VVD pleit voor aanpassing van het vuurwerkbeleid

Vuurwerkschade-FOTO-GER-RIEZEBOS-Medium1-702x336.jpg

BERGEN OP ZOOM – De gemeente Bergen op Zoom sprak eerder van een ‘relatief rustig verlopen viering van oud en nieuw’. Toch wil de VVD dat het vuurwerkbeleid wordt aangepakt. “De politiek heeft een taak om het aantal slachtoffers te willen verminderen”, aldus raadslid Rian Govers-Gabriëls.

De overlast tijdens de jaarwisseling bleef volgens de gemeente beperkt tot met name wat kleine buitenbrandjes, vernielde bushokjes en overlast van vuurwerk wat te vroeg werd afgestoken. Toch vindt de VVD dat er strengere regels en handhaving moeten komen. Nu uit recent rapport blijkt dat de daling van het aantal vuurwerkslachtoffers tot stilstand is gekomen, is het aan de politiek om hier verandering in te brengen, stelt de partij.

Vuurwerkvrije zones
De VVD wil onder andere van het college weten hoeveel schade er is aangericht en hoeveel klachten van te vroeg afgestoken vuurwerk er zijn binnen gekomen. Ook vraagt de partij naar de mogelijkheid om vuurwerkvrije zones in te stellen voor de jaarwisseling 2017-2018.

http://internetbode.nl/bergen-op-zoom/vvd-pleit-aanpassing-vuurwerkbeleid-308687

pffff dus straks kunnen we ook niet meer op de VVD stemmen, die normaal altijd aan onze kant stond :frusty: Wat willen ze nog vertiefen dan? Single shots verbieden? Afsteektijden nog meer inkorten? Nog meer vuurwerkvrije zones?

Al dat gezeik van brandjes en dingen die gesloopt worden heeft niets mer Nederlands consumentenvuurwerk te maken maar evengoed blijft men juist dat aanvallen, fucking poppenkast in NL.

Inderdaad Ghost, nog een keer afsteektijd inkorten, single shots plus vuurpijlen verbieden en sommige freaks zullen dit nog goedpraten ook. We gaan er dikwijls maar in mee. Heb hier al zo vaak voor gewaarschuwd. Romeinse kaarsen verbieden boeide me niet veel, babypijltjes vond ik jammer maar single shots verbieden zou ik drama vinden. Overigens als single shots verboden gaan worden kunnen ze echt de pot op. Dan zal ik gewoon weer nitraten gaan halen....

Ben eigenlijk nog meer bang dat er een tijd komt dat de afsteektijd 0.00 uur tot 2.00 uur wordt ofzo. Dan is er voor mij echt geen lol meer aan zonder vooravond dat ik rustig kan genieten...

Van mij mogen ze het verbieden, doe maar een totaal verbod. Lekker underground word het dan, kijk er nu al naar uit!

Het gaat hier om een VVD fractie in 1 dorp/stad....niet om de landelijke VVD

Word je weer lekker vrolijk van dit bericht:shocked:

Laat ze vuurwerkbrillen en klemmen maar verplichten, eigen fout als er dan iets mis gaat. Het zal weinig helpen maar kunnen ze iig zeggen dat ze er iets aan hebben gedaan:wink: en kunnen gelijk alle (oogletsel) krantenkoppen de prullenbak in:wink:

Dit is een natte scheet van een politica die behoefte heeft aan wat publiciteit. Niet serieus nemen die mevrouw.

Aantal slachtoffers overigens explosief gestegen in Den Haag, Amsterdam en in mindere mate Rotterdam. Rest van het land gemiddeld flinke daling!

Het gaat hier om een VVD fractie in 1 dorp/stad....niet om de landelijke VVD

Los van dit verhaal of plaatselijke fractie, waarom zou je uberhaupt op VVD stemmen had niet verwacht dat er hier Rutte aka Pinokkio fanboys zouden zijn... I'm shocked!

Ik blijf het bijzonder vinden dat er liefhebbers zijn die hun politieke voorkeur af laten hangen van de standpunten van een willekeurige partij aangaande vuurwerk. Natuurlijk wil ik onze hobby/obsessie op een legale en feestelijke manier behouden....maar ik vind het absoluut niet belangrijk genoeg om mijn stemgedrag er door te laten beïnvloeden tijdens landelijke verkiezingen. Zeker gezien het feit dat vuurwerkvrije zones vastgelegd worden op gemeentelijk niveau.

Er zijn toch veel belangrijkere zaken die een veel grotere invloed hebben op het reilen en zeilen van het land en dus ook op jou als individu? Neem bijvoorbeeld het beleid aangaande sociale vangnetten, woning- en arbeidsmarkt, en asielbeleid. Vuurwerk is fantastisch, maar ik zou het doel van mijn stem eerder op andere zaken dan het vuurwerkbeleid bepalen. Ik zal toch niet de enige zijn lijkt me?

Wat Scav al zegt, dit is plaatselijk azijngezeik, is gewoon een zeiker die last ervaart en die toevallig bij de VVD zit. Echter als ze deze toon landelijk doorvoeren wordt het wel gevaarlijk.

Ik blijf het bijzonder vinden dat er liefhebbers zijn die hun politieke voorkeur af laten hangen van de standpunten van een willekeurige partij aangaande vuurwerk. Natuurlijk wil ik onze hobby/obsessie op een legale en feestelijke manier behouden....maar ik vind het absoluut niet belangrijk genoeg om mijn stemgedrag er door te laten beïnvloeden tijdens landelijke verkiezingen. Zeker gezien het feit dat vuurwerkvrije zones vastgelegd worden op gemeentelijk niveau.

Er zijn toch veel belangrijkere zaken die een veel grotere invloed hebben op het reilen en zeilen van het land en dus ook op jou als individu? Neem bijvoorbeeld het beleid aangaande sociale vangnetten, woning- en arbeidsmarkt, en asielbeleid. Vuurwerk is fantastisch, maar ik zou het doel van mijn stem eerder op andere zaken dan het vuurwerkbeleid bepalen. Ik zal toch niet de enige zijn lijkt me?

Ja die zaken zijn er. Echter vrijwel alle beloften die in verkiezingstijd worden gedaan blijken zodra men eenmaal in de TK zit ineens vergeten te zijn. Poef, weg.
Ik vind het bewonderenswaardig dat jij nog steeds een dermate groot vertrouwen in de politiek koestert dat je denkt dat de politici daar voor jou zitten.
Volksvertegenwoordigers? Volksverlakkers zijn het.

Cynisch? Absoluut. Daar hebben 'ze' het dan ook zelf naar gemaakt.

Zodra de overheid zich bemoeit met woning- en arbeidsmarkt gaat het fout, zoals we gezien hebben. Sociale vangnetten? Zeker voor ouderen uitgekleed tot op het bot. Asielbeleid? Asielwanbeleid. Loop eens door bv. Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Utrecht of Tilburg (met Oud en Nieuw), dan zie je precies wat ik bedoel.

Het hoaxende vuurwerkoverlastmeldpunt van Bonte is een initiatief van lokale afdelingen van GL. De 'resultaten' worden aangeboden aan de landelijke politiek.
Lokaal heeft dus uiteindelijk alles met nationaal te maken.

Dat nu zelfs de Vereniging voor VRIJHEID en Democratie dit soort oprispingen heeft is uitermate betreurenswaardig.

Er blijft op deze manier steeds minder keus over vwb 15 maart. Ik denk dat ik eens duik in de standpunten van Forum voor Democratie omtrent vuurwerk. Hiddema hebben ze al op twee staan, dat is altijd goed.

Ja die zaken zijn er. Echter vrijwel alle beloften die in verkiezingstijd worden gedaan blijken zodra men eenmaal in de TK zit ineens vergeten te zijn. Poef, weg.
Ik vind het bewonderenswaardig dat jij nog steeds een dermate groot vertrouwen in de politiek koestert dat je denkt dat de politici daar voor jou zitten.
Volksvertegenwoordigers? Volksverlakkers zijn het.

Cynisch? Absoluut. Daar hebben 'ze' het dan ook zelf naar gemaakt.

Vwb het door jou genoemde wantrouwen....dat heb ik toch nooit gezegd? Je legt onterecht de woorden in m'n mond.

Ik vind het bijzonder dat men een keus maakt op basis van vuurwerkbeleid, daar ging het me in mijn vorige post om. Ik zou dat zelf namelijk nooit doen omdat er zaken zijn die ik belangrijker voor mijn toekomst acht.

Zodra de overheid zich bemoeit met woning- en arbeidsmarkt gaat het fout, zoals we gezien hebben. Sociale vangnetten? Zeker voor ouderen uitgekleed tot op het bot. Asielbeleid? Asielwanbeleid. Loop eens door bv. Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Utrecht of Tilburg (met Oud en Nieuw), dan zie je precies wat ik bedoel.

Het hoaxende vuurwerkoverlastmeldpunt van Bonte is een initiatief van lokale afdelingen van GL. De 'resultaten' worden aangeboden aan de landelijke politiek.
Lokaal heeft dus uiteindelijk alles met nationaal te maken.

De door mij genoemde politieke velden waren slechts voorbeelden. Het zijn zaken die in mijn optiek vele malen belangrijker zijn dan het vuurwerkbeleid, zonder dat ik er een waardoordeel over heb gegeven. Ik snap je punten, maar dit 'lesje praktijk' is in dat opzicht nutteloos. Als geboren en getogen Rotterdammer ken ik de knelpunten van de multiculturele samenleving en het soms falende beleid als geen ander.

Van mij mogen ze het verbieden, doe maar een totaal verbod. Lekker underground word het dan, kijk er nu al naar uit!

Ik heb ook steeds meer zoiets van doe maar. En dan zullen ze pas echt wat gaan meemaken als er buiten het tuig nog een paar 100.000 mensen de illegaliteit ingaan.
Je oogst wat je zaait!

Ach vvd/rutte hebben geen probleem om nederland inclusief leefwijze in de uitverkoop te zetten als hij ermee wat kan verdienen.

Vwb het door jou genoemde wantrouwen....dat heb ik toch nooit gezegd? Je legt onterecht de woorden in m'n mond.

Waar beschuldig ik JOU van wantrouwen jegens de politiek?

Ik schrijf hier een cynisch stukje over mijn beleving aangaande politici en hun trackrecord vwb het nakomen van hun (verkiezings)beloften. Ik geef je zelfs nog een compliment voor je vertrouwen in die politici.
Niemand hier heeft er iets aan wanneer er woorden in zijn of haar mond worden gelegd, dat is iets wat ik derhalve ook nooit zal doen.
Het is dus ook nergens voor nodig en totaal onjuist mij hiervan te beschuldigen.

De door mij genoemde politieke velden waren slechts voorbeelden. Het zijn zaken die in mijn optiek vele malen belangrijker zijn dan het vuurwerkbeleid, zonder dat ik er een waardoordeel over heb gegeven. Ik snap je punten, maar dit 'lesje praktijk' is in dat opzicht nutteloos. Als geboren en getogen Rotterdammer ken ik de knelpunten van de multiculturele samenleving en het soms falende beleid als geen ander.

Je geeft wel degelijk een waardeoordeel over de door jou aangehaalde 'politieke velden' aangezien je zegt dat deze in jouw optiek belangrijker zijn dan de standpunten van politieke partijen vwb vuurwerkbeleid. Vervolgens betitel je de door mij aangedragen (praktijk)voorbeelden als 'nutteloos'. Nogal pedant waardeoordeel aangezien andere lezers van dit forum daar wellicht anders over zullen denken.

Eigenlijk herhaal je in je tweede post tot twee keer toe wat je in je eerste al gezegd had.

Waar beschuldig ik JOU van wantrouwen jegens de politiek?
*knip*

Juist ja. Misinterpretatie van mijn kant in dit geval. Je post kwam nogal belerend over waarbij de initieel door mij aangehaalde zaken vrij rigoureus ontkracht werden. Alsof ik geen idee heb van wat er 'daar buiten' in de grote boze wereld gebeurt.

Maar na bovenstaande toevoeging snap ik wat je duidelijk probeerde te maken. Dit is overigens precies het probleem met geschreven communicatie: er is ruimte voor interpretatie 'fouten'.

Trouwens, ik deel je mening vwb het hoge water bij de wijn gehalte in onze huidige democratie. Uiteraard zit niemand daar op te wachten. Dat is voor mij dan ook de rede om met enige regelmaat blanco te stemmen. In mijn optiek is dit ook een vrij sterk signaal voor de dames en heren in Den Haag.

Geen probleem. Vond het zonde van de ruimte om een beschouwing van 3 kantjes te schrijven, daar is dit forum niet voor, en heeft ook vrijwel niemand iets aan.

Trouwens, ik deel je mening vwb het hoge water bij de wijn gehalte in onze huidige democratie. Uiteraard zit niemand daar op te wachten.

Dáár zijn we het iig over eens.

Back
Bovenaan