Waar we in de Randstad mee te maken hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
en daarom ben ik blij dat ik op een boerendorp woon(niet dat daar niets gebeurd want ook hier zijn wat prullenbakken opgeblazen) Maar hier lopen niet dit soort idioten rond dat er een peloton politie nodig is. Ik snap het ook niet. En wil het ook niet snappen. Ik geniet van het moment lekker een paar doosjes vuurwerk op straat. samen stoken en na een uurtje weer lekker binnen slap ouwehoeren. En als ik dan dit soort fimpjes zie. Dit is puur terreur. Rellen om het rellen. En dat moet keihard aangepakt worden. Een vuurwerkverbod gaat hier ook niet bij helpen. Want nu is het vuurwerk. Volgend jaar zijn het stenen die door de lucht vliegen.

Ik vind de discussie over een verbod altijd heel moeilijk als het op dit specifieke punt aankomt.
Dit is geen vuurwerk probleem maar een migratie en een handhavings probleem, er is geen autoriteit meer. Gewoon met rubberen kogel schieten of beanbags😜
En vooral stoppen met al die idiote regeltjes waarmee je de ellende mee in de hand speelt.

Voor de rest kan ik beter zwijgen over dit onderwerp, is verstandiger haha

en daarom ben ik blij dat ik op een boerendorp woon(niet dat daar niets gebeurd want ook hier zijn wat prullenbakken opgeblazen) Maar hier lopen niet dit soort idioten rond dat er een peloton politie nodig is. Ik snap het ook niet. En wil het ook niet snappen. Ik geniet van het moment lekker een paar doosjes vuurwerk op straat. samen stoken en na een uurtje weer lekker binnen slap ouwehoeren. En als ik dan dit soort fimpjes zie. Dit is puur terreur. Rellen om het rellen. En dat moet keihard aangepakt worden. Een vuurwerkverbod gaat hier ook niet bij helpen. Want nu is het vuurwerk. Volgend jaar zijn het stenen die door de lucht vliegen.
Tja in het Rivierengebied en de Gelderse Vallei (Woon zelf in Tiel en heb oud en nieuw gevierd in Veenendaal) was het ook niet bepaald rustig.
Gelukkig niets van het gerel meegekregen, maar oud en nieuw wordt wel steeds meer een uitlaatklep voor bepaalde figuren om te gaan rellen.
Een aantal vrienden van mij, werken al dan niet bij de brandweer. 1 in Hilversum, ik hoop dat hij het rustig heeft gehad. 1 in Pernis, hij moet naar Rotterdam als de brandweer in Rotterdam assistentie nodig heeft, ik hoop voor hem dat hij het ook rustig heeft gehad. Maar ook de brandweer ventjes die ken uit Amerongen, hebben het hopelijk rustig gehad. Ook in een klein dorp als Amerongen is onrust door irritante hangjongeren. Even een benzinebom af laten gaan op de rotonde daar.
Door de softe aanpak van dit soort rel hufters is er wel een smerig gezwel ontstaan van tuig, die het normaal vinden om te rellen, dingen te slopen en in de fik te steken, hulpverleners in de val te lokken en te bekogelen met vuurwerk, enz. En ook het mishandelen van mensen wordt niet geschuwd. Er wordt met vuurwerk naar hulpverleners gegooid, dat is wat mij betreft een reden om terug te schieten.
De tijd dat daders een aai over de bol krijgen is nu klaar. Maar ja, Nederland. De daders zijn slachtoffers, de slachtoffers zijn daders.

Denk dat we allemaal weten waar het probleem zit, maar we het hier niet kunnen zeggen.
Maar het komt Links en de Media heel goed uit om te roepen om een vuurwerkverbod.
Dit soort types en groepen blijven rellen en dit gedrag vertonen, met of zonder vuurwerkverbod, maarja als je dat zegt ben je een rascist...

Ik ben blij dat ik in de provincie woon. Her in Middelburg hebben we gewoon ouderwets gezellig oud-en-nieuw gevierd met een oliebol, wat vuurwerk of een vuurton. En de rest hing rond in/bij de café's in de binnenstad.

Ik zie liever een "jongeren" verbod dan een vuurwerkverbod. En met "jongeren" bedoel ik specifiek de jongeren die zich afstemmen tegen de Nederlandse cultuur en de Nederlandse normen en waarden. En ouderen doen dit sowieso niet. Ik zie niet waarom je een vader of een oom met een meterpakketje moet straffen met een vuurwerkverbod terwijl dit losgeslagen tuig het probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan