Wat zie jij graag in een vuurwerkwinkel?

tjopper

VWC lid
Hallo allemaal,

Zoals iedereen hier denk ik wel doet, denk ik wel eens na over het hebben van een vuurwerkwinkel. Ik vraag me dan altijd af wat er nodig is om de klant tevreden te houden en hoe een winkel eruit zou moeten zien.
Nu vroeg ik mij af hoe jullie hierover denken...
Wat maakt een winkel nu een goede winkel? Klantvriendelijk bijvoorbeeld is een open deur, maar wat is klantvriendelijk?
En hoeveel collectie zou een winkel moeten voeren en welke? Wat maakt dat jij, behalve hoge kortingen, naar een bepaalde winkel gaat?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.
Als dit topic verkeerd staat of al ergens anders aanwezig is dan mag hij verwijdert worden van mij, maar ik kon het zo niet vinden.

Greetzzzz

Korte wachttijden, bestellingen die klaar zijn, vriendelijk personeel en behulpzaam ook.
Korting hoeft niet extreem te zijn, gratis vuurwerk of 20% zie ik als een goede graadmeter :)

Collecties, tja.
2 importeurs zou ik uitkiezen, in het geval van dit jaar zou dat Rubro en Zena zijn, maar dat ligt ook aan of je alles geleverd krijgt van de importeur.

Het hangt ook allemaal af van de grootte en naamsbekendheid (reclame).

Ik zie graag vuurwerk in een vuurwerkwinkel.

De vraag is dan: wat voor vuurwerk, hoeveel vuurwerk, hoe duur.
Wat zou je zelf doen als je een winkel had? Daar ben ik benieuwd naar. Ik snap ook wel dat je niet op spruitjes zit te wachten in een vuurwerkwinkel. ;-)
greetzz

Ik denk dat het belangrijkste is;
- Klantvriendelijkheid, daar bedoel ik mee gemotiveerd personeel, geschoold personeel die je écht op weg kan helpen.
- Een breed assortiment. Iedereen houdt van iets anders, freaks gaan vaak opzoek naar apparte effecten, als je jou collectie alleen maar naar jouw smaken maakt, zal er geen freak komen!
- Goed geprijsd, weet waar je kortingen op moet geven en welke je wat duurder kunt maken. Aantrekkelijke kartonkortingen bijvoorbeeld, of acties (Koop A, en krijg B twv 3 euro erbij oid).
- Een leuke winkel! Wanneer de winkel er leuk uitziet, nodigt het ook vaak uit! Zorg dat er winkel leuk is aangekleed, en zorg ervoor dat de wachttijden niet te lang zijn. Ga ook om 29december 0;00 los, dit trekt veel freaks aan!

Het assortiment uitkiezen lijkt mij het moeilijkst, omdat je ook moet gaan kijken naar hoe leveren ze? Zijn ze altijd optijd/correct etc, kijk niet alleen naar het kwaliteit vuurwerk!
Als ik importeurs zou mogen uitkiezen zouden dat zijn; Rubro, Vuurwerktotaal/Zena en Royal.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

De vraag is dan: wat voor vuurwerk, hoeveel vuurwerk, hoe duur.
Wat zou je zelf doen als je een winkel had? Daar ben ik benieuwd naar. Ik snap ook wel dat je niet op spruitjes zit te wachten in een vuurwerkwinkel. ;-)
greetzz

Ja sorry geintje :p .
Maar wat ik echt wil zien in een vuurwerkwinkel; Dat je begroet word (dus behandeld word als klant), dat het personeel weet waar ze over praten , dat er een ruim assortiment is met veel cakes etc. in verschillende prijsklasses en een leuke korting/actie is altijd mooi meegenomen :)

Tsja. Ik denk dat je aan het topic Beste Vuurwerkwinkel wel een heleboel hebt. De meeste leden geven daar heel specifiek aan waarom ze kiezen voor een zekere winkel. Lijkt mij dat je vraag daar voor het grootste gedeelte al beantwoord wordt.
Verder ben ik van mening dat wij, doorgeslagen vuurwerkliefhebbers, een heel ander lijstje wensen hebben van een winkel dan de gemiddelde klant. Een vader die met zijn zoons van acht en twaalf binnen komt lopen, wil heel wat anders dan de grootverbruiker. Waar richt je je winkel op in? Wat wordt je doelgroep?

Tsja. Ik denk dat je aan het topic Beste Vuurwerkwinkel wel een heleboel hebt. De meeste leden geven daar heel specifiek aan waarom ze kiezen voor een zekere winkel. Lijkt mij dat je vraag daar voor het grootste gedeelte al beantwoord wordt.
Verder ben ik van mening dat wij, doorgeslagen vuurwerkliefhebbers, een heel ander lijstje wensen hebben van een winkel dan de gemiddelde klant. Een vader die met zijn zoons van acht en twaalf binnen komt lopen, wil heel wat anders dan de grootverbruiker. Waar richt je je winkel op in? Wat wordt je doelgroep?

Precies, wat ik ook al aangaf. maak bijvoorbeeld een aparte freak-site aan waar je je wensen kunt aangeven of iets, waarna ze kunnen bestellen. Of maak gewoon een freak-site met een en al speciale producten, wil je dan toch de doorsnee producten die bestemd zijn voor de vader-zoon, kun je die daar nog pakken, toch:)?

de winkel zou dan aan de volgende 'eisen' moeten voldoen:
- collecties met producten die mij aanspreken, vooral een ruime keuze in verschillende assortimenten spreekt mij aan
- personeel dat weet wat ze verkopen
- klantvriendelijk, kan van alles zijn zoals tijdens het wachten een kopje koffie/thee/choco met een oliebol ofzo
- de winkel moet er sfeervol uit zien. dummies leuk neergezet, alles mooi aangekleed zeg maar
- de prijs moet natuurlijk ook betaalbaar zijn ;) maar denk dat iedereen dat wel wilt. en misschien dat dat opgelost kan worden door een speciale freaksite waar je dus korting krijgt ofzo.

Mijn eisen:
1. Goedkoop vuurwerk van zoveel mogelijk verschillende importeurs, het liefste van Wolff, Cafferata en Vuurwerktotaal.
2. Korte wachttijden (tussen bestelling en ontvanging)
3. Een oliebollenkraam.
4. Dummy's.

Back
Bovenaan