Welk nostalgisch vuurwerk MOET er gewoon terugkomen op de Nederlandse markt?

De goede zevenklappers vond ik echt hele leuke dingen. Dan bedoel ik degene die echt ver sprongen. Maar ja...knal dus helaas..

Als het aan mij het gelegen kwam de kanonslag en de baby pijl gewoon weer terug op de markt.
Want wees eerlijk wie die doffe dreunen verward met een kanonslag heeft het gewoon niet helemaal helder.
En wat al die ongelukken met babypijltjes betreft...nooit wat van begrepen. serieus niet
romeinse kaarsen precies het zelfde verhaal.

Als het aan mij het gelegen kwam de kanonslag en de baby pijl gewoon weer terug op de markt.
Want wees eerlijk wie die doffe dreunen verward met een kanonslag heeft het gewoon niet helemaal helder.

De argumentatie van de Politie was destijds, meen ik,dat als alle knallen verboden waren het makkelijker handhaven was.. Wat een succesverhaal is dat geworden.

De argumentatie van de Politie was destijds, meen ik,dat als alle knallen verboden waren het makkelijker handhaven was.. Wat een succesverhaal is dat geworden.

Voor de romeinse kaarsen en babypijltjes heeft het verbod aardig gewerkt want die zie je amper nog. Vuurpijlen is serieus minder geworden, daar zie je vooral de grote pijlen nog af en toe. Voor het knalvuurwerk was het extreem succesvol, niets van het knalvuurwerk wat in Nederland verkrijgbaar was zie je nog. Dus alleen de cobra's, nitraten, nitraatmatten etc. zijn nog over en dan pakweg 100x zoveel als een paar jaar geleden :frusty:

Zag afgelopen week dat de starbal weer terug kwam, geen idee of het echt de oude labels zijn zoals vroeger. erg tof dat er importeurs zijn dit dit mogelijk maken!

wellicht niet helemaal het goede topic hier, maar is er ergens een overzicht te vinden welke oude dingen weer terug komen (''al dan niet in een nieuw jasje'') ?

Zag afgelopen week dat de starbal weer terug kwam, geen idee of het echt de oude labels zijn zoals vroeger. erg tof dat er importeurs zijn dit dit mogelijk maken!

wellicht niet helemaal het goede topic hier, maar is er ergens een overzicht te vinden welke oude dingen weer terug komen (''al dan niet in een nieuw jasje'') ?

De starbal komt niet, voldeed niet aan de wensen van GBV. Jammer, hopelijk volgend jaar.

Back
Bovenaan