Werkstraf voor handel in illegaal vuurwerk

ylke

VWC lid
De rechtbank in Almelo heeft dinsdag een man uit Wierden veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur en een jaar voorwaardelijke celstraf. De man handelde vorig jaar in illegaal zwaar vuurwerk.

De man kwam na een onderzoek door de politie in Gelderland in beeld. Toen de Wierdenaar werd aangehoude, had hij drieduizend lawinepijlen en vijfduizend strijkers in zijn bezit. Een groot deel van het vuurwerk was opgeslagen in een gehuurde opslagruimte in Hengelo. Volgens de rechter heeft de man daarmee niet alleen zichzelf, maar ook anderen in gevaar gebracht. Voor de rechter bekende de man dat hij met de verkoop van het vuurwerk geld wilde verdienen voor een vakantie met zijn dochter.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=133376

Wat zitten jullie nou te zeuren. Er is helemaal niks mis met dit bericht. Daarbij zou ik me ook niet veilig voelen als mijn buurman 3000 signaalpijlen in huis heeft. Niet dat ik dan aangifte zou doen maar zou wel vragen of ie geen andere oplossing heeft. De straf is trouwens ook nog vrij licht te noemen voor deze aantallen..

Ik wil wel effe duidelijk maken dat ik niet 'zeur' over zijn straf.

De straf die hij heeft gekregen is naar mijn mening gewoon oke.
We moeten in acht nemen dat de persoon geen recidieve heeft.
Met een jaar voorwaardelijk als stok achter de deur heeft hij de boodschap vast begrepen.

Je kan een persoon als deze natuurlijk ook gelijk 3 maanden detentie geven... raakt hij zijn baan kwijt met als gevolg ook zijn woning.

Daar word de maatschapij niet beter van.
Iedereen verdient een 2e kans, wie deze niet aangrijpt moet maar voelen.

Groeten

Back
Bovenaan