Wensballon verboden in Gooi - Metro 2 augustus 2010

Cameo

VWC lid
Krantberichtje in dagblad Metro, 2 augustus jl.

10002-metro_020810.jpg

Vreemd bericht eigenlijk, want volgens mij geldt zo'n verbod reeds landelijk in een straal van 15km rond vliegvelden. Heb het even nagevraagd, maar nabij Schiphol geld dit dus ook.

Of mensen zich er daadwerkelijk iets van aantrekken is een tweede.

Cameo

Ik heb deze wensbalonnen natuurlijk ook wel eens zien vliegen, hoog aan de avond hemel. En als ik ze zo zag overkomen denk ik toch echt wel dat ze meer dan die 15 kilometer kunnen overbruggen...Dus vraag ik mij dan weer af waarom die 15km als maat is genomen, en wie erop zal controleren...

Persoonlijk vind ik het gevaarlijke dingen. En snap ik sowieso niet dat men deze dingen nog tolereert. Het is en blijft een oncontroleerbaar open vuurtje aan een papieren ballon...

Ik heb deze wensbalonnen natuurlijk ook wel eens zien vliegen, hoog aan de avond hemel. En als ik ze zo zag overkomen denk ik toch echt wel dat ze meer dan die 15 kilometer kunnen overbruggen...Dus vraag ik mij dan weer af waarom die 15km als maat is genomen, en wie erop zal controleren...

Persoonlijk vind ik het gevaarlijke dingen. En snap ik sowieso niet dat men deze dingen nog tolereert. Het is en blijft een oncontroleerbaar open vuurtje aan een papieren ballon...

Soms worden ze ook nog afgestoken met veel wind, waardoor het als snel gevaarlijke taferelen oplevert. Ook al roepen wensballonnen we een leuke sfeer op!

vind het ook gevaarlijke dingen, het zou zo iets aan kunnen steken. raar dat ze niet verboden zijn

Back
Bovenaan