Wat zijn de criteria dit jaar voor jouw aankopen?

Burst blijft belangrijk voor mij. Heb een paar dingen waarbij de burst niet geweldig is maar dan komt dat omdat er een klein prijskaartje aan vast zat, of het effect heeft geen goede burst nodig

Of ik het artikel mooi vind.
En daar ben ik heel kieskeurig in, cakes/compounds met crackling is voor mij een reden om een artikel niet te bestellen. Ook al zit die crackling alleen in de finale.
De prijs moet ook een beetje leuk zijn. Riakeo heeft prachtige boxen, maar je moet goud betalen voor veel Riakeo artikelen.
Niet al te ver rijden. Gelukkig zit vuurwerk Orthen en Huisman vuurwerk bij in de buurt. Alle heb ik dit jaar bij beide winkels niet besteld.

O ja ik heb een zwak voor blauwe effecten.

Prijs is voor mij belangrijk. De prijs moet scherp zijn, ik ga geen product kopen die je later in het jaar ook met 10-15-20% korting of soms nog meer korting ook kunt aanschaffen. Iets met dief van eigen portemonnee.

Daarnaast moet het kwaliteit zijn waarbij er een goede verhouding is met de prijs. Riakeo vind ik daarom over het algemeen te duur, al heb ik wel één grote Riakeo bak gekocht als een van de weinige uitzonderingen.

Voor de rest moet het ook een toevoeging zijn op de collectie qua effecten. Bijzondere en zeldzame effecten heb ik een zwak voor. Ik vind het leuk om de straat te verrassen met wat er allemaal mogelijk is met vuurwerk.

In het begin van het jaar waren de criteria van mijn aankopen vrij streng. Alleen bestaande batches van bewezen producten aangeschaft en dat heeft dan ook best wat mogen kosten. Dat heb ik op de Rebel 2.0 na zo ongeveer 9 maanden volgehouden... en daarna toch weer een aantal onbewezen nieuwe producten op de gok gekocht. Door iets van fomo in combinatie met een zwakke ruggengraat vermoed ik zo. :shy:

Ik kijk zeker wel naar aanbiedingen en probeer ze zeker mee te pikken. Vaak geld natuurlijk hoe vroeger je er bij bent hoe beter de prijzen. Rond deze periode is zijn het vaak de Halloween en Black Friday deals nog die ik meepik

Out of the box effecten of combinaties,ofwel de zeldzamere effecten,dat zijn de argumenten dit jaar.
Palms of palms met gekleurde tips,ja leuk,das 13 in een dozijn en daar kunnen we er nog meer van opnoemen waar veel cakes en compounds mee vol zitten.
Het enigste wat dan verschilt is de volgorde waarin het eruit word geschoten.
Dit jaar dus meer kijkend naar fish effect,horsetail,spinner,dat soort dingen.
En ook meer kijkend naar prijs-kwaliteits verhouding, een kwaliteits compound die me 250 euro terug zet is leuk maar voor mij teveel van het goede,het moet wel "leuk" blijven.
Dus die komt er alleen maar bij als er b.v. een goede actie is, b.v. 50%korting ofzo.
Dit alles zorgt er voor dat er van (het niet vooraf bepaalde) budget genoeg overblijft om zo lang mogelijk te kunnen zeggen,die pak ik toch nog mee.
Zonder dan de rest van het jaar op water en brood te moeten leven :d

Back
Bovenaan