Wat doe jij op oudjaarsdag ?

Torrr

VWC lid
Officieel mag er op maandag 31 december 2012 vanaf 10 uur vuurwerk afgestoken worden. Dit mag duren tot dinsdag 1 januari 2013 02.00 uur.

Ben jij een type die om half 10 's-ochtends voor de deur staat met een tas vol met vuurwerk en een aansteekkont wachtend tot klokslag 10 uur om te beginnen met het stoken? Of wacht je liever tot de avond, of misschien wel de jaarwisseling alleen?

Uitslapen doe ik zelfs op Oudjaarsdag. Je hebt meestal maar 2 weken om dit te doen dus, daar wil je wel volledig van kunnen genieten. Zeker aangezien de dag zeer lang gaat worden en je die extra energie/slaap wel even nodig heb, zeker als je meer loopt, zoals ik, dan normaal. Dan kan elke minuut echt schelen.

Daarna natuurlijk een stevig ontbijt nemen en lekker lang onder de douche. Niks lekkerders dan met veel energie en een schoon gevoel na buiten gaan om daar lekker te gaan stoken of kijken wat anderen doen.

Sinds verleden jaar heb ik er zelf een hobby bij. Namelijk hulpverleningsfotografie. En dit is hetgeen waar ik het meest mee bezig zal zijn tot de avond. Want koop dit jaar voornamelijk avond (sier) / nacht vuurwerk.

In de avond is het weer lekker eten, meestal hapjes. En vaak ook een leuke film kijken tot de klok 7 uur slaap. Om dan vervolgens tot rond half 9 a 10 uur weer na buiten te gaan. En daarna te genieten van de geweldige tv die er meestal is.

En ja dan om 12 uur tot half 2 stoken:)

Dat is meestal mijn dag.

Overdag familie vast gelukkig en goed uiteinde toewensen. Vanaf het eind van de middag naar mijn ouders, daar vieren we het altijd oud en nieuw.

Overdag met 2 vrienden vanaf 10 uur t/m begin van de middag stoken. S'avonds gourmetten met oom en tante, ouders, zusje en opa en oma, en vervolgens vanaf half 10 starten met de potten

Vorig jaar zijn we om iets voor half 10 gaan lopen naar de locatie waar we zouden openen met een projectje om 10 uur.
Helaas waren we er iets te laat.

Dit jaar dus iets van kwart over 9 maar alvast gaa lopen.

Uiteraard verder gewoon lekker doorknallen.
Om 23:30 even rust en om 00:00 vol gas!

Ben jij een type die om half 10 's-ochtends voor de deur staat met een tas vol met vuurwerk en een aansteekkont wachtend tot klokslag 10 uur om te beginnen met het stoken?

Om eerlijk te zijn stond ik vorig jaar om kwart voor 6 al bij me maat:D was
wakker geworden 's nachts en tja toen ik besefte dat de grote dag was aangebroken viel ik niet meer in slaap, Dus toen maar besloten mijn vriend wakker te bellen om aan te kondigen dat ik eraan kwam. Toen daar laatste hand gelegd op ons shock projectje : ).

Tevens hebben wij met onze groep waar we mee stoken besloten om gewoon helemaal niets van ons te laten horen tot 10 uur,Om het dorp in de veronderstelling te laten dat het een rustige O&N word. Maar zodra de klok slaat als een gek Helemaal Losss gaan. :D

10 uur begint de dag die eindigt om circa 4 uur.

Groetjes

Om 8:00 uur op staan. En voor 9:00 uur naar buiten. Ik moet eerst nog boodschappen doen...

Oh. En 9:50 naar de stookplek voor een 10:00 uur moment. En daarna binnen zitten op visite bij familie. En de rest van de dag zie ik nog wel. Ik vermoed dat ik na 00:00 uur nog wel ergens buiten aan het spelen zal zijn.

Bij ons is al jaren de traditie op om 10:00 te beginnen met een biertje en paar kleine potjes
en dat tot 2uur zeker :D

Op de 30e Logeren bij een vriend :) en dan s'ochtends om 10 uur knallen met nog
2 vrienden die bij hem in de straat wonen. Dat gaat door tot 5 uur s'avonds
(dan hebben we meestal nog niet alles op) en dan gaan we alle 4 naar huis.
En s'avonds zo af en toe iets hard's knallen maar voor de rest van de avond voor de TV
met de familie.. En 12 uur KNALLEN MAARRR :)!

Ik denk dat ik dit jaar om een uur of 11 is buiten ga kijken naar de kleine in de straat die rotjes etc staan te stoken en mmisschien wat filmen, rond 12 uur een klein knalshowtje misschien en vanaf 5 uur rustig aan klein pakketje en potje stoken om vervolgens rond 8-9 uur wat pijlen te verschieten en om 12 uur een drankje en vervolgens de cakes de lucht in rammen!

M'n idee is om dit jaar wat stooksessie's te gaan houden. MAar uiteindelijk zal het erop uitdraaien dat ik zo'n beetje de hele dag met klein spul sta te stoken...

Rond een uur of 9 alvast de melkbussen in de auto gooien met een doos vuurwerk.

Om 10:00 thuis mijn knalproject afsteken en dan in de auto naar de andere kant van het dorp naar een maat. Daar carbidschieten en vuurwerk afsteken tot het middag eten. Naar huis eten en dan nog geen idee. Misschien komt die maat hier of ik ga die kant weer op. Veel stoken en veel filmen!

Wanneer het donker begint te worden alvast wat pijlen en kleine cakes proberen.

Om 18:00 eten en dan even een half uurtje rustig aan doen. Hele dag al in touw dus meestal last van de voeten haha.

Om 19:00 weer naar buiten, de cakes en pijlen wisselen we af met single shots en meterpakketjes. Af en toe komt mijn pa even buiten kijken. Om 23:30 gaat mijn maat meestal richting huis en ik ook naar binnen. Even wat eten en even rustig zitten.

00:00 aftellen iedereen gelukkig nieuwjaar wensen en stoken! Eerst wat cakes en wanneer er weer aardig wat publiek staat de show!

Zo gaat het elk jaar een beetje. Heb 1 vaste stookmaat waar ik dus de hele dag mee door breng.

Smorgens om 10 uur knallen tot uur of 12, dan ff naar familie en vrienden in de buurt en daarna weer thuis in mn dorp knallen en afsteken

Mijn planning toch even aanpassen.

Ochtend:

Opstaan, Ontbijten, Douchen en even aandacht geven aan m'n hond (als dit kan natuurlijk.

Middag:

Beetje gaan stoken tot half 2. Dan even hond uitlaten. Vervolgens ff regelen dat me pa me hond uitlaat in de middag om half 5 zodat ik langer buiten kan blijven. Dan als het weer meezit tot ongeveer 5 uur even bij de brandweerkazerne "posten" om uitrukken te filmen en eventueel deze op foto vast te leggen (zal vast wel niks gebeuren maar goed). Dan via de ambulancepost na huis fietsen (overzicht van de hele stad aldaar te zien, dus ideaal zo als de zon net onder is). Om vervolgens dus naar huis te gaan.

Avond:

Mijn zusje moet werken, dus als ik ga stoken moet ik dit alleen doen. Maar goed eerst even lekker eten. Daarna hond uitlaten. Om vervolgens even wat kleine cakes af te steken. Gereed staan voor meldingen als die er zijn. Ondertussen lekker tv kijken, denk tot minstens half 12. Daarna gezellig beneden zitten, ff wat oliebollen eten. En dan ff wachten. Oh en kwart voor ff alle vuurwerk klaarzetten

Nacht:

Eerst familie gelukkig nieuwjaar wensen. Daarna na buiten en de eerste 10 minuten filmen. Vervolgens eerst de duizendklapper afsteken. Om daarna steeds groter wordende stukken vuurwerk af te steken. Zover je het groot kan noemen een wave 500 grams cake xD Maar goed. Je snapt wel wat ik bedoel.

Zodra de pieper gaat op n melding af. Gelijk lekker de hele stad zien.

Om tot slot thuis te komen, ff een snack te eten en dan na me kamer depressief, bijna huilend aan toe te zitten op me stoel, voor me pc, me foto's/video's te uploaden. Waarna ik lekker gaat slapen.

Vaak rond 9:30 buiten om wat lanceerbuizen de grond in te meppen voor m'n pijlen. Ook komen dan vaak de eerste knakkers uit het dorp hier. Om 10u volgens traditie met veel herrie openen en daarna meestal stoken tot ongeveer half 4. Vanaf half 4 vaak even langs mijn oom, tante, neven etc kijken bij het carbid schieten, en vaak zelf ook wat stoken.

Hierna richting huis om wat te eten, voor zover je het eten kan noemen. Ondertussen is het dan toch al donker geworden en komen de eerste sierpotjes en pijlen. Vanaf etenstijd ongeveer non stop stoken tot vlak voor 0:00 waarbij alles ook nog naar beneden gehaald wordt voor het grote moment. Vaak zie ik enkel de laatste 10 seconden op de klok op tv, en ben zelfs al een keer te laat geweest en het nieuwe jaar al toileterend in gegaan... :frusty:

Dan logischerwijs een beetje handjes schudden en linea recta door naar buiten voor het echte werk tot 2 uur, waar ik het nog afsluit met een goede knaller. Wat over is wordt daarna ook niet meer gestookt maar blijft wel een jaartje staan.

Back
Bovenaan