Weinig animo voor vuurwerkvrije zones in Oegstgeest.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het experiment met vrijwillig vuurwerkvrije zones leverde minder op dan verwacht. Dat zegt burgemeester Emile Jaensch tegen Unity.NU. Er was van te voren veel belangstelling voor, maar uiteindelijk meldde zich maar twee straten aan.

Het dorp startte deze jaarwisseling met een experiment waarin bewoners zelf een vrijwillige vuurwerkvrije zone konden afspreken. De bewoners spraken dan met buren af om geen vuurwerk af te steken. De gemeente leverde PR-materiaal aan zoals posters. Zelfs een campagne werd opgestart om het experiment bekendheid te geven. De gemeente zou niet extra gaan handhaven als er in die zone wel vuurwerk af gestoken zou worden.

Of er volgend jaar ook vrijwillig vuurwerkvrije zones komen, kan de burgemeester nog niet zeggen. Er moet eerst nog geëvalueerd worden met de betrokken partijen.

Burgemeester Emile Jaensch is ook tijdens de jaarwisseling meegweest met de politie. ‘De jaarwisseling is dit jaar redelijk verlopen, paar incidenten gehad. Als we kijken naar de afgelopen jaren dan is het toch vrij gering in Oegstgeest’.

https://www.unity.nu/Artikelen/oegstgeest/weinig-animo-voor-vuurwerkvrije-zones-in-oegstgeest

Waarom horen we helemaal niks over rotterdam??? Dat was toch helemaal vuurwerkvrij dit jaar? Heb een paar filmpjes gezien van collega's maar zag overal vuurwerk.
Een grote flop??

Waarom horen we helemaal niks over rotterdam??? Dat was toch helemaal vuurwerkvrij dit jaar? Heb een paar filmpjes gezien van collega's maar zag overal vuurwerk.
Een grote flop??

Ik heb zelf deze jaarwisseling in Rotterdam meegemaakt. Overal vuurwerk, de gehele dag en avond tot minimaal 02.00 uur! In de wijk waar ik was dan... Apitaleb kan dit nooit verbieden, hoe graag hij dat ook wil.
Het centrum zal waarschijnlijk wel een vuurwerk vrije zone worden, maar in de wijken daarom heen? Nee! Dat kan niet gehandhaafd worden, we hebben geen agent of boa gezien...

En lees dit eens: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...rkverbod-terug-op-tafel&p=1036103#post1036103
En dan mijn reactie daarop:

"Wetswijziging
Die evaluatie komt in het tweede kwartaal van dit jaar, als alle letselcijfers en schaderapporten binnen zijn. Daarnaast werkt staatssecretaris Van Veldhoven (die gaat over vuurwerk) al aan een wetswijziging waardoor gemeenten vanaf de komende jaarwisseling overal binnen hun grenzen een verbod op knalvuurwerk en pijlen mogen afkondigen".

Dus je plaatselijke gemeente kan geen totaal verbod op vuurwerk bewerkstelligen!!! Jammer Apitaleb en Halsema, maar cakes en boxen worden dus niet verboden als ik het zo lees

Dus Apietaleb KAN! helemaal geen vuurwerk verbod in Rotterdam in het leven roepen, hooguit voor vuurpijlen en knalvuurwerk. Maar welke wijkagent gaat dat controleren?
En dan nog iets: Ik heb zoveel vuurwerk in Rotterdam de lucht in zien gaan, als Apietaleb dat gaat afpakken, dan breekt echt de pleuris uit hoor.

@Martin1978: Van Veldhoven werkt wel degelijk aan de mogelijkheid om alles te verbieden, niet alleen knalvuurwerk en vuurpijlen. Totaalverbod kortom.

Back
Bovenaan