Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerste die ik bewust meemaakt zal zo rond 1985 zijn geweest. We hadden een vuurwerkwinkel in de straat en herinner mij nog dat het dat ik in de ochtend wakker werd van de astronauten en bo-peeps. Heel de middag daar rondhangen en later in de middag een pakketje kopen met mijn pa. Ik uitzoeken om 12 uur wat als eerste moest worden afgestoken en hij met zijn shaggie maar afsteken.

De tweede is met mijn eigen zoon 2 jaar geleden. Eerste dag naar Duitsland (Kranenburg) kneiter vroeg om bestelling ophalen en de Rewe, Kaufland en Lidl afstruinen. Dag 2 rondje door Nederland 5 winkels afgaan en bestellingen ophalen. 3de dag alles uitstallen, schietlijstjes maken en vanaf 18:00 stoken.

Met wemoed denk ik aan beide terug.

Persoonlijk is mijn eerste aanraking met vuurwerk het mooiste Oud en Nieuw geweest. Met familie en kameraden naar Cameron om tijdens de verkoopdagen vuurwerk te gaan halen. Ik was niet zo van de vuurwerk filmpjes dus alles wat je haalde was gewoon een verassing. Dat is toch wel een tijd dat ik niet meer zal vergeten!

Nu heb ik misschien wel meer vuurwerk maar het gevoel is toch minder. Maar ik heb er zeker weer zin in!

Ik vind iedere jaarwisseling überhaupt altijd een magisch moment! In de jaren dat ik zelf voldoende financiële middelen had zijn de nodige mooie cakes en boxen al voorbij gekomen en we hebben hier dan ook altijd met veel vrienden en familie van kunnen genieten. Ook de buurt en omstanders genoten hier van mee. Zoals zovelen ging ik in mijn jeugd ook regelmatig naar België, waar toen(wat een prachtige tijd was dat) van alles en nog wat gewoon in de winkel te koop was, van grote Ratelbanden, harde knallen tot lawine pijlen en grote boxen aan toe. Maar juist dit jaar denk ik erg terug aan de tijd dat ik zelf nog een kleine jongen was en m’n vader ieder jaar begin december thuis kwam met twee meterpaketten en een doosje strijkers. Uren was je in de weer met de vuurwerk folders en de folie om de meterpaketten was tegen 31 december behoorlijk versleten van het vele vastpakken:D en om 00:00 1 januari stonden we met het hele gezin in een straat vol waar bijna iedereen wel een pakketje had. En wat waren dat toen mooie en simpele jaarwisselingen! Toen wisten we niet beter, omdat er niet veel anders was of het gewoonweg te duur was. Ook dit jaar zal ik me samen met m’n kids moeten vermaken met die cat. 1 meterpaketjes, en het nodige klein grut. En toch weet ik zeker dat ook dit weer een mooie en speciale jaarwisseling gaat worden!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan