Wat is voor jou de ideale stooklocatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vuurwerk afsteken valt of staat met de locatie waar het wordt ontstoken. Zo dient de locatie veilig en overzichtelijk te zijn en sfeer te hebben. Waar steek jij het liefste vuurwerk af? Een open grasveld, een parkeerplaats of toch liever voor de voordeur? Laat het ons weten!

Gewoon thuis en op het kruispunt van de straat. Hebben daar mooi de ruimte, niet gek veel last van verkeer en in de buurt gaat het altijd erg goed los. Voor mij de ideale stooklocatie.

Het jeugdsentiment lijdt mij dan toch naar het stoken, zwervend door de straatjes. Met een paar maten.
Heksenkringetjes bouwen etc. en in de avond bij familie in de straat de man spelen met een potje of 5.
Werelds.

Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Als er maar een beetje ruimte is. Ik weet niet of andere het ook wel eens hebben, maar ik heb regelmatig dat ik ergens rij en denk "dit is echt een perfecte woning om te stoken. Vaak buiten af, lekker de ruimte en niemqnd tot last.

De ideale locatie zou voor mij ergens buitenaf zijn waar ik zonder gedoe overdag lekker met de kinderen zou kunnen stoken. De werkelijkheid is echter een normaal huis in een normale straat waar ik me maar gewoon aan de regels houd en alleen van 18.00 tot 2.00 uur stook. Uiteraard geniet ik daar ook van.

Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Als er maar een beetje ruimte is. Ik weet niet of andere het ook wel eens hebben, maar ik heb regelmatig dat ik ergens rij en denk "dit is echt een perfecte woning om te stoken. Vaak buiten af, lekker de ruimte en niemqnd tot last.
Heb ik ook en dat realiseer ik me nu na jouw bericht haha.
Voor mijn werk kom ik vaak bij mensen over de vloer en dan schiet het idd wel eens door mn hoofd dat ik bv hier geen vuurwerk zou kunnen afsteken ivm met de bomen eromheen of dat de straat te smal is met autos oid.

Ja absoluut, regelmatig dat ik ergens denk hier kun je niet of juist wel mooi stoken. Toen ik verhuisde was het ook echt wel een aandachtspunt...mooi klein kruispuntje in een beruchte vier/vuurwijk, kan niet beter.

Die bomen bij mij aan de overkant mogen wel weg. Moet nu schuin voor me huis stoken waardoor ik voor de deur van onze vuurwerkhatende buurvrouw sta die standaard weer komt zeiken over haar vogeltjes in de tuin...en dat mens is altijd thuis met oud en nieuw.... verder is het ideaal hier.

Mijn ideale stooklocatie is een locatie waar genoeg ruimte en het goed donker is. Bijvoorbeeld een veld waar bomen omheen staan welke eventuele wind zoveel mogelijk weerd op het terrein zelf en waar geen storende (straat)verlichting omheen is geplaatst.

Verder moet er een overdekte plek bij de locatie aanwezig zijn waar je met je vrienden lekker kunt eten, drinken, zitten, kletsen en natuurlijk met vrij zicht kunnen kijken zodat iedereen relaxed van het vuurwerk kan genieten.

Siervuurwerk komt wat mij betreft het best tot zijn recht op een open locatie zonder straatverlichting in de buurt. Helaas zijn voorgaande wensen in onze buurt helaas niet allemaal aanwezig maar we hebben in ieder geval een plek zonder relatief veel licht vervuiling waar we met zijn allen naar het vuurwerk kunnen gapen 😁.

Normaal gesproken gewoon kruispuntje voor ons appartement. Nu zijn we verhuisd en zitten we midden in het centrum dus zal hier denk ik op het grote plein gaan stoken. Voorlopig nog geen verbod.

Hebben jullie ook dat je nu al buiten rond het huis loopt en inbeeld waar je het vuurwerk het beste kan stoken? Hoe en waar kan ik het beste de 00:00 uur show neerzetten.

Ik heb hier genoeg ruimte maar zit ook met veel bomen. De laatste jaren zijn er wat bomen weg gehaald dus heb ik meer plek en er zijn nu weer wat nieuwe geplant. Dus hier door is het elk jaar weer zoeken naar het beste plekje.

Die bomen bij mij aan de overkant mogen wel weg. Moet nu schuin voor me huis stoken waardoor ik voor de deur van onze vuurwerkhatende buurvrouw sta die standaard weer komt zeiken over haar vogeltjes in de tuin...en dat mens is altijd thuis met oud en nieuw.... verder is het ideaal hier.

Daar is een oplossing voor,2 zelf tappende metalen oogjes,1 in de deur post,1 in de deur.
Vervolgens een ketting/kabel en een hangslot gebruiken en klaar ben je met het geneuzel :d

Vier ik het thuis,dan is de enige keuze de kruising hier naast de flat.
Bij een maatje van me is t vaak afsteken voor het huis geweest op een soort afgesloten binnenplein tussen de huizen waar geen auto's kunnen komen.
Dit jaar ga ik het daar naast t huis proberen om te zien of er afdoende ruimte is voor stoken en goed filmen 😎
We zullen zien wat daar uit komt.
Verder heb ik niet echt en ideale stook locatie,zolang de voorraad dichtbij is,er wat te eten en te drinken is ,en een afdakje met stoelen eronder,en een vuurton,dan vind ik t allemaal best.

Wel in de bebouwde kom, knallen komen beter over dan op een weiland ofzo. Bij voorkeur ook een plek waar niet teveel andere afsteken want ik vertrouw andere niet met hun dronken kop

Mijn droom is om hier net buiten het dorp te wonen met veel ruimte om het huis. Thuis alle ruimte om te stoken en niemand tot last. Heerlijk lijkt me dat

Op een veld of plein, of ruime straat, in de bebouwde kom. Dat heeft toch de sfeer van het dorp, maar biedt genoeg veiligheidsruimte om goed vuurwerk af te kunnen steken.

Dit ja. Ik heb nu ook als ik op pad ben met de auto en dan zie ik regelmatig huizen langs komen waarvan ik denk, dit is de ideale locatie voor oud en nieuw.
Dat heb ik ook regelmatig. Al mag ik niet klagen over onze straat. Genoeg ruimte om te stoken. Dat is dan ook de plek waar ik het liefst stook: lekker thuis in de straat.

Ik woon echt in een super dicht bebouwde jaren 30 wijk. De straat is aan de smalle kant maar het kan net. Het voordeel van zoveel huizen dicht op elkaar is wel dat er snel sfeer is ook al komt maar 1/3 naar buiten om 00:00.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan