Wat te doen na 02:00 op de bewuste dag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wat doen jullie nog na 1 januari 02.00 uur, begin je met opruimen, duik je je bed in, drink je nog wat met familie of duik je nog de kroeg in ?

Ik haal alvast even de cakes en boxen van de weg af, zodat het verkeer er in de ochtend geen last van heeft. Bij binnenkomst in huis plop ik dan meestal, samen met m'n pa, nog een :biertje: open. Om vervolgens daarna even te doesjen en met grote tegenzin m'n bed in te duiken. Want het is weer voorbij, besef je je dan ineens :cry:

Pfoe, afgelopen jaar was ik nog bezig om wat cakes weg te stoken tot +- 2:30. Dan toch maar een groot gedeelte alvast opruimen of in ieder geval aan de kant van de weg te zetten zodat het verkeer er geen last van heeft. Vervolgens trek ik nog de nodige biertjes open voordat we gaan slapen. Meestal is dat pas een uur of 5/6 :biertje:

Afgelopen jaar de vuurwerk compilatie geëdit van half twee tot een uur of 4. Dit jaar ga ik denk ik hetzelfde doen.

Goede vraag altijd, vaak ben ik dan nog aan het afsteken. Maar gewoon eerst nog even nagenieten van al dat moois wat je hebt gezien. Dan alles beetje aan de kant zetten. Dan handen wassen, want die zijn vaak goed zwart geworden, dan nog wat eten of drinken. Dan slapen.

Meestal ga ik met me dochter even uit de straat en steken we wat restanten af. Meestal is dat na 01:30 Daarna alles aan de straat zetten beetje vegen. En smorgens de schade opnemen. En kijken wat we uiteindelijk hebben overgehouden.

04.00 afgelopen jaar:

Slapen doen we nooit, zonde van de nacht :p
Straatje weer netjes maken en daarna lekker verder feesten !

Om 2 uur ben ik meestal wel door mijn vuurwerk heen en is ook iedereen naar binnen, dus wordt het voor mij ook wat minder aantrekkelijk om buiten te blijven. Dus dan maar naar binnen, nog even zitten, met een vreemd gevoel. De adrenaline giert nog steeds door me heen maar ik kan hem nergens meer kwijt. Dan maar even een oliebolletje eten, wat drinken en naar mn slaapkamer toe. Die is op zolder dus ik heb een redelijk mooi uitzicht. Maar vaak klim ik op de dakkapel zodat ik echt de hele buurt kan overzien en afhankelijk van hoe lang er nog met enige regelmaat wat te zien is blijf ik daar nog een tijd staan kijken. Uiteindelijk lig ik meestal rond een uur of 4 in m'n bed.

Dat is de enige regel die ik wat betreft op vuurwerkgebied overtreed : ik stook gewoon nog wel een uur door en ben zeker niet de enige. Groot pluspunt : ik geniet nu veel meer van mijn cakes die ik schiet, het tempo is er uit en ze gaan nu niet meer elke minuut de lucht in :p
Daar na drinken we en eten we nog wat, de oliebollen en wat drankjes en af en toe nog een cake de lucht in jagen. Om 4.00 is het hier dan wel stil en om 4.30 lig ik balend in mijn bed met de wetenschap dat ik weer 8750 minuten moet wachten tot het weer 31 december - 18.00 uur is tot ik weer mag stoken :sad:

We maken de laatste dingen op, meestal zijn we rond 2:00 klaar, soms net iets later. Op een gegeven moment is het ook gewoon klaar en gaan de restjes mee naar volgend jaar. Daarna ff alles aan de kant schuiven, vuur uitmaken en dan nog een biertje op de bank. (Ff checken of ik al multimiljonair ben geworden, meestal niet...).

En dan heerlijk slaaappppen

Ik zorg er voor dat al het grote vuurwerkafval netjes opgestapeld langs de weg staat, zodat ik het s ochtends makkelijker in vuilniszakken kan doen. Daarna pak ik een paar biertjes en dan ga ik rond een uur of vier slapen, om vervolgens na een kort nachtje alles te gaan opruimen :)

Moet helaas ook toegeven dat ik ook nog wel een uurtje extra doorga met stoken..het tempo word steeds lager maar het genieten ervan niet.

Verder is het met vrienden en buurt genieten bij een kampvuurtje met een drankje de adrenaline langzaam laten zaken.

uurtje of 5/6 weer moe, voldaan maar ook depri met een glimlach het bed in duiken om weer 525.000 minuten te wachten ;)

Zo goed als altijd ben ik nog aan het rondrijden (met auto of fiets) naar meldingen van de brandweer. Maar mochten deze er niet zijn zit ik achter mijn computer, alle foto's/video's van de dagen ervoor te verweken, excel financien/meldingen bij te werken, genieten van de muziek op de TV. En wachten tot ik moe genoeg ben om te slapen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan