Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb eerlijk gezegd geen mooiste oud en nieuw. Elk jaar beleef ik het weer op een heel andere manier met andere producten. Tuurlijk was het vroeger allemaal wat makkelijk etc., maar ik geniet deze jaren niet minder.

2012/2013
de eerste jaarwisseling met de 25/50 grams tubes , de salute cake 1 (biem!) , de "at once" van katan die alle autoalarmen af liet gaan, junior jack !!! en het eerste jaar van de cakeboxen. En iedreen maar vragen "zeker illegaal?".....Nee hoor ! :D Heerlijke jaarwisseling was dat !

Stipt op nummer 1 jaarwisseling 1999/2000. Ik was net een paar jaar ervoor begonnen met vuurwerk kopen en afsteken elk jaar. Elk jaar was het samen met vriendjes uit de buurt 3 dagen knallen. Maar met de millennium wisseling kocht de hele straat vuurwerk. Ook de mensen die er normaal niet zoveel mee hadden. Om 12 uur was echt iedereen buiten en was er meer dan een uur lang overal vuurwerk. Mijn ouders die normaal geen vuurwerk kochten hadden zowaar voor 100 euro vuurwerk gekocht. De grootste pijlen die er te koop waren. De hele buurt stond bijelkaar op straat naast de vuurkorven. Dit was echt uniek bij ons. Misschien genoot ik wel het meest van het feit dat ineens iedereen vuurwerk leuk vond.

Hmm geen idee welk jaar het was maar had met een destijds maat bijna heel Bonfireworks 2e jaargang, vrijwel alle pijlen Zena/Loots, dikke rollen, Zink 902,JW338(7?)/JW351, kilo vulkanen, delova/uitjes...was wel gek. Stonden toen op bouwterrein randje Amersfoort, skyline ooooveral vol vuurwerk, echt een droom zo mooi.

Hier thuis met 3" blok, 30kg mc Klasek, dikke knallers, Lucky girandola box, rollen, grote collectie megapijlen wo hele Zink serie. dikke zwik consu boxen...was wel leuk jaar ook

Maar dat waren uitspattingen. Verder gewoon jaren met veel mooi consu spul, heerlijke collecties, kleine spul mn fonteinen/vulkanen ga ik persoonlijk erg hard op

77-88 dat vergeet ik nooit meer. dan denk ik vaak wat zijn ze toch lief nu met oud en nieuw. Er was maar 1 regel. iedereen doet waar hij zelf zin in heeft, onder het motto alles mag.

Mijn mooiste jaarwisseling is het millenium. Bij mijn thuis lag vuurwerk en bij kennissen. Het vuurwerk was opgedeeld. Tot 00:00 was thuis gevierd tot 00:30 en om 01:00 bij de kennissen daar ging alles wat daar lag. 2012/2013 is ook een hele leuke met heel veel vuurwerk ook het laatste jaar met 1000+. Alleen na 97 stak ik geen vuurwerk meer af alleen mijn zus en vader had wel meebetaald aan vuurwerk in 1999 (zakgeld opgespaard 25 gulden per week 7,50 gulden spaarde ik op van januari tot 1 december)

Eigenlijk was de jaren 94 tot 96 het mooiste 3 dagen knallen met vrienden in de straat rug tassen vol rotjes babypijlen fluit/knal Twisters grondbloemen kaarsen Chinees pakketten alles ging mee. Maar in 96/97 had ik een ongeluk ermee was 10 jaar in 96 een vuurpijl ging te vroeg af kon niet wegkomen en kreeg de vonkenregen in mij gezicht en ook in de ogen. Hierdoor heb ik tot 2002 niks afgestoken meer was geschrokken en wou er niets meer van weten. Uiteindelijk kwam alles wel goed geen schade van overgehouden gelukkig. Het ongeluk gebeurde eigenlijk in 96/97 net na twaalven om 00:10 ongeveer. Dat is voor mij het wist je nog verhaal, die nacht was het ook zeer mistig. Mijn vader zei nog laat het luchtvuurwerk maar liggen zoals de 200 grams cakes en de vuurpijlen. Ik wou toch een vuurpijl aansteken en dat liep even anders.

2002 was wel twijfelen kopen wou ik wel weer zag in de ochtenduren vrienden met tasjes lopen met vuurwerk op 29 december. Het kriebelde en besloot weer te kopen en dat jaar kocht een pakket en wat klein spul en besloot ook vuurpijlen te halen. Dat jaar was de hobby weer herboren. Kreeg van me vader ook nog vuurwerk en in dat jaar stak me vader niks meer af maar kocht het wel voor mij en me zus ieder wat wils mochten zelf appart uitzoeken naast wat we gespaard hadden. En uiteraard ook weer 3 dagen knallen.

2007 leerde ik Zena kennen ook een prachtig jaar. En klavertje 4 daar kocht ik mijn eerste Belgische vuurwerk. En dat is ook nooit echt meer verdwenen tot heden kom ik nog steeds in Belgie.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat elk jaar wel iets aparts heeft en steeds ander beleefd. heb alleen van de laatste 3 jaren vermeld.... als ben ik denk ik sinds 1998 al vuurwerkgek toen ik 10 jaar was.

2018 -2019 jaar geleden hadden we met onze vaste vriendengroep denk ik wel het meeste vuurwerk ooit aangezien er in totaal 4 echte freaks bij waren en iedereen van meer dan 1000 euro aan vuurwerk had, blokken en bollen alles kwam voorbij. eerst bij pons thuis voor het 18:00 uur en rond 20:00 uur naar diegene waar het feest was met ons allen. Het was daarnaast droog en warm weer waardoor wij bijna alleen maar buiten waren en van onze vrienden en andere aanwezigen de opmerking kregen dat we alleen maar buiten waren...hahah

2019 - 2020 in ons nieuwe huis met dezelfde vriendengroep al waren een aantal freaks helaas niet erbij maar het was een super gezellige avond en veel geknald.

2020 - 2021 de vriendengroep erg gesplitst ook door corona en heb ik met de vriendin samen met mijn broertje en zijn vriendin...was ook gezellig, ondanks het verbod en het missen van hét 18:00 uur moment hebben we aardig geknald samen met de buurman en zonen en enkele toeschouwers uit de buurt tot 00:45 uur.

Laatst bewerkt:
77-88 dat vergeet ik nooit meer. dan denk ik vaak wat zijn ze toch lief nu met oud en nieuw. Er was maar 1 regel. iedereen doet waar hij zelf zin in heeft, onder het motto alles mag.

Pfff wat voel ik me toch ineens nog jong! :bonk:

Hier 2016/2017, had toen een onverwachtse grote meevaller qua budget. Paar dikke cakeboxen geschoten toen voor mijn doen, niet te geloven! :D

1983, toen mocht ik na lang zeuren samen met mijn pa vuurwerk kopen. Hele tijd moeten aanhoren van mijn ouders dat het zonde van het geld was en gevaarlijk. Op de avond dat ik het vuurwerk samen met mijn pa afstak, bleek hij stiekem toch een groot liefhebber te zijn. Moet er elke oudjaarsavond nog aan denken als ik zelf met mijn kinderen naar buiten ga.

Millennium wisseling. 16000 aan vuurwerk waaronder 15 100.000 klappers. Het verhaal zal ik later typen. Nu ff druk in de gym

1983, toen mocht ik na lang zeuren samen met mijn pa vuurwerk kopen. Hele tijd moeten aanhoren van mijn ouders dat het zonde van het geld was en gevaarlijk. Op de avond dat ik het vuurwerk samen met mijn pa afstak, bleek hij stiekem toch een groot liefhebber te zijn. Moet er elke oudjaarsavond nog aan denken als ik zelf met mijn kinderen naar buiten ga.
Zo herkenbaar...... toen we klein waren zei me pa altijd... we kijke wel of we kopen... en uiteindelijk hadden we veel gehaald en stook hij het hardts. Hahaha

2019/2020 had de mooiste moeten worden, geheel met elektronisch geschoten show. Ware het niet dat er door de mist niets - maar dan ook niets - te zien was vanaf 22:00 tot diep in de nacht. Dat werd uiteindelijk een ontzettend grote tegenvallende jaarwisseling.

Als ik er dan één moet opnoemen ga ik voor 2015/2016. Voor het eerst de jaarwisseling met mijn huidige stookmaat, gezamenlijk met twee vriendengroepen. Ontzettend veel vuurwerk gezien, in de buurt ook ontzettend veel prof gezien, inclusief Italiaans spul. Desondanks heb ik daar ontzettend genoten van mijn toenmalige grootste collectie van consumenten vuurwerk.

Op een goede 2e plek staat dan de jaarwisseling 2016/2017, waar ik voor het eerst een show heb geschoten met mijn stookmaat. Ontzettend gave ervaring om te fakkelen en de finale, met onder meer 24 Salute Cake 2, was écht te gek!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan