Pyrohond
VWC lid
Omdat ze murwgeslagen zijn door de maatschappelijke en sociale druk van het volwassen zijn; een geaccepteerd en gewaardeerd lid zijn van de samenleving, "geslaagd" met een volle portemonnee. Veel gedaan om zover te komen, daar verbitterd en verzuurd door geraakt en dus geen zin meer om te spelen. Totaal verzand en gaan geloven in het moeten worstelen om een plek te veroveren en te behouden in de maatschappij. Kan een ander wel spelen, dan ben je niet juist gefocust op de dingen die veeeel belangrijker zijn, wat voor hun een bedreiging is van alles dat ze met pijn en moeite opgebouwd hebben. Heel sneu eigenlijk, dat ze hun kind-zijn verloren zijn door de levensdruk.
Precies. Ik heb dit zelf tijdens mijn adolescentie ook ervaren die druk, en ik had zoiets van, weet je wat krijg de schijt maar ik ga hier niet aan meedoen. Feitelijk word me gevraagd te sterven... ik zag bedrijven en kreeg door, het gaat meer om aanpassen aan de cultuur dan dat het om het werk gaat. Een scheiding in werk en prive vind ik daarom heel belangrijk. Werk gaat om in eerste plaats om werk en niet om of je wel aangepast bent aan de cultuur, dat moet organisch ontstaan door de juiste mensen aan te nemen. En hoe iemand dan is moet er helemaal niet toe doen. Het omgekeerde is waar. Iig ik had er geen zin in. De druk weerstaan was gigantisch though.
Edit: natuurlijk zijn er verschillende redenen. Mensen die wat sterker van karakter in hun jeugd zijn zullen niet zo veel last hebben van wat Richardus zegt.