Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
We kunnen elkaar de hand schudden... Mijn zwager geeft meestal een feest maar iedereen weet inmiddels dat ik ongeveer de hele avond buiten sta... Als het weer goed is wordt het buiten steeds drukker naar mate de avond vordert.Helemaal niemand in mijn omgeving vind vuurwerk leuk. Familie niet, vriendin niet en vrienden niet. Vind dat wel erg jammer maar ze laten mij mijn gang wel gaan en komen toch altijd wel kijken naar het vuurwerk, omdat ze weten dat ik het zo leuk vind.
En het dan ook nog eens sfeervol vastleggen! Dat wordt erg gewaardeerdMijn vriendin heeft er geen problemen mee, sterker nog ze vindt het stiekem altijd wel leuk al zal ze dat niet zo snel toegeven. Verder in de familie alleen mijn oom die ook gek is van vuurwerk. Vroeger ging ik daar nog wel eens heen, maar sinds het verbod in Rotterdam kom ik daar ook niet meer. Vrienden zijn afgehaakt rond de tijd dat we gingen studeren, andere prioriteiten, hobby's, etc.
Soms vind ik het wel jammer dat mijn vrienden er niets om geven. Lijkt mij toch heerlijk om met een groep vrienden/stookmaten een collectie samen te stellen. Over vuurwerk te ouwehoeren zonder dat je opgetrokken wenkbrauwen krijgt omdat het 'pas' september is.
Ook schiet ik dan wel eens een dik blok of een mooie cake waardoor ik sta te stuiteren. Maar waar de rest niets anders aan ziet dan het gemiddelde 13 in een dozijn product. Of juist dat de vraag 'is dit illegaal?' maar weer eens voorbij komt.
Afijn alleen stoken heeft ook zijn voordelen. Kan het lekker op mijn manier doen en in mijn tempo met de producten die ik mooi vind.
En het dan ook nog eens sfeervol vastleggen! Dat wordt erg gewaardeerd![]()
Dat is wel lekker dan hoor. Hier ben ik de enige echte liefhebber, maar tegenwoordig kan de rest hier iig niet meer zonder vuurwerk.Gelukkig is de verbazing bij ons minder groot dan bij de meeste hier! Een echte 'vuurwerkliefhebbers' familie, van klein tot oud, ieder houd ervan en heeft iets mee. Als kleine jongen mocht ik de boekjes allemaal door en voor een X bedrag een mooie pakket samenstellen. Voor mij de mooiste 'feestdag' en herinneringen die zijn opgedaan op de 31ste en de verkoopdagen ervoor. Mijn tante, een tweede moeder vanaf m'n geboorte nam me serieus me als 4 jarige om grote stukken te wandelen en stiekem ergens fonteintjes af te steken, de oude flashing diamonds waar een tovenaar op stond. R.I.P. tante Carmen en bedankt voor het ontwikkelen van de pyrogenen op jonge leeftijd.
Valkie van dé Valk?Ik ben opgegroeid met vuurwerk, (mijn pa had eigen groothandel in vuurwerk). Dus iedereen is het wel gewend in de familie. Ik breng het nu over op onze kleine.