Weco export katalog 2000

the cigarman

VWC lid
Gisteravond ben ik een lange tijd bezig geweest om de Weco export catalogus van 2000 te scannen.

Op zich is deze catalogus uniek, want er staan veel bijzondere stukjes vuurwerk in, die (helaas) (gelukkig) niet meer verkrijgbaar zijn.

Ik noem de star ball en de de fire ball shell kitjes.

Maar bijvoorbeeld een shell kit, met 4, 3 inch shells en een lanceerbuis.
Ook de knal rakketten, waaronder de beroemde super blitzknal rakete.

Ook staan de bijvoorbeeld de beroemde profi stars er in, 3 prachtige mortier pijlen, die Harry Loots tot een aantal jaren geleden nog verkocht.

Ook de blokkies die er in staan, zijn puur sentiment, voor de genen die ze gehad hebben.

Nou ja, kijk en geniet.

Bij sommige artikelen staat een markering.
Die markeringen heb ik niet gemaakt, maar de vorige eingenaar van de catalogus.

Ik zal t.z.t. een export catalogus van 2005 of 2006 scannen, het is ongelooflijk welke artikelen er verdwenen zijn.

Ik heb nog 1 vraag,
Heeft iemand de knal raket gehad met die spin er op?

Veel kijk plezier en hou het droog....:embarrased:

IMG_0001.jpg

IMG_0002.jpg

IMG_0003.jpg

IMG_0004.jpg

IMG_0005.jpg

IMG_0006.jpg

IMG_0007.jpg

IMG_0008.jpg

IMG_0009.jpg

IMG_0010.jpg

IMG_0011.jpg

IMG_0012.jpg

IMG_0013.jpg

IMG_0014.jpg

IMG_0015.jpg

IMG_0016.jpg

IMG_0017.jpg

IMG_0018.jpg

IMG_0019.jpg

IMG_0020.jpg

IMG_0021.jpg

IMG_0022.jpg

IMG_0023.jpg

IMG_0024.jpg

IMG_0025.jpg

IMG_0026.jpg

IMG_0027.jpg

IMG_0028.jpg

Mocht je nog vuurwerk catalogi hebben en je wilt er van af, dan kan je mij gerust pmen.

@ de moderators, mochten de artikelen in deze catalogus te profesioneel zijn, (want het werdt immers niet in Nederladn verkocht) dan mag ie ook naar het prof vuurwerk forum gedeelte.

9-3824

Geweldig !!!!!! Thanks voor deze post.
Was mijn eerst stukkie illegaal vw voor mij :-)
Maar het stelde eigenlijk heel weinig voor, 225 ballen die de lucht in gingen , waaren wel erg fel van kleur :P

maarjah als je 14 bent dan is al het vuurwerk uit duitsland vet :P

Laatst bewerkt:
Hey dat is een bijzonder documentje, Sigarenman. Als ik het lief vraag, zou je 'm dan in het Museum willen uploaden? We hebben 'm er graag bij :D

Cameo

PS: Of upload het in 1 zipfile, dan upload ik 'm voor je, uiteraard met jouw credits :)

Laatst bewerkt:
Leuk om (weer) eens te zien, Cigarman. Er staan zeker wat stukjes vuurwerk in die ik al lange tijd niet meer gezien had! Bedankt voor het scannen en delen. Kan me voorstellen dat het even duurde voordat je alles gescand had.:wink:

Dat is weer een tijdje geleden dat ik deze catologus hebt gezien,sommige dingen kan ik me nog wel goed herinneren.Bedankt voor het delen Gerco.

Hey dat is een bijzonder documentje, Sigarenman. Als ik het lief vraag, zou je 'm dan in het Museum willen uploaden? We hebben 'm er graag bij :D

Cameo

PS: Of upload het in 1 zipfile, dan upload ik 'm voor je, uiteraard met jouw credits :)

Er staat iets op het vuurwerkmuseum.
Hint hint.:wink:

Geweldige post Sigarenman, een paar pijlen kan ik me een klein beetje herinneren voor de rest herken ik weinig, maar ik was in die tijd ook niet echt een Duitsland - weco freak.
Het enige wat ze toen hadden en nu ook nog verkopen is de Rondo, 7 schots volgens mij :rolleyes:

Geweldg om te zien zigarenboer.
Bedankt voor je tijd en moeite.
Ik denk dat je heel wat liefhebbers gelukkig hebt gemaakt.

Heerlijk nostalgie die weco catalogus. ik zie het spul zo weer voor me staan bij alpeco 15 jaar geleden. prachtig vooral die etiketten

Prachtig, ik heb die space balls nog gehad. Betaalde toendertijd 25 gulden per setje en man man man wat hadden die een harde burst voor 2 inch, voornamelijk peony effecten.

Ik heb hem ook nog ergens in het archief liggen,

@cameoIk zal er eens een keer induiken om te kijken of er nog wat intressants tussen zit voor het museum.

grtz

Cigarman, is dat toevallig een zwarte catalogus qua kaft, met daarop 2000 in futuristische puntjes weergegeven?
Ik heb er nml nog op zolder zo ene liggen. Maar kan ook de standaard duitse catalogus zijn natuurlijk....

Cigarman, is dat toevallig een zwarte catalogus qua kaft, met daarop 2000 in futuristische puntjes weergegeven?
Ik heb er nml nog op zolder zo ene liggen. Maar kan ook de standaard duitse catalogus zijn natuurlijk....

Nee, die beschrijving komt niet overeen.
Ik zie dat de foto's niet meer zichtbaar zijn, komt omdat ik geen account meer heb bij Photobucket.
Zal ze wel uploaden.

Excuses, is een folder duits, 2009-2010 die ik nog heb liggen, de normale duitse weco catalogus, dus geen export versie.

Weco 3 1.jpg

Weco 2.jpg

Weco 1.jpg

Weco 1 1.jpg

Weet niet precies van welk jaar deze zijn. Dacht 1997 (waarschijnlijk een paar jaar ouder) en ik mis een gedeelte:(

Laatst bewerkt:
Dat is wel een iets oudere folder denk, die weco 2000 lijn stond er niet in? Die pijlen waren zo gaaf, echt nostalgie. Die duplex salute raket kende ik nog niet, iemand die wel eens gehad? Jammer dat er zo weinig beeldmateriaal is.

Back
Bovenaan