Wat is jouw top 10 Cat.1 vuurwerk?

Vuurwerk365

VWC lid
Hallo allemaal,

Er is zo ontzettend veel Cat.1 op de markt momenteel dat het lastig is om door de bomen het bos nog te zien :frusty:. Maar dat bracht ons op het idee om de enorme kennis van dit forum nuttig te gebruiken. Vandaar onze vraag :

Wat is jouw top 10 qua Cat.1 producten op dit moment?

Dat reden van alles zijn: een uniek effect, een geweldige uitwerking, etc. etc. Wellicht kun je hiermee andere forumleden tippen over gave artikelen!

Wij zijn erg benieuwd naar jouw top 10!

10 is wel heel veel. Ik zou zeggen knetterlinten (afgestoken per doos) en grondtollen. Dan houdt het ook wel op

1. teufelstorm van weco (pargode)
2. luftheulers funke (alle soorten)
3. waslucifers
4. bengalfeuer mix funke
5. bengaalse lucifers
6. Iconic fountains lesli

Big bazaar knetterlint 70cm , heel snel en hard. Funke luchhuilers, tapas grondbloem, funke bengalfeur en silberfontänen. JGWB bengaalse lucifers met name zilver.

Nieuwe producten nog niet bekend mee maar de kwaliteit van cat 1 is de laatste 2 jaar echt triest geworden. Knetterballen van de aldi/lidl die papier ballatjes zijn zo slecht, vaak een pilincracker erin.

1. Dream Team (Lesli)
2. Armada Family Pack (Pyrogiochi)
3. Nova (Wolff)
4. Crackling Astronaut (Vulcan)
5. Alles van Ardi
6. Iconic Stars (Vuurwerkbunker)
7. Special Conic XL (Vuurwerkbunker)

1. Luftheulers (met en zonder satéprikker)
2. Funke bengalfeuer mix

Nummers 3 t/m 10 ontbreken niet per abuis.

Mijn favoriete categorie 1 vuurwerk is doorgaans het goedkoopste. Dit jaar is dat dus China Red, die hebben bijvoorbeeld de Crackling Blizz voor 3 euro per pakje, 100 stuks. Rubro Crackling Crackers zijn ook wel aardig. Of die pili crackers van Broekhoff/Magnum, die waren ook niet zo prijzig.

Ik weet niet of onderstaande items dit jaar allemaal nog verkrijgbaar zijn, maar op basis van de afgelopen twee jaar.

1. Original - 3" Colour Conics
2. Funke - Luftheuler
3. Funke - Silberfontänen
4. Klasek - Scream Maxi
5. Funke - Bengalfeuer Mix
6. Ardi - 4 Fontaines
7. Ardi - Mini Vesuves
8. lesli - iConic
9. Lesli - Rambo's

De cat. 1 fonteintjes uiteraard wel op een paaltje zetten, voor versterking van het effect.

Laatst bewerkt:
Ik ben na twee jaar cat. 1 echt helemaal klaar met dat spul. Blij dat het er was, maar kan het niet opbrengen om een top 10 te maken...

1 Bengal Funke.
Wat een mooie kleuren.
2 Bengal evo. Brand lang goede kleuren maar geen Funke. Wel een goede 2e plek..(gedeeltelijk 1e plek gezien de Funke versie er niet meer is.
3 Funke luchthuilers. Prachtige dingen
4 knetterlint van voor 2021. (Lidl Aldi en bigbazar)
5 Katan vukkaantjes. Wat een hoogspuiters! Toppers.
6 original conic contain. Goede knetter finale.

7 Leslie Stromboli liefst 6 tegelijk en minuut lang knetter.
China red heeft ze tegenwoordig ook.
8grondbloem van boven de 1.5gram. diverse merken.
9feuerwirbel (van dat spinnende komt! Ik vind ze geweldig.
10 Funke silver Fontane.

1. Funke luchthuilers (bij voorkeur de zilveren hebben een mooi effekt).
silberheuler-2.jpg

2. Funke Silber Fontänen (Krachtig, lange duur en gingen het hoogst van allemaal. Al zijn deze bijna niet meer te krijgen volgens mij.)
attachment.php

3. China Red Fonteinzak/Fonteinbak, leuk assortiment fonteintjes voor een schappelijke prijs
fonteinbak-615867371d4d7484846316.png

4. China Red Party time XXL (Super assortiment, lekker veel stoken. Alleen wel erg duur geworden nu van 40 naar 55 euro)
china-red-party-time-xxl-5f71dda2e6c9a374926667.png

5. Weco Smiley Mega pack/Ultra Pack (super assortimenten, maar gezien de prijzen hier beter in Duitsland scoren)
weco-feuerwerk-smiley-ultra-pack_600x600.jpg

6. Nico Bengalfeuer Rot/Strobo (voor 3 euro enorm tof effect)
image.jpg

7. Original 3" Colour Conics (mooie fonteintjes)
attachment.php

8. Nico Bonsai (leuke fonteintjes met een goede lengte) Waren 50 Cent per stuk, hele doos voor 12 euro, maar zal nu ook wel meer zijn inmiddels
04353HUbydiY0Q6LN6.jpg

9. Weco Hans Dampf (ook leuke fonteintjes met een hele goede lengte en prijs is in orde)
4223_15e2822a807cb2_720x600.png

10. Vuurwerkpack 100 (de oude versie, als je deze nog ergens tegen komt, was ooit een tientje, zeker kopen)
5123-Vuurwerkpack-100-kopi%C3%ABren.jpg

Heb toch wel genoten van veel van het cat 1 spul. Dacht niet dat ik tot een top tien zou komen toen ik aan het lijstje begon maar moest aan het einde zelfs schrappen. Bij dezen:

1. Original 3" Colour Conics

Op 1 sowieso de Colour Conics, wat een fantastische fonteinen en met 4 tegelijg overtreft het de meeste cat 2 fonteinen.

2. Astro Magic Whip

De allerbest knetterlinten.

3. Knetterlinten Lidl (goede batch)

De knetterlinten met gouden knetter waren echt top, gigantisch effect kwam daaraf.

4. Lesli Stromboli

Kleine knetterblokjes die maar door blijven gaan en nog best flink knallen (voor cat. 1)

5. Funke Bengal Feuermix

Fantastisch felle bengaalse vlammen in heldere kleuren die lang doorgaan.

6. Aldi Voetzoeker XXL

Gave tollen die lang doorgaan en mooie kleuren hebben.

7. Feuerwirbel (en vergelijkbaar)

Niet de grote bijen, maar dat spinnende lont. Ik vind ze prachtig.

8. GBV Tapas

Grondbloemen in andere kleuren dan gebruikelijk. Erg leuk voor de afwisseling.

9. GBV Bonsai fonteinen

Kleine fonteinen, allemaal met een andere kleur en verschillende soorten goud, hier heb ik wel echt van genoten.

10. Morning Glory

Blijf ik toch leuke soorten sterretjes vinden.

Leuk dit topic! Alhoewel ik snap dat een aantal helemaal klaar zijn met het categorie 1 vuurwerk na 2 jaar, maar ik zelf blijf het toch een ontzettend leuke toevoeging vinden, zeker omdat er de afgelopen 2 jaren toch een flinke uitbreiding ook heeft plaats gevonden binnen dit segment.
Dit is mijn top 10:
1. Funke Silberfontänen: heel sierlijk en behoorlijk flinke uitwerking voor categorie 1. Regel rechte toppers!

2. Funke bengal feuer: spreekt voor zich, prachtige kleuren en branden behoorlijk door! Echt een toevoeging!

3. (Aldi) Knetterlinten: zit heel veel verschil in, maar tot nu toe eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Heerlijk om lekker weg te stoken, ook met een flinke bos tegelijk!

4. Lesli stromboli: lekker lang gepruttel. Mooi om lekker wat bij te stoken terwijl die rustig door gaat!

5. Funke kugelblitz: geweldige knetterballen in vergelijking met wat er verder op de markt is, maar zijn wel vrij prijzig.

6. China red fonteinenbak: goeie prijs kwaliteit, leuke afwisseling van fonteintjes en gewoon lekker om weg te stoken voor een oké prijs

7. Wolff crackling Ground flowers: leuke extra toevoeging aan de grondbloemen, maakt het effe net wat leuker. Wel vrij prijzig ook.

8. 3” colour conics: voor categorie 1 hele goede fonteinen, maar te weinig verkrijgbaar naar mijn mening, dus best moeilijk aan te komen.

9. Morning Glory: echte toevoeging aan de normale sterretjes, geeft wel wat extra’s

10. Tapas grondbloemen: weer net even wat anders dan de crackling grondbloemen, maar een erg leuke toevoeging, erg leuk product!

Edit: oohja, helemaal vergeten, de kortsluiters van B2B! Erg goede en felle knetter rotjes, kan je beter halen naar mijn mening dan menig knetterbal! Zou zeker in de top 5 terecht komen!

Graag wil ik jullie advies over cat 1.
Wat zijn de producten die ik dit jaar echt in een grote tas moet gooien voor die kleine van mij?
Een top 10 lijkt me een mooie indicatie.
De adventskalender van Weco zou uiteraard een topper kunnen zijn.

Ik zou in ieder geval proberen om wat Klasek Kalashnikov knetterlinten te pakken te krijgen, die gaan nog serieus hard. Wolff Lighthouse is erg leuk en de Klasek Tazmánia grondbloemen met crackling zijn beter dan de meeste F2 grondbloemen. Funke Luftheulers en Escalada's zijn ook leuk.

Een groot deel van deze artikelen zijn denk ik nog wel bij Vuurwerkfeestje te verkrijgen maar de Klasek Tazmánia gaat er uit dus of die er nog zijn weet ik niet zeker.

Back
Bovenaan