Vuurwerkwinkels rondom en in Keulen?

iFeax

VWC lid
Hi pyro's,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Duitsland om vuurwerk te halen.
Budget is niet heel erg veel, namelijk 150/175 euro.

Waar in Keulen en heel erg vlakbij Keulen, kan je leuk vuurwerk halen voor een leuke prijs?
Lidl en Aldi staan natuurlijk al op de planning.

Zou tof zijn als jullie mij even kunnen helpen :)

Bedankt alvast!

Dergelijke vragen komen tientallen keren per jaar op dit forum langs. Vooral in december.
Duitsland is niet wezenlijk anders dan Nederland. Je hebt in Duitsland winkelketens die vuurwerk verkopen. Bekend zijn de Aldi en Lidl, maar het zijn er veel meer. Deze ketens hebben een landelijke dekking. Elke winkelketen heeft op VWC zijn eigen topic: https://forum.vuurwerkcrew.nl/forumdisplay.php?766-Winkels-in-Duitsland
Daarnaast heb je ook vuurwerkspeciaalzaken. Dat zijn zelfstandige ondernemers, die vaak een groter assortiment hebben.
In een grote stad als Keulen ga je vast tientallen vuurwerkwinkels vinden. Aan die lijst heb je niet zo veel. Belangrijker is om je te bedenken of je specifieke producten op gaat zoeken. Iedereen kan de Lidl inlopen en daar 175 euro verbrassen. Dat is geen kunst. Maar als je specifiek artikel A zoekt van merk X, en pijlenpakket B van merk Y, DÁN moet je moeite gaan doen om nu vooraf op te zoeken bij welke winkel je dat gaat vinden in Keulen.

Ik vraag me trouwens af of het met jouw budget wel de moeite waard is om helemaal naar Keulen te gaan. Kwalitatief is het Nederlandse vuurwerk beter, maar in Duitsland krijg je meer vuurwerk voor je geld. Met benzine meegerekend, krijg je dat er niet uit.

Back
Bovenaan