was. Komt ook nog eens bij dat er delen van landmijnen zijn gevonden.

Vind het jammer dat vele hier zo schijnheilig doen.Niet alleen in dit topic, ook in andere topics... maar zelf net zo veel of meer bezitten tijdens de jaarwisseling. Net of jullie het allemaal legaal houden? Laat me niet lachen...

Inderdaad dennis-pyro, ik ben het ook helemaal met je eens, het valt mij ook op dat velen hier schijnheilig doen en niet allen op dit forum maar op meerdere fora, dan alleen deze.
Als er weer eens iemand gepakt is met bijv. een paar duizend kilo illegaal vuurwerk, hoor en lees je van velen "terecht dat ie gepakt is" en blij dat ie gepakt is. Nou ik vind dat nogal hypocriet. Net zoals jij zegt denk ik, dat diegenen die dat het hardst roepen op derg. fora zelf het meeste illegale in huis hebben. Enne... hoe komen ze daar aan? JUIST, van de (grote)handelaren!

Overgens zijn de straffen voor (illegaal)vuurwerk in dit land belachelijk hoog in verhouding tot veel ernstiger misdrijven.

Ik denk niet dat we goed kunnen oordelen aan de hand van dit bericht, het is een heel verschil tussen 260 kilo zink 901 of 260 kilo 19shots alpeco potjes.

Waar lag het opgeslagen en hoe etc.

Back
Bovenaan