Waalse derby loopt uit de hand

CHARLEROI - De voetbalwedstrijd tussen de Belgische clubs Charleroi en Standard Luik (0-2) is uitgedraaid op een chaos. Hooligans uit Charleroi gooiden met vuurwerk, bezoekers uit Luik met tennisballen. Doelman Rudy Riou van Charleroi liep een brandwond op, toen vlak naast hem een vuurpijl neerkwam na ruim een half uur spelen.

Doelman Rudy Riou van Charleroi wordt getroffen door een vuurpijl. Foto: Foto www.hln.be Nadat Riou was bekogeld legde de scheidsrechter de wedstrijd stil. Zeven minuten voor het einde werd de Waalse derby opnieuw gestaakt, ditmaal omdat supporters van Charleroi honderden tennisballen op het veld hadden gegooid.

Het duel tussen de twee Waalse clubs eindigde in blessuretijd iets eerder dan gepland, omdat een groep hooligans de omheining had afgebroken en het veld bestormde. De politie greep daarop in.

Het loopt laatste tijd niet helemaal goed daar. Het is niet de eerste keer dat supporters van Charleroi voor ongerelgeldheden zorgen. Echter laten die van Standard zich ook weer lekker gaan.

Erg jammer dat er dan weer vuurwerk bij gebruikt wordt. Vuurwerk op de tribune vind ik mooi, maar je moet er niet mee gaan gooien. Toch kan iedereen zichzelf niet altijd in de hand houden. Dit incident zal een samenloop van woede, heftige realiteit en ook ontevredenheid zijn denk ik. Jammer. Ik vind dat je de tegenstander best mag uitdagen en voor schut mag zetten, maar doe dit dan humoristisch met een spandoek ofzo. Wat ze nu doen slaat eigenlijk gewoon nergens op.

In de media wordt gesuggereerd dat de keeper wordt geraakt door een vuurpijl. Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar als ik zo naar de beelden op Youtube en naar onderstaande foto kijk, krijg ik eerder de indruk dat er een fakkel en wat flash het veld is opgegooid. Een vuurpijl heb ik nog niet voorbij zien komen...

charleroi_825962d.jpg

PS: inderdaad bizar dat dit allemaal zomaar kan na alle eerdere troubles!

Inderdaad gizmo75!
Ik heb dit nooit gesnapt de wedstrijd ontregelen met vuurwerk,gevaarlijk en helemaal niet nodig. Wel moet ik bekennen dat ik die truc met die tennisballen een originele stunt vind.

Back
Bovenaan