Wat is voor jou de ideale stooklocatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker thuis voor de deur. Ik heb geen zin om met mijn vuurwerk te gaan slepen en al helemaal niet om ergens anders gezellig te gaan zitten doen, terwijl ik alleen maar zin heb om te stoken. Ik woon in een doodlopend hofje, dus behalve de buren of visite daarvan heb ik geen last van verkeer. Dat is dus ideaal.

Idealiter in het buitenland in een klein stadje waar je aan een groot plein zit met ongeveer een meter of 25 diepte. Dat plein ligt dan aan de achtertuin van een huisje waar je met vrienden een lang weekend weg bent, heel de dag (dus ook overdag) kan stoken en met een vuurtje in de achtertuin erbij staat. Zou ideaal zijn. Nog beter zou zijn natuurlijk als dat in nederland is, ligt maar net aan hoe hard je mag dromen in dit topic.

Voor nu is mijn huidige stooklocatie ook heel prima, veel afstand, fijne buren die ervan genieten en soms ook meedoen.

De ideale stooklocatie
Das niet zo moeilijk
Voor mijn eigen deur bij windstil en koud weer met een mooi sneeuwdekendje en een landelijke stroomstoring zodat er enkel en alleen vuurwerk te zien is

Screenshot_20231124_211136_Facebook.jpg

Screenshot_20231124_211528_Facebook.jpg

De afgelopen jaren gewoon voor in de achtertuin gestookt en daarna gezellig carbid schieten en daar vuurwerk kijken. Top een ruimtelijke omgeving. Alleen jammer dat er om 12 uur niet zo gek veel vuurwerk om je heen is.

Ik span op 30-dec een lintje en hang de posters van de Vuurwerkfederatie op aan de bomen en heb zo 5 parkeerplaatsen vrij voor de deur om lekker te stoken en de vuurtonnen te plaatsen.

Helaas zitten we in een buurt met veel bejaarden. Die stoken niet maar kijken wel. De buurt achter ons is geniaal, volksbuurtje, enorme blokken de hele avond door.

Ik had een x een airbnb gehuurd in hoogeveen bij een boer. Ik had een paar leuke showtjes met consu spul en wilde graag de ruimte en het donker hebben . Aangekondigd dat ik veel vuurwerk mee nam. De airbnb eigenaar vond het prima . We kregen van de airbnb boer zelfs nog een carbietbus met uitleg.

Hele show neergezet in dat weiland, we branden dat showtje af. Direct een oververhitte koeienboer naast ons in het donker " mien koei'n..kom kiek'n dan!!". Bleek dat de bursts net weerkaatsten tussen die boerderijen en daar had de beste man dus last van. Stonden we daar beteuterd in de middle of nowhere in het donker met een stomende boer. Hij trok wel bij en verder begreep hij ons "lolletje" ook wel, maar het ontspannene was er wel vanaf toen..:(

Laatst bewerkt:
Hier gewoon lekker thuis. Geen overburen dus alle ruimte aan de andere kant van de weg.

Eigen haard is goud waard. Gewoon thuis voor de deur op straat, midden in het dorp. Genoeg ruimte en er gaat genoeg kort om me heen van alles af. Beter kun je het niet krijgen.

Hier ook gewoon thuis voor op de straat, nauwelijks tot geen autoverkeer maar wel veel voetgangers/fietsers. Maar is altijd prima te doen en in de geeft een lekker sfeertje in de straat :)

Toch wel mijn eigen straat, niet hoeven sjouwen en omringt door vrienden en bekende. Altijd een leuk kampvuur, biertje er bij en tegenwoordig veel buurmannen die toch hun best willen doen om er ook een show van te maken. Tevens rustig met verkeer net genoeg veilige ruimte en iedereen die samen van vuurwerk geniet.

Soms zou ik liever gewoon een boer willen zijn of zo of in een natuurgebied willen wonen en dan rustig in je eigen veld/weiland afsteken zonder zorgen over omstanders. Je kunt dan rustig aan doen, vrij bewegen en hebt ruimte zat om je vuurwerk te sorteren.

Maar elke locatie heeft wel zo zijn eigen charme. Voor je deur is gezellig (indien je geen vervelende buren hebt en de ruimte), maar ergens dichterbij het centrum kan vanuit gezelligheidsoogpunt ook fijn zijn; veel kijkers en een topsfeer. Wat minder is, is dat je voor veel meer mensen aandacht moet hebben qua veiligheid, zijn de dronken idioten (soms met zwaar vuurwerk), automobilisten en fietsers met weinig geduld/begrip, maar de laatste jaren (pre-corona), kwam je ze ook al tegen in de buitenwijken.

Dus als ik kon kiezen, liever een wijde, open en vrije plek. Een reden om het voor je deur te doen is vaak "beter, mooier vuurwerk dan de buren" en "showtje voor de buurt". Maar het eerste is een eeuwige strijd die je nooit wint want er is altijd wel ergens (in de buurt) een baas boven baas en het tweede iets dat ik niet perse zou willen doen.

Het lijkt mij het mooist om een beetje buitenaf te wonen, vlakbij een dorp op de veluwe. Ik woon nu in een dorp en dat bevalt prima, maar buitenaf zou me toch meer rust geven met stoken. Enige nadeel is dat het buitenaf vaak harder waait.

Gewoon in je eigen achtertuin/weiland, groot kampvuur erbij, partytent vol vrienden. Klinkt ideaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan