Waar koop jij de lekkerste oliebollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Torrr

VWC lid
De titel zegt al genoeg denk ik zelf, ik ben heel erg nieuwsgierig waar jullie de lekkerste oliebollen kopen, bij een kraam, een bakker of een supermarkt ?
Graag met de vermelding waar het is graag want zo kan iedereen er misschien gebruik van maken.

NB : in dit topic dus geen opmerkingen over dat je ze zelf bakt of de buurman en dat dat de lekkerste zijn, nee graag puur verkooppunten benoemen !

Ik koop meestal bij een kraampje bij of de Makro, of de Praxis een paar zakjes oliebollen als de kerstspullen gekocht worden. Geen idee of deze oliebollen ook de lekkersten zijn, maar ik kan die oliebollen dan gewoon niet laten staan. Je moet dan gewoon een zakje mee nemen :)

Ik vind die oliebollen bij de supermarkt vaak zo meelig en niet echt lekker.

Liefste haal ik ze bij een kraampje. Al moet ik zeggen inze plaatsekijke ijs sallon verkoopt ook oliebollen en die zijn niet verkeerd.

gister stond er een kraampje bij de praxis in zoetermeer. gelijk eentje genomen en smaakte heerlijk(H)

Die van Richard Visser in Rotterdam zijn subliem, maar ook in Lichtenvoorde kunnen ze lekkere bollen bakken.

Vriend van m'n vader maakt oliebollen op industriele grootte, Voor de poiesz vestegingen in Friesland dus daar halen wij altijd een paar zakken weg : P

De lekkerste oliebollen maak je zelf.

Belangrijkste is dat ingredienten op kamer temperatuur zijn, je goede olie gebruikt en er niet teveel tegelijk wilt bakken.
Na het bakken direct op vellen keukenpapier leggen en laten afkoelen, bij iedere oliebol nieuw stukje keukenpapier.

Bak ze ook niet te ver van te voren maar rond een uur of 5 smiddags zodat ze in de avond nog lekker vers zijn.

Opwarmen doe je in een hetelucht oven op 200 graden 5-6 min , nooit in de magnetron!

Zo moeilijk is het niet, kost een uurtje werk en een dubbeltje per oliebol aan ingredienten.

Hmmm gratis oliebollen
Als je hier in een winkel wat koopt
Krijg je een zak die je kan inleveren bij
de oliebollenkraam voor 4 gratis oliebollen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan