Wally de wallaby overleden in nasleep vuurwerkongeluk

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wally de wallaby, eerder verlamd geraakt door vuurwerk, is overleden. Het beestje blijkt al een paar maanden geleden te zijn heengegaan.

De wallaby had een kinderboerderij bij Sprookjeswonderland in Enkhuizen als thuis. Mogelijk heeft de dood van de kangoeroe te maken met een vuurwerkongeluk afgelopen jaar, meldt NH Nieuws. De toen al blinde Wally raakte door die klap op oudejaarsavond verlamd aan de rug. Er ontplofte knalwerk bij het beestje in de buurt, waardoor Wally schrok en vermoedelijk tegen een boom of een hek stootte.

Het vuurwerk was met opzet naar Wally gegooid, vermoedde een verzorger. „We verwachten wel dat het zoiets is geweest, want ze schrikken niet van vuurwerk wat ergens in de omgeving afgestoken wordt, dat zijn ze ondertussen wel gewend. Maar wel als het erg dichtbij komt.”

Wally had het zwaar te verduren en kreeg fysiotherapie, maar uiteindelijk heeft dat dus niet mogen baten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1260222376/wally-de-wallaby-overleden-in-nasleep-vuurwerkongeluk

treurig.

Ik ben van mening dat als iemand echt in staat is om zoiets te doen bij een dier (bewust vuurwerk ernaar gooien/schieten), dat je een gevaar vormt voor de samenleving. Met dit soort sadistische trekjes lijkt het mij veel aannemelijker dat zo een persoon met justitie in aanraking komt. Puur en alleen om het feit dat je een stuk normen en waarden mist...

treurig.

Ik ben van mening dat als iemand echt in staat is om zoiets te doen bij een dier (bewust vuurwerk ernaar gooien/schieten), dat je een gevaar vormt voor de samenleving. Met dit soort sadistische trekjes lijkt het mij veel aannemelijker dat zo een persoon met justitie in aanraking komt. Puur en alleen om het feit dat je een stuk normen en waarden mist...
Helemaal mee eens.... Als je tot dat soort dingen in staat bent ontbreekt duidelijk elke vorm van sympathie voor anderen. Of dat nou mens of dier is...

treurig.

Dit geeft ook aan dat tegenwoordig vuurwerk vrije zones bij dierentuinen, maneges, stadsboerderijen en kinderboerderijen moeten worden ingesteld.

Dat ik geen vuurwerk moet afsteken is iets, wat ik tijdens mijn opvoeding wel meegekregen heb.
En anders kreeg ik wel een trap van mijn zus als ik het waagde om een strijker bij haar paard neer te gooien.
Maar dat deed ik gewoon niet.

Opvoeding, alcohol, groepsdruk (van alle leeftijden), noem maar op, het kan van invloed zijn op het voorval. Ik heb in mijn opvoeding meegekregen dat het gooien van vuurwerk of andere voorwerpen naar mens of dier echt niet kan. Dit ging niet op een agressieve of harde manier door mijn ouders, maar wel overtuigend. Ik ben als jochie ook wel eens gepushd door een groep "vrienden" om ergens aan te bellen en dan een rotje naar binnen te gooien als de deur open gaat. Ik heb geweigerd, ik ben er wel enkele weken door "gepest", maar nam het voor lief, omdat ik wist dat ik door het weigeren beter was dan zij (dit heb ik van mijn ouders mee gekregen). Ik kan me echter enigszins voorstellen dat, ook met de komst van social media en de eindeloze mogelijkheden om iemand daarop te pesten, iemand makkelijker onder die groepsdruk bezwijkt. Dan kan de opvoeding nog zo goed zijn geweest, groepsdruk is een bitch.

Back
Bovenaan