Weinig bijval voor vuurwerkverbod

moontan

VWC lid
Weinig bijval voor vuurwerkverbod

Het Genootschap voor burgemeesters ziet geen heil in het plan van de Schiedamse burgemeester Verver om vuurwerk te verbieden voor consumenten. Dit meldt het AD/Rotterdams Dagblad vrijdag. In haar nieuwjaarstoespraak gaf burgemeester Verver aan dat de kosten als gevolg van vuurwerk uit de hand lopen. Zij pleitte daarom voor het vuurwerkverbod voor consumenten. Volgens burgemeester Jos Wienen van Katwijk, één van de bestuursleden van het Genootschap, wordt de schade vooral veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Daarnaast, zo stelt hij, is het afsteken van vuurwerk tijdens oud en nieuw een traditie waar veel mensen plezier aan beleven. 'Dat verbied je niet zomaar”, aldus Wienen. Wienen ziet meer in een uitwisseling van ervaringen tussen de diverse gemeenten. 28 januari 2011
http://drimble.nl/bericht/3381378

Eindelijk eens iemand die logisch nadenkt;
Volgens burgemeester Jos Wienen van Katwijk, één van de bestuursleden van het Genootschap, wordt de schade vooral veroorzaakt door illegaal vuurwerk.

dit is het antwoord wat ik gekregen heb op mijn brief aan de burgermeester van midden Drenthe dhr.J.Broertjes.

Hartelijk dank voor uw brief.Over de inhoud denk ik in zijn algemeenheid hetzelfde,hoewel ik zelf zelden vuurwerk heb afgestoken.
Ik heb begrip voor de traditie bij Oud en Nieuw en vind ook dat die moet blijven

Veel vernielingen en overlast komen niet door vuurwerk. Een combinatie van veel alcohol en drugs is een belangrijke oorzaak.
Ik denk dat als er geen vuurwerk meer zou mogen worden afgestoken door particulieren,wat ook nog eens moeilijk handhaafbaar is,er nog meer gesleep, vuren en vernielingen zouden zijn.
Andere mensen aanspreken op hun gedrag en zeker ouders richting hun kinderen , kan veel overlast voorkomen.

Gelukkig is de jaarwisseling een feestelijk gebeuren en dat moeten we zo houden.

Met vriendelijke groet,

J. Broertjes,
Burgermeester

Eindelijk eens iemand die logisch nadenkt;
Volgens burgemeester Jos Wienen van Katwijk, één van de bestuursleden van het Genootschap, wordt de schade vooral veroorzaakt door illegaal vuurwerk.

Eigenlijk hoort het zo te zijn: ...schade vooral veroorzaakt door personen die gebruik maken van illegaal vuurwerk.

maar goed dat snappen wij wel maar diegene weer niet :rolleyes:

Mooi om te lezen dat er ook nog mensen zijn die makkelijk in het nieuws komen positief over vuurwerk zijn.
Er mogen nog wel meer van dit zoort berichten komen.

Leuk dat dit een redelijk positief bericht is, die misschien niet compleet klopt met de feiten hoe wij die kennen, maar ik ben een beetje klaar met die berichten over wel of geen vuurwerkverbod.
Elk jaar weer dat slappe geneuzel van mensen in de politiek over een vuurwerkverbod. Mensen die een land moeten besturen en waarvan je dan wel mag verwachten dat ze een beetje zorgvuldig te werk gaan, maar die de bevolking dingen voorhouden die gewoonweg niet juist zijn (met het verbieden van legaal consumentenvuurwerk kunnen er geen vernielingen meer plaatsvinden, er vallen elk jaar slachtoffers door legaal consumentenvuurwerk. Vuurwerk is niet de boosdoener de mensen die er roekeloos mee omgaan zijn dat). En dan ben ik wel een vuurwerkliefhebber en sta ik ook weer heel fel tegen zo'n verbod, maar ik denk dan bij mezelf: elk mens met een al dan niet goed stel hersens kan toch wel bedenken dat foutieve argumenten geen goede argumenten zijn. Of iemand vuurwerk niet al te plezierig vind dat moet hij helemaal zelf weten en dat kan ik dan nog wel begrijpen, ik heb ook last van wat zaken wat van andere mensen dan weer een grote hobby is. Maar om alles maar te gaan verbieden en dan ook nog eens onzin uit te kramen, dingen die heel simpel gewoon niet te kloppen. Denk dan even 3x na voordat je je mond opentrekt!

De burgermeester van Midden Drenthe is afgelopen jaarwisseling aanwezig geweest in Beilen bij "De dikke boom" bij het carbidschieten met een busje of twintig,en is ook met de gasbrander langs alle bussen geweest.

toffe peer die Broertjes!

Back
Bovenaan