Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vinden ze het allemaal prima of hebben ze er tog wat moeite mee? Post het hier en laat ons allemaal weten wat jullie naasten van je hobby vinden.

Helemaal niemand in mijn omgeving vind vuurwerk leuk. Familie niet, vriendin niet en vrienden niet. Vind dat wel erg jammer maar ze laten mij mijn gang wel gaan en komen toch altijd wel kijken naar het vuurwerk, omdat ze weten dat ik het zo leuk vind.

Mijn vader is al jaren een freak en schiet altijd een show waar de halve buurt voor komt uitgelopen. Sinds een paar jaar hebben mijn broer en ik het virus helemaal van hem over genomen. Daarom gaat het de laatste tijd ook het hele jaar door wel over vuurwerk en stoken we lekker met zijn 3en de 31ste en dat maakt deze hobby ook wel extra leuk. En de familie leden die mij wel voor gek verklaren doen en kopen ook dingen waar ik wat van vind dus lekker laten lullen! :d

Mijn vader heeft mij in feite de passie voor vuurwerk gegeven. Maar hij is helaas in 2015 overleden. (Wel in het jaar dat ik dus begon met bijna 3000 euro aan vuurwerk die we samen hebben afgestoken, dus het was een mooie afsluiting, maar toch een zeer groot verlies). Mijn moeder haatte vuurwerk maar besefte zich al snel dat ze mijn passie niet kon vermoorden dus gaf het op. Zij overleed helaas in 2017 aan ******. Mijn beiden oma's waren ook anti vuurwerk, maar zijn ook afgelopen jaren helaas overleden. En met mijn ooms/tantes/neven/nichten had ik nooit uberhaupt echt contact, laat staan rondom vuurwerk, dus denk dat het hun niks boeide. Zij leven nog wel.

De enige die nu er nog is, is mijn lieve zusje. Zij helpt mij met alles, ook dus rondom vuurwerk. Ze is geen fanaat zoals ik, maar ze geniet er ook zeker wel van.

Vroeger was het altijd zonde van het geld, ze keken me raar aan dat ik in september al vuurwerkfilmpjes keek. Nu al weer bezig met vuurwerk doe is normaal was de reactie. Tegenwoordig kunnen ze niet zonder. Ik heb het 1x niet met familie gevierd en die vonden het helemaal niks. Ze hadden allemaal een verschrikkelijk saaie avond. Sinds toen beginnen ze zelf er al over in september.

Helemaal niemand in mijn omgeving vind vuurwerk leuk. Familie niet, vriendin niet en vrienden niet. Vind dat wel erg jammer maar ze laten mij mijn gang wel gaan en komen toch altijd wel kijken naar het vuurwerk, omdat ze weten dat ik het zo leuk vind.
We kunnen elkaar de hand schudden... Mijn zwager geeft meestal een feest maar iedereen weet inmiddels dat ik ongeveer de hele avond buiten sta... Als het weer goed is wordt het buiten steeds drukker naar mate de avond vordert.

M’n vrouw vind het allemaal ok. Hebben altijd een gedeeltelijk individueel vrij besteedbaar budget gehad zodat ik nooit iets van haar kleding uitgaven kon vinden en vice versa. Dit voorkomt gezeik want ze vind het natuurlijk allemaal pulp dat vuurwerk. (En ik haar uitgaven🥴)

Vrienden zijn al jaren gewend dat ik vanaf aug/ sept al regelmatig herfst, kerst & vuurwerk aanhaal. Ze vinden me leip en toch vinden ze het wel ok😂

Eén maatje uit deze groep is ook vuurwerk gek en laat mij alle inkopen doen. Dus lekker budget ieder jaar. De rest van de groep staat alleen te kijken en vinden het op dat moment wel erg vet.

Enfin. Doen wat je zelf leuk vind. 😄

In aanloop naar oudejaarsdag is die van mij tegenwoordig positiever hierin.

Tot een aantal jaar geleden was het wel een dingetje en gezeik qua hoeveelheid en geld. Dikke bakken en cakeboxen die tijd nodig hadden om klaar te maken met dito prijskaartje vond de blonde baas minder. Vuurwerk was een 'dingetje'.

Sinds ik lieg over de kosten 'schatje deze heb ik in januari gekocht voor 50euro ipv 160 ivm bunkeropruiming' en compounds koop ipv middagen cakesknopen is ze dr veel relaxter in.

Scheelt ook dat ik alles nu van mn eigen rekening betaal ipv de gezamelijke :) Dat was ook wel een beetje achterlijk van mij natuurlijk in het begin hehe.

Op oudejaarsavond glunderen tegenwoordig haar ogen als ik met een dikke 30mm 100s aan kom zetten. Ze filmt tegenwoordig ook bijna alles zelf ongevraagd. Tof!

Ongesproken ben ik erachter dat ze het wel gaaf vind stiekum. Heb haar vorig jaar niet gehoord toen de gang vol stond. Denk ook wel dat zij weet dat sommige dingen nooit gaan veranderen ;)

Mijn vrouw vind het ook allemaal wel goed. Als ik maar met gezond verstand uitgeef. Heel soms kijkt ze me raar aan als ik vertel wat ik allemaal besteld heb en voor hoeveel. Maar ze staat met oud en nieuw ook trots buiten om te vertellen aan de buurt wat er allemaal de lucht in gaat dus daar herinner ik haar dan ook aan

Mijn vriendin heeft er geen problemen mee, sterker nog ze vindt het stiekem altijd wel leuk al zal ze dat niet zo snel toegeven. Verder in de familie alleen mijn oom die ook gek is van vuurwerk. Vroeger ging ik daar nog wel eens heen, maar sinds het verbod in Rotterdam kom ik daar ook niet meer. Vrienden zijn afgehaakt rond de tijd dat we gingen studeren, andere prioriteiten, hobby's, etc.
Soms vind ik het wel jammer dat mijn vrienden er niets om geven. Lijkt mij toch heerlijk om met een groep vrienden/stookmaten een collectie samen te stellen. Over vuurwerk te ouwehoeren zonder dat je opgetrokken wenkbrauwen krijgt omdat het 'pas' september is.
Ook schiet ik dan wel eens een dik blok of een mooie cake waardoor ik sta te stuiteren. Maar waar de rest niets anders aan ziet dan het gemiddelde 13 in een dozijn product. Of juist dat de vraag 'is dit illegaal?' maar weer eens voorbij komt.
Afijn alleen stoken heeft ook zijn voordelen. Kan het lekker op mijn manier doen en in mijn tempo met de producten die ik mooi vind.

Mijn vriendin heeft er geen problemen mee, sterker nog ze vindt het stiekem altijd wel leuk al zal ze dat niet zo snel toegeven. Verder in de familie alleen mijn oom die ook gek is van vuurwerk. Vroeger ging ik daar nog wel eens heen, maar sinds het verbod in Rotterdam kom ik daar ook niet meer. Vrienden zijn afgehaakt rond de tijd dat we gingen studeren, andere prioriteiten, hobby's, etc.
Soms vind ik het wel jammer dat mijn vrienden er niets om geven. Lijkt mij toch heerlijk om met een groep vrienden/stookmaten een collectie samen te stellen. Over vuurwerk te ouwehoeren zonder dat je opgetrokken wenkbrauwen krijgt omdat het 'pas' september is.
Ook schiet ik dan wel eens een dik blok of een mooie cake waardoor ik sta te stuiteren. Maar waar de rest niets anders aan ziet dan het gemiddelde 13 in een dozijn product. Of juist dat de vraag 'is dit illegaal?' maar weer eens voorbij komt.
Afijn alleen stoken heeft ook zijn voordelen. Kan het lekker op mijn manier doen en in mijn tempo met de producten die ik mooi vind.
En het dan ook nog eens sfeervol vastleggen! Dat wordt erg gewaardeerd :)

Ze vinden met knettergek dat ik zoveel uitgeef elk jaar, maar stiekem genieten ze er wel van. Broer is er net zo fanatiek in als ik, dus die knalt altijd volop mee. Maatje van me legt ook altijd alles netjes vast dus altijd leuk feestje bij mij in de buurt!

Gelukkig is de verbazing bij ons minder groot dan bij de meeste hier! Een echte 'vuurwerkliefhebbers' familie, van klein tot oud, ieder houd ervan en heeft iets mee. Als kleine jongen mocht ik de boekjes allemaal door en voor een X bedrag een mooie pakket samenstellen. Voor mij de mooiste 'feestdag' en herinneringen die zijn opgedaan op de 31ste en de verkoopdagen ervoor. Mijn tante, een tweede moeder vanaf m'n geboorte nam me serieus me als 4 jarige om grote stukken te wandelen en stiekem ergens fonteintjes,matjes en de wel bekende astronauten af te steken. R.I.P. tante Carmen en bedankt voor het ontwikkelen van de pyrogenen op jonge leeftijd.

Laatst bewerkt:
Gelukkig is de verbazing bij ons minder groot dan bij de meeste hier! Een echte 'vuurwerkliefhebbers' familie, van klein tot oud, ieder houd ervan en heeft iets mee. Als kleine jongen mocht ik de boekjes allemaal door en voor een X bedrag een mooie pakket samenstellen. Voor mij de mooiste 'feestdag' en herinneringen die zijn opgedaan op de 31ste en de verkoopdagen ervoor. Mijn tante, een tweede moeder vanaf m'n geboorte nam me serieus me als 4 jarige om grote stukken te wandelen en stiekem ergens fonteintjes af te steken, de oude flashing diamonds waar een tovenaar op stond. R.I.P. tante Carmen en bedankt voor het ontwikkelen van de pyrogenen op jonge leeftijd.
Dat is wel lekker dan hoor. Hier ben ik de enige echte liefhebber, maar tegenwoordig kan de rest hier iig niet meer zonder vuurwerk.

Ik ben opgegroeid met vuurwerk, (mijn pa had eigen groothandel in vuurwerk). Dus iedereen is het wel gewend in de familie. Ik breng het nu over op onze kleine.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan