Wat te doen als je je vuurwerk binnen hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ik kreeg een PM van Paulus01 of ik nog een topic wou starten in het Countdown gedeelt.
De vraag is wat jij doet zodra je je spullen binnen hebt. Wat doe je als je bij desbetreffende plek/kamer bent waar je vuurwerk staat.
Is de drang om die kamer binnen te gaan iedere keer aanwezig en is die drang groot?
Laat je het spul staan of verplaats je het ieder uur?

Laat het hier weten.

Het staat bij mij al opgestapeld in de hal, zodat ik het de 31e snel naar buiten kan dragen. Verder gaat er de eerste avond al iets kleins de lucht in. Geen grote potten natuurlijk, dan krijgen de vuurwerkhaters weer meer redenen om te zeiken, maar gewoon een nieuw pijltje ofzo. En dan maar wachten...

Af en toe een keer kijken meer niet heb het in/op/naast me kledingkast staan en verplaats de 31 in de ochtend alles naar de hal beneden.

Vooral alles uitzoeken, wat waarbij hoort ochtend middag avond nacht etc etc.
Het moet allemaal kloppen.
Hier kan ik uren mee zoet zijn.
En idd gewoon langs winkels rijden kijken en stropen dat is prachtig om te doen.

Me afzonderen van de buitenwereld in mijn Prive-vuurwerkbunker voor die 3/4 dagen. Radeloos zijn, niet weten hoe ik dit in godsnaam op ga krijgen. En verder natuurlijk alles tientallen keren sorteren voor foto's en wat projectjes maken. Hierna natuurlijk alles soort bij soort opruimen, om na 5 minuten dat mooie opgeruimde vuurwerk weer tevoorschijn te halen voor foto's en projectjes :D

In mijn geval: als ik mijn vuurwerk opgehaald heb, zet ik het allemaal in 1 kamer - deze keer is op de begane grond, in de buurt van de entree en het toilet.
Elke keer als ik of naar de wc ga, of bezoek buiten gelaten heb, loop ik even de kamer in.
Mijn vriendin zeurt al, of ik alsjeblieft naar de woonkamer kom, maar ik moet toch even naar mijn vuurwerk kijken.

'Even' wordt al snel een half uur of een uur...ik pak een aantal potten op, lees de gebruiksaanwijzing en ga af en toe wat dingen bij elkaar zetten.

Als ik een uur later weer in de kamer ben, ga ik sommige dingen die ik net verzet heb, toch weer anders organiseren, omdat ik net een filmpje op vwc heb gezien wat me nieuwe inspiratie heeft gegeven bijvoorbeeld.

Weer een uur later....nou ja, zo kan ik lang bezig zijn;)

Ook ga ik alles op mijn bureau stapelen, zodanig dat het zo veel mogelijk lijkt.

Ik struin de fora weer af, loop er weer langs en denk - ik mis nog een cake, en op naar de winkel.

De dag voor oudjaar gaan er labels op de potten ; 1-2-3-4-5 etc...zodat ik de afsteekvolgorde kan bepalen.
Uiteraard worden nu de projecten definitief gemaakt.

Dit is de dag dat mijn vriendin me echt de hele dag kwijt is in die kamer.

Als ik ga slapen die avond, is er maar 1 ding wat ik denk: is het wel genoeg??

heb de vuurwerk meestal de 1e dag dat je mag ophalen binnen,gevolg leg ik op mijn kleine kamer wat ik uitgebreid uit stal en dan kijk wat ik kan doen voor een project en kan uren na staren van dat heb ik mooi binnen en natuurlijk zoals vuurwerk freaks onder ons zit je toch al snel te twijfelen als je wel genoeg heb en ga je nog ff snel voor dat de 31e is nog langs alle winkels langs om nog bij te halen.

Strelen voelen knuffelen kussen.
En dat elk uur opnieuw tot het moment supreme!
Dan geef ik haar een vuurtje;)

Vanaf moment 1 alles mooi opstellen naar mijn wens en dan dagen lang er voor zitten kijken en nadenken of die zo goed zal presteren als ik hoop.

testen of ze het wel doen, je zou maar met heel je project staan, en dat dan blijkt dat een lontje niet wil of zo?!

Al het vuurwerk zo mooi mogelijk uitstallen om er vervolgens uren naar te kijken en er foto's van te maken.

Zo mooi mogelijk neerzetten en foto's/video's maken. Dan ga ik kijken op sites als VWC, FPM, AVP en Vuurwerkbieb of ik toch niet iets mis en dan net zo lang zeuren tegen m'n ouders tot ze meegaan om dat ene product te halen (afgelopen jaar de Thundertail/Extreme Bang Rockets :D).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan