Wanneer beginnen bij jullie de kriebels ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wanneer krijgen jullie weer de kriebels voor de aanstaande jaarwisseling?

Is dit het hele jaar door, van 1 september of pas rond december, laat het hier weten.

Moet zeggen dat, mede door de afgelopen 2 jaarwisselingen - die ik overigens als zeer sfeervol en geslaagd heb beschouwd - de kriebels door het jaar heen wel waren gedaald. Afgelopen jaar was het echt op een dieptepunt, het hele jaar door eigenlijk geen feeling gehad bij het vuurwerk. Maar de afgelopen 2 weken, met de countdown in het vooruitzicht, is het gelukkig wel weer redelijk gekomen met vanavond als hoogtepunt.

De komende weken lekker bezig gaan in de countdown en bestellingen zodat het weer lekker kan opbouwen naar een schitterend einde, waarbij december een stuitermaand gaat worden!

Het gaat heen en weer. Soms veel zin in oud en nieuw, en dat steeds vaker als de zomer voorbij is. Maar ik zie ook al wel op tegen november. Want we weten inmiddels wat er dan geprobeerd gaat worden.

Voor mij is en blijft 1 september DE DAG dat de kriebels echt komen. Want voor mij is dit de dag dat alles begon vroeger met AVP. Tegenwoordig is alles heel anders, maar toch blijven de kriebels aanwezig. Ik wil knallen :P

Eerder waren die kriebels er het hele jaar wel, maar in verband met het voorbereiden van onze boot (en onszelf) voor een wereldreis heb ik dit jaar amper tijd gehad om aan vuurwerk te denken. En toch, op 1 september was de kriebel ineens weer terug toen ik bij het opruimen van de video's op m'n telefoon de show van afgelopen jaar tegen kwam. Nu dus weer volop jeuk :D

Hier zijn de kriebels inmiddels ook weer langzaam aan het opkomen. Heb mij tot eind augustus bezig gehouden met andere dingen, maar nu begint het allemaal weer hoor. Merkt al dat het echt eerder donker is. Maar ook mijn favoriete deel de countdown doet het weer erg goed voor de kriebels. Hopelijk komt er wat meer product info online binnenkort, ook dat helpt zeker mee. Maar voor nu, heerlijk die kriebels.

Hier is het de laatste week toch wel weer wat meer aanwezig, zeker nu het ook weer aanzienlijk eerder donker wordt. Heerlijk zo met die countdown erbij!

Hier beginnen de kriebels wel serieuzer te worden. Het is aanzienlijk eerder donker, het weer is gelukkig omgeslagen en zal komende tijd nog minder worden geloof ik. Ook al bij 2 tuincentra geweest waar ze druk bezig waren met de kerstshows. En ook hier op VWC wordt het gelukkig weer wat drukker.

Ik heb het ook weer flink te pakken de laatste weken:biertje: Lekker aan het rondsnuffelen bij de shops om op zoek te gaan naar leuke producten! Meestal begint het eind augustus wel weer te kriebelen. Voor corona begonnen de demo's nu zo'n beetje, die mis ik wel. Daarentegen heb ik nu al wel wat showtjes gezien, dat helpt natuurlijk ook goed om in de sfeer te komen!

Ik heb dit jaar voor het eerst in héél lange tijd eigenlijk nauwelijks aan vuurwerk gedacht. Toen ik half augustus tijdens de vakantie door Baarle liep veranderde dat wel. Bekende gezichten, praatje hier en daar, en dan komt het wel terug.

Daardoor nu weer af en toe op het forum te vinden, winkels in de gaten aan het houden, en de kriebels komen terug. Ik hoop dat het qua discussie en corona mee gaat vallen dit jaar, en dan wordt het weer ouderwets genieten!

Het begint nu toch langzaam te komen. Weer wat omslaat. Veel nieuwe producten in de lijst 'wat is er nieuw' en lekker discussiëren over de te hoge prijzen.

ik ben sinds vorig jaar helemaal klaar met alles. Al die ellende en gezeur er om heen. Hoe je neer word gezet in de media (milieu terrorist tokkie)
Daarnaast alle stress die er bij kwam kijken, stel je word gepakt met 2 compounds. ben je al de sjaak.

Normaal zit ik al te stuiteren halverwege juni. Nu 0.
Voor mezelf ook de keuze gemaakt dit jaar een donker hol in te duiken waar ze of techno of hardcore hebben draaien. Dan maar zo nieuwjaar vieren.

Voorheen 2/3k doorheen janken op oud en nieuw en complete show schieten die electronisch ontstoken word. Ik ben tevens jarig op oud en nieuw. Kan er gewoon niet warm meer voor worden. Vind zelf ook raar.
Maar bij mij is de lol er helemaal van af.

Dit keer in augustus toen de activiteit rondom vuurwerk weer aan het toenemen was. Meestal ben ik er pas eind oktober meer bezig maar omdat ik 2 jaar op rij geen vuurwerk had neemt de verheuging alleen maar toe. Dat betekent natuurlijk ook dat de vrees voor die kleine kans op een 3e verbod ook keer 3 is en het zal nog harder inslaan dan vorig jaar als het daadwerkelijk weer niet door gaat.

Ik ben ergens achtergekomen. Bij mij begint de kriebels wanneer ik besef geld te hebben om vuurwerk te kopen. Hoe ik hier achter ben gekomen? Doordat ik dit jaar eigenlijk geen budget heb om vuurwerk te bestellen/kopen, dit door ongelofelijk veel pech met de financiën en dan heb ik het niet door de inflatie etc. maar gewoon wat er ook nog heeft afgespeeld in privésfeer. Dus de kriebels zijn er nog niet, juist omdat ik mij ook niet kan genieten van de voorpret. Damn, het is echt zo klote wanneer je beseft dat je geen budget hebt. Gelukkig heb ik nog wat cakes en 3 compounds over van de laatste jaren, ik kan gelukkig nog wel wat afsteken dit jaar, maar de kriebels zullen moeten wachten tot de 31e ben ik bang.

Vandaag nog maar 100 dagen tot oud en nieuw, dat zorgt weer voor wat extra kriebels zeg. Lang uit gekeken naar deze tijd.

Heel het jaar kijk ik vuurwerkfilmpjes, vuurwerksites, ontwikkelingen etc.
Maar in september beginnen de kriebels echt te komen! Zo’n gevoel van: we mogen weer bijna! :handsup:

Hierbij alvast een sfeerfilmpje (tegen gekomen op Youtube) ;-)
https://youtu.be/XF5O-kf4Epw

In december idd de eerste echte kriebels als de eerste shops weer opengaan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan