Tijdens oudejaars dag kan mij niets gebeuren. In december haal ik alle benodigdheden, een bezoekje aan de Action, bouwmarkt en vuurwerkwinkel zorgt dat er niets aan het toeval wordt overgelaten.
Ik heb bij me/dichtbij liggen:
- Vuurwerkbril(len). Altijd 1 op, en 1 op zak. Als ik iemand zie die er geen heeft, krijg die er direct een. Daarom staat er buiten ook altijd een doosje vol klaar.
- Storm aansteker. Vind ik toch wel het meest praktische, handiger dan een aansteeklont. Deze was ideaal toen je overdag nog mocht stoken, en flink in de massa afstak. Voor cakes en compounds vind ik een aansteker makkelijker.
- Aanstekergas. In het doosje met vuurwerkbrillen ligt ook een bus aanstekergas.
- Tie wraps. In mn broekzak zit altijd een hand vol tie-wraps. Super handig voor het verbinden van lont, verlengen van lont, en vastzetten van bijvoorbeeld een pijlenstandaard aan een paal/hek.
- Viscolont, snellont en quickfuse. Voor het veilig verlengen van vuurwerklont

- Duct Tape
- Schilderstape
- 3 bakstenen. Voor het vastzetten van de kleine cakes
- Volle powerbank. Met mn telefoon film ik het meeste, dus tussendoor gaat de telefoon aan de powerbank
- Bluetooth speaker. Want we moeten natuurlijk wel de top 20 van de Top2000 luisteren
- Emmer water. Voor compounds die in de fik vliegen, uit de klauwen lopend vuur, of voor de kleine brandwondjes door vonken van lont / aanstekers
En daarnaast zorgen we voor een vuurton, goeie berg hout, barbeque klem voor overboord gevallen stukken hout, bankje, dekentje (voor de dames), oliebollen, drankjes en een goeie groep met goede mensen.