Wat gaat 2019 ons brengen?

funkyi

VWC lid
Wat als bijna alle gemeentes volgend jaar vuurwerk verbieden?
Wat ga jij dan doen?
Ga je gewoon door met stoken?
Ga je naar een gemeente waar het gewoon mag?
Stop je er mee?

Bestel je nu meer want volgend jaar kan t voorbij zijn?

En blijft iedereen in januari bestellen met de wetenschap dat het afgelopen kan zijn?

Hoe gaan jullie 2019 in?

Hoe gaan de winkels met deze vragen om?

Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties

"bijna alle" zal nog niet zo zijn. Een handjevol zoals A'dam, R'dam, Den Haag, Hilversum en de rest blijft aan de kant het afwachten.

Vraag is wel hoe de maatregelen qua pijlenstandaards dit jaar uitvallen. Als die evaluatie negatief is (het helpt niks) kun je mss volgende jaarwisseling krijgen dat ze OVV gaan volgen en pijlen+knallers verbieden.

2020 is nog ander verhaal. Dan is de vraag hoe die eerste vuurwerkvrije gemeenten zijn verlopen.

Een verbod in de grote steden zal eerst aan bod komen lijkt mij. Kleinere gemeenten zullen de kat ui de boom kijken. En als de grote steden het vervolgens niet kunnen handhaven,. Tja wat dan..

Ik ga me de eerste twee maanden proberen te verstoppen om alle onzin media berichten te ontlopen.

Tja, lastig verhaal...
Er is nog zo veel onduidelijk, maar het feit is, dat het deze keer zo maar eens de laatste keer zou kunnen zijn...
Mocht het echt zo ver komen, ga ik met oud en nieuw naar Duitsland op vakantie, en daar lekker stoken :)

Denk dat ik alles aan elkaar verbind en 12 uur aansteek en van afstand ga kijken.
En omdat het toch helemaal verboden is denk ik dat er buiten oudjaar om ook af en toen een mooie pot de lucht inga.
En zou ook kijken om oudjaar in duitsland te vieren

In Duitsland gaan er ook steeds meer stemmen op om vuurwerk daar ook te verbieden.
#feuerwerkverbotneindanke is daar nu de veel gebruikte slogan van de pyro's.

Ik ga me de eerste twee maanden proberen te verstoppen om alle onzin media berichten te ontlopen.

Probeer ik ieder jaar, maar dat lukt alleen niet helemaal! :bonk:

Ontopic: Ik wil er n.a.v. die OVV rapporten etc. eigenlijk niet eens over nadenken!
Veel goeds zal het toch niet zijn...

Ik wil er nog niet over na te denken. Eerst de komende 11 dagen hopelijk zoveel mogelijk genieten van kerst,nachtbraken, vuurwerk ophalen en Oud & Nieuw. Daarna zien we wel verder. Maar ziet het somber in.
Het is dit jaar nog nooit zo heftig geweest met al dat klote nieuws.

Ben van plan om in 2019 naar Londen te gaan met de jaarwisseling, alszijnde wil heel graag de show daar vastleggen op foto/video. Dus ik zal waarschijnlijk volgend jaar niks merken van wat dan ook, tenzij ik ineens niet naar Londen kan / Londen niet doorgaat, ja dan is het natuurlijk net als 2020 een heel ander verhaal.

Verder, het jaar 2019 word voornamelijk heel veel duurder, energierekening gaat omhoog, eten/drinken kost 3% meer, terwijl mijn loon alleen maar daalt, dus misschien kan ik Londen of vuurwerk volgend jaar helemaal niet meer betalen. Zolang ik de auto maar wel kan houden...

Ik heb uiteindelijk wel behoorlijk meer pijlen gekocht, daar houd ik van. Vrees dat die volgend jaar misschien niet meer mogen #zucht

Ik denk dat het nog niet zo,n vaart loopt en we gewoon weer kunnen stoken volgend jaar.

Ja er is veel negativiteit dit jaar maar er begint ook een grote beweging te ontstaan die tegen de vertrutting van nederland is. Hier heb ik mijn hoop op gevestigd, hopelijk pakt de politiek dit ook op. Verder zie ik dat veel meer polls in ons voordeel uitvallen (behalve vreemd genoeg natuurlijk één vandaag).

De vraag is wel wordt het tegengeluid sterker en komt het optijd? en hoe verloopt deze jaarwisseling. Een verbod zou overigens nooit zomaar doegevoerd kunnen worden, dit zal rechtzaak na rechtzaak opleveren, honderden banen kosten en miljoenen euros kosten.

Ik vind het alleen wel zorgwekkend dat de vuurwerkliefhebbers zelf er geen vertrouwen meer in hebben dat het goedkomt. Als de liefhebbers zelfs denken en gaan accepteren dat het verboden wordt is het nog maar kwestie van tijd. Hou vertrouwen!

Vind je het gek? Bijna alleen maar negativiteit in alle nieuwsberichten over vuurwerk. Tsja vrolijk wordt ik er niet van.

Niemand van ons, maar dat is precies wat de antilobby wil bereiken. Zelfs onze opinie wordt beinvloed door deze berichten en langzamerhand accepteert zelfs de freak dat het vroeg of laat verboden wordt. En dat vind ik het meest zorgwekkend.

Wat ik dus wil zeggen is dat ik ook wat positievere ontwikkelingen zie waar ik mij maar op focus.

Niemand van ons, maar dat is precies wat de antilobby wil bereiken. Zelfs onze opinie wordt beinvloed door deze berichten en langzamerhand accepteert zelfs de freak dat het vroeg of laat verboden wordt. En dat vind ik het meest zorgwekkend.

Wat ik dus wil zeggen is dat ik ook wat positievere ontwikkelingen zie waar ik mij maar op focus.

Dat is wel typisch Nederlands, als in we geven te gauw op, maar er is altijd hoop, zeker als we samen strijden!

Back
Bovenaan