Waar worden cobra's gemaakt

Mooi item, leuk die gozer realistisch te zien praten. "als je een grammetje toestaat, gaat men het geld willen neerleggen voor iets harders" Precies, en daar is hij slim opgedoken :D

Leuk om de CEO van Di Blasio Elio te zien praten.

Wel vond ik het verschil in het aantal grammen, tussen flashkruit in Italië en buskruit in Nederland moest worden toegelicht.

Laatst bewerkt:
Volgens mij bevestigd Blasio Elio het beeld van Italianen in Europa alleen maar. Heel leuk hoor zo'n item, maar het Nederlandse vuurwerk is er niet bij gebaat en hetzelfde de tegenstanders van vuurwerk naar mijn mening alleen maar als bevestiging in de oren klinken.

Wil je echt iets doen dan moet je op Europese schaal dit soort bedrijven aan banden leggen. Incl. Alle Oost Europese namaakfabrikanten.

Een utopie denk ik helaas.

Prachtig om te zien dat die vrouw gewoon met een pakje cobra's in de hand staat. De CEO zegt trouwens het juiste: Het is alleen gevaarlijk als het op een verkeerde manier gebruikt wordt.

Wat die vrouw zegt over Nederland klopt natuurlijk, DBE exporteert niet naar NL, maar weet donders goed dat er kartonnen vol de illegale handel in verdwijnen. Daar mogen ze wat mij betreft strenger tegen optreden. Voor mijn part net zoals Zink. Ik krijg het gevoel `dat DBE het wel best vindt, en er niets tegen wil doen.

Prachtig om te zien dat die vrouw gewoon met een pakje cobra's in de hand staat. De CEO zegt trouwens het juiste: Het is alleen gevaarlijk als het op een verkeerde manier gebruikt wordt.

Wat die vrouw zegt over Nederland klopt natuurlijk, DBE exporteert niet naar NL, maar weet donders goed dat er kartonnen vol de illegale handel in verdwijnen. Daar mogen ze wat mij betreft strenger tegen optreden. Voor mijn part net zoals Zink. Ik krijg het gevoel `dat DBE het wel best vindt, en er niets tegen wil doen.

Het grootste gedeelte van hun omzet bestaat uit de export naar professionele bedrijven volgensmij. En de laatste tijd ook voor de (buitenlandse en Italiaanse) consumentenmarkt met hun Cobra 11 Junior, Zeus, Vipers en Cobra blackpowder series.

Dat er dan toch kartonnen van hun Categorie 4 spul (o.a. Cobra 1,3,5 6 en Cobra 8) in de illegale handel terechtkomen gebeurt er helaas ook bij.

Als jij 1 professioneel bedrijf weet die ze gebruikt?
Waarom denk je dat ze graag op de spielwarenmesse staan, maar niet op het pyroforum?

Het grootste gedeelte van hun omzet bestaat uit de export naar professionele bedrijven volgensmij. En de laatste tijd ook voor de (buitenlandse en Italiaanse) consumentenmarkt met hun Cobra 11 Junior, Zeus, Vipers en Cobra blackpowder series.

Dat er dan toch kartonnen van hun Categorie 4 spul (o.a. Cobra 1,3,5 6 en Cobra 8) in de illegale handel terechtkomen gebeurt er helaas ook bij.

Als jij 1 professioneel bedrijf weet die ze gebruikt?
Waarom denk je dat ze graag op de spielwarenmesse staan, maar niet op het pyroforum?

Ik kan er niet zo 1,2 3 een opnoemen omdat ik niet betrokken ben bij professioneel vuurwerk en geen importeur ben.
Ik dacht dat Spielwaremesse zowel de amateur als professional als doelgroep heeft?
Afgaande op hun site en zoals ze het aanbieden hebben ze zowel een consumenten- als prof assortiment. Zoals ze het aanbieden zijn ze niet illegaal bezig lijkt mij.

Afgaande op hun site en zoals ze het aanbieden hebben ze zowel een consumenten- als prof assortiment. Zoals ze het aanbieden zijn ze niet illegaal bezig lijkt mij.
Klopt, in theorie zijn ze misschien niet illegaal bezig. Maar DBE weet ook wel dat als iemand (met papieren) 500 karton C6 besteld dat die dan niet zijn om in een vuurwerkshow te gebruiken..

Ik heb ooit wel eens 1 show gezien die begon met een aantal cobra 6, weer niet meer welke show maar was in belgie. Maargoed dat is ook echt een uitzondering, bedrijven gebruiken dan liever de zink bodenblitz.

Ik weet wel dat die gasten echt giga bakken met geld verdienen en het meeste indirect via nederland.
Ze doen ook geen moeite om het tegen te houden, wat betreft is de aanpak van zink succesvoller, heb t idee dat dat spul echt niet meer in overvloed te krijgen is zoals aantal jaren terug, met name de signaal pijlen

Klopt, in theorie zijn ze misschien niet illegaal bezig. Maar DBE weet ook wel dat als iemand (met papieren) 500 karton C6 besteld dat die dan niet zijn om in een vuurwerkshow te gebruiken..

En daar zit het 'm juist. Dat geldt met al het professionele (Categorie 4) vuurwerk. Ookal is de afnemer juridisch niet illegaal bezig, eenmaal doorverkocht aan een niet-professional of tussenpersoon komt het in het illegale circuit terecht.
Dit lijkt mij iets wat niet, of zeer moeilijk, te stoppen is.
Een afnamequotum zou een optie kunnen zijn maar dat beperkt weer de vrijheid van importeurs van professioneel vuurwerk. Lastige kwestie maar wel goed discussievoer. ;)

Ik heb ooit wel eens 1 show gezien die begon met een aantal cobra 6, weer niet meer welke show maar was in belgie. Maargoed dat is ook echt een uitzondering, bedrijven gebruiken dan liever de zink bodenblitz.
Was dat middenin het centrum van een dorpje op een veldje naast een kerk? Waar je er flink dicht op stond. Werd ook gewoon 4/5 inch geschoten ofzo op een afstand van 30 metertjes. :D Daar ben ik ook geweest toen, idd de enige keer dat ik C6 in een show heb gezien.

Ik weet wel dat die gasten echt giga bakken met geld verdienen en het meeste indirect via nederland.
Ze doen ook geen moeite om het tegen te houden, wat betreft is de aanpak van zink succesvoller, heb t idee dat dat spul echt niet meer in overvloed te krijgen is zoals aantal jaren terug, met name de signaal pijlen

Weet ook wel 1 in België die ooit c6 gebruikt had (wellicht we over dezelfde evenement praten..) met DBK Fireworks (als goed heb) op een klein veldje.

Laatst bewerkt:

En dat is precies mijn punt. Daar mogen ze wel wat strenger op worden.

En dat is precies mijn punt. Daar mogen ze wel wat strenger op worden.

Het zou inderdaad helpen als er exportquota worden opgelegd
Alleen blijft het dan de vraag in hoeverre import- en export vrijheden worden beperkt voor importeurs/groothandels.

Het zou mooi zijn als er minder kartonnen in omloop zouden zijn in Nederland. Nu komt dat soort spul veel te makkelijk bij particulieren terecht.

Zolang er grof geld verdiend kan worden gaat er weinig veranderen, net zo als met drugs, mensen willen het nu eenmaal gebruiken.

Deze man doet niets verkeerd, ik zie het probleem niet...

Willen mensen dit stoken, ga dan naar een weiland en geniet van de dreun.

Back
Bovenaan